خدمات سایت


متن کامل خبر

طرح ترافیك و زوج و فرد چهارشنبه هم اعمال می‌شود

آرشیو
اگر همین وضعیت را بر اساس استاندارد مصوب سال 90 بسنجیم باید گفت كه تهران امسال 237 روز به لحاظ آلاینده ذرات معلق در شرایط «ناسالم» بوده است...
1389/09/02 08:44:02 ق.ظ

مدیر عامل شركت كنترل كیفیت هوا افزود: اگر همین وضعیت را بر اساس استاندارد مصوب سال 90 بسنجیم باید گفت كه تهران امسال 237 روز به لحاظ آلاینده ذرات معلق در شرایط «ناسالم» بوده است.

دبیر كمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران از قرارگیری شاخص كیفیت هوای پایتخت در شرایط «اضطرار» خبر داد و گفت: بر این اساس در جلسه شب گذشته و تدبیر استاندار تهران به عنوان رییس كمیته مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران مقرر شد كه شهر تهران به دلیل استمرار شرایط «هشدار» و احتمال افزایش آلاینده‌ها در روز چهارشنبه تعطیل شود.

دكتر اشرفی‌پور، مدیركل محیط زیست استان تهران دقایقی پیش از مخابره این خبر در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: طی 14 روز گذشته متاسفانه به دلیل كاهش وزش باد و پایداری جوی وضعیت آلودگی هوای تهران به طور متناوب به لحاظ آلاینده ذرات معلق كمتر از 5/2 میكرون در شرایط «هشدار» قرار گرفت.

وی با اشاره به تشكیل جلسه فوق‌العاده در شب گذشته در خصوص آلودگی هوای تهران تصریح كرد: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی كشور مبنی بر ادامه پایداری جوی و افزایش شدید آلودگی هوا در روز چهارشنبه مقرر شد همه ادارات دولتی، بانک‌ها، سازمان‌ها، نهادها و مدارس و دانشگاه‌های شهر تهران در روز چهارشنبه سوم آذر ماه سال جاری تعطیل شوند.

وی با اشاره به این كه آمارهای رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا نیز در روز چهارشنبه همچنان افزایش میزان آلاینده‌ها خصوصا ذرات معلق كمتر از 5/2 میكرون را نشان می‌دهد افزود: متاسفانه غلظت این آلاینده در تمامی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در تهران فراتر از حد مجاز است.

دبیر كمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران با توصیه به شهروندان در خصوص عدم انجام سفرهای غیرضروری به ایسنا گفت: در عین حال توصیه می‌گردد افراد مبتلا به بیماریهای قلبی و عروقی، سالمندان و كودكان از فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز جددا اجتناب كنند.

وی با اشاره به اثرات آلاینده ذرات معلق كمتر از 5/2 میكرون گفت: تشدید بیماریهای قلبی و ریوی و مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری قلبی و افراد مسن، افزایش تعداد تنفس در عموم افراد تنها بخشی از اثرات این آلاینده است.

كنترل محدوده‌های زوج و فرد و طرح ترافیك و برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی تشدید می‌شود

سردار حسین رحیمی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز به ایسنا گفت: با توجه به این كه تعطیلی روز چهارشنبه در پایتخت در راستای افزایش آلودگی هوا بوده است لذا محدودیت تردد طرح ترافیك و زوج و فرد روز چهارشنبه سوم آذر ماه سال جاری برابر روزهای عادی اعمال می‌شود.

وی با اشاره به این كه به ماموران نیز توصیه شده است كه به شدت نسبت به كنترل محدوده طرح ترافیك و زوج و فرد علاوه بر دوربین‌های نصب شده در روز چهارشنبه اقدام كنند و قطعا خودروهای متخلف علاوه بر اعمال قانون از محدوده به خارج هدایت می‌شوند تصریح كرد: لذا به شهروندان توصیه می‌شود به هیچ عنوان از خودروهای شخصی خود خصوصا در این محدوده‌ها استفاده نكنند.

رییس پلیس راهور تهران در عین حال در خصوص برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی نیز گفت: با توجه به افزایش آلودگی هوا در تهران و فرا رسیدن فصل سرما، از 10 آبان ماه بحث برخورد با خودروهای معاینه فنی به طور جدی دنبال شد و تا كنون بیش از 100 هزار خودرویی كه فاقد برگه معاینه فنی بودند ضمن برخورد و اعمال قانون به مراكز معاینه فنی اعزام شدند.

وی با اشاره به اینكه هم اكنون شمار خودروهای فاقد معاینه فنی در تهران بسیار كاهش یافته است گفت: در عین حال پلیس در روزهای آتی برابر دستور صادره سختگیری بیشتری نسبت به خودروهای فاقد معاینه فنی خواهد داشت.

رییس پلیس راهور تهران تاكید كرد: 25 افسر كارشناس فنی نیز در حال آموزش نظارت بر اجرای این مساله هستند و در طرح‌های شبانه پلیس نیز موضوع معاینه فنی مورد برخورد قرار می‌گیرد.

وی در خصوص برخورد با اتوبوس‌های دودزا نیز گفت: با خودروهای دودزای دولتی خصوصا اتوبوس‌ها و حتی اتوبوس‌های شركت واحدی كه دودزا بودند نیز برخورد شده است و این برخوردها برابر دستور فرمانده ناجا تشدید می‌شود.

فروش آرمهای روزانه طرح ترافیك متوقف شد

مهندس وحید نوروزی، نماینده شهرداری تهران در كمیته كاهش آلودگی هوای تهران و مدیرعامل ستاد مركزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به این كه تمامی مراكز معاینه فنی سبك روز چهارشنبه باز هستند، از دستور معاون ترافیك شهردار تهران برای توقف فروش آرم‌های روزانه طرح ترافیك خبر داد و به ایسنا گفت: بر این اساس تا رفع مشكل آلودگی هوای تهران برابر دستور مهندس تشكری هاشمی ـ معاون ترافیك شهردار تهران ـ فروش آرم‌های روزانه طرح ترافیك متوقف شد.

وی با توصیه به شهروندان مبنی بر عدم خروج از منازل خود تصریح كرد: در عین حال ناوگان حمل و نقل عمومی تهران بخصوص مترو و اتوبوسرانی با تمام توان آماده ارایه خدمت در روز چهارشنبه هستند.

نوروزی از استقرار ایستگاه‌های سیار شركت شهر سالم شهرداری تهران در میادین اصلی شهر خبر داد و گفت: این ایستگاه‌ها به شهروندانی كه دچار مشكل تنفسی شده‌اند خدمات اورژانسی ارایه می‌كنند.

مدیرعامل ستاد مركزی معاینه فنی خودروهای تهران همچنین گفت: تمامی مراكز مكانیزه معاینه فنی خودروهای سبك تهران با هدف ارائه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان روز چهارشنبه سوم آذر ماه از ساعت 8 تا 16 آماده ارائه خدمات به مراجعه‌كنندگان هستند.

مدیرعامل ستاد مركزی معاینه فنی خودروهای تهران تاكید كرد: با توجه به افزایش مراجعات به مراكز معاینه فنی و تاثیر بسزای معاینه فنی خودروها در كاهش آلودگی هوا و افزایش ایمنی تردد، تمامی مراكز معاینه فنی سبك روز چهارشنبه باز بوده اما در روزهای پنجشنبه چهارم آذر ماه مصادف با عید سعید غدیر خم و روز جمعه پنجم آذرماه تعطیل هستند.

وی با اشاره به این كه در این روزها كه وضعیت آلودگی هوای تهران به وضعیت اضطرار رسیده و جان همه شهروندان به ویژه‌ سالمندان و كودكان در خطر است، از تمامی رانندگان خواست بیش از پیش احساس مسوولیت كرده و با مراجعه به مراكز معاینه فنی نسبت به انجام وظیفه شهروندی خود گامی موثر برداشته و با شناسایی معایب خودرو خود و رفع آن‌ها كمك شایان توجهی به كاهش آلودگی هوا كنند.

شهرستان‌های استان تهران درخواستی برای تشكیل كمیته اضطرار آلودگی هوا نداشته‌اند

مهندس محمودی، معاون عمرانی استاندار تهران نیز با اعلام این كه تصمیم در مورد تعطیلی مراكز مختلف شهر تهران تنها بر عهده استاندار و بنا بر شرایط موجود آلود گی هوای شهر تهران بوده است، به ایسنا گفت: تا عصر امروز شرایط آلودگی هوای تهران به حالت «اضطرار» می‌رسد و در این شرایط تعطیلی مراكز مختلف لازم است.

وی با اعلام این كه كمیته اضطراری آلودگی هوا برای هر شهر به صورت مستقل و بنا بر درخواست نمایندگان عضو این كمیته تشكیل می‌شود ، افزود: كمیته اضطرار آلودگی هوای شهر تهران بنا بر درخواست نمایندگان عضو این كمیته و شرایط آلودگی هوای شهر تهران به ریاست استاندار تهران تشكیل شد، اما تاكنون شهرستان‌های نظیر اسلامشهر، ورامین و یا رودهن نسبت به تشكیل این كمیته و نگرانی از آلودگی هوای خود درخواستی نداشته‌اند، بنابراین این كمیته تاكنون تنها برای شهر تهران تشكیل شده است.

محمودی تاكید كرد كه میانگین شاخص كیفیت هوای تهران تا پایان روز سه‌شنبه به بیش از 190 PSI می‌رسد و طبق پیش‌بینی‌ها تا فردا این میزان 200 PSI خواهد رسید و به این ترتیب وضعیت آلودگی هوای تهران از عصر سه‌شنبه به حالت «اضطرار» می‌رسد.

معاون عمرانی استاندار تهران با اشاره به جلسه شب گذشته كار گروه آلودگی هوای شهر تهران كه به ریاست استاندار تهران تشكیل شد، خاطرنشان كرد: در این جلسه اعداد و ارقامی از وضعیت آلودگی هوای تهران بر اساس ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران ارائه شد و مسوولان اعلام كردند كه وضعیت آلودگی هوای تهران تا شامگاه دوشنبه هنوز به حالت اضطرار نرسیده است، اما با توجه به ماندگاری وضعیت هوا در دو هفته گذشته در شرایط «هشدار» این وضعیت نگران‌كننده شده و باید تصمیم خاصی اتخاذ شود.

وی با تاكید بر این كه كمیته اضطرار آلودگی هوا تنها در حالت اضطرار آلودگی هوا تشكیل شده و در مورد تعطیلی بخش‌های مختلف اداری، تجاری، آموزشی و صنعتی تصمیم‌گیری می‌كند، عنوان كرد: چنین تصمیمی تنها بر عهده رییس این كمیته است.

وی با اشاره به گزارش مدیر كل هواشناسی شهر تهران در مورد ادامه ماندگاری هوا تا پایان هفته جاری به ایسنا گفت: با توجه به این گزارش و نگرانی از رسیدن وضعیت آلودگی هوا به حالت اضطرار احتمال این كه تعطیلی برخی روزها را به همراه داشته باشد وجود دارد كه در حال حاضر تنها روز چهارشنبه تعطیل شده و امیدواریم با این تعطیلی شرایط آلودگی هوا بهبود یابد.

معاون عمرانی استاندار تهران اظهار كرد: در جلسه شب گذشته، همچنین طرح جامع بازنگری كاهش آلودگی هوای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است و قرار شد پیش‌نویسی برای این طرح تهیه شود.

وی توضیح داد: مهلت اجرای طرح جامع كاهش آلودگی هوای شهر تهران در پایان سال 88 تمام شده است و باید طرح جدیدی در این خصوص تدوین شود كه در جلسه شامگاه دوشنبه مقرر شد پیش‌نویس این طرح تهیه شده و برای تصویب نهایی به شورای عالی ترافیك كشور ارائه شود تا در صورت تایید به هیات دولت برود.

محمودی بیان كرد: یك گروه مهندسی از جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف پیش نویس این طرح را تهیه ‌كرده‌اند و قرار شد وظایف سازمان‌ها و ادارات مسوول در 10 سال آینده در آن مشخص شود، البته استاندار تهران دستور داد تا ظرف 15 روز آینده نظرات هر یك از دستگاه‌های مسوول در زمینه آلودگی هوا اخذ شده و به این پیش‌نویس افزوده شود.

آلودگی هوای تهران همچنان با استانداردهای پارسال اندازه‌گیری می‌شود!

دكتر یوسف رشیدی، مدیرعامل شركت كنترل كیفیت هوای تهران نیز به ایسنا گفت: بر اساس ابلاغیه مردادماه سال 88 كمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت كه به سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ابلاغ شده است قرار بود حد مجاز آلاینده ذرات معلق برای هر شبانه روز در سال گذشته 150 میكروگرم بر متر مكعب، سال جاری 90 میكروگرم بر متر مكعب و سال آینده 50 میكروگرم بر متر مكعب شود این در حالیست كه هنوز هم آقایان به جای استاندارد سال 89 استانداردهای سال 88 را ملاك عمل قرار داده‌اند!

وی با اشاره به اینكه بر اساس استانداردهای سال 88، در سال جاری 21 روز هوای تهران به لحاظ آلاینده ذرات معلق فراتر از شرایط سالم بوده است افزود: این در حالیست كه اگر استانداردهای مصوب امسال را ملاك عمل قرار دهیم، پایتخت 127 روز را در شرایط «ناسالم»، «بسیار ناسالم» و یا «خطرناك» به لحاظ آلاینده ذرات معلق كمتر از 5/2 میكرون سپری كرده است.

مدیر عامل شركت كنترل كیفیت هوا افزود: اگر همین وضعیت را بر اساس استاندارد مصوب سال 90 بسنجیم باید گفت كه تهران امسال 237 روز به لحاظ آلاینده ذرات معلق در شرایط «ناسالم» بوده است.

وی با اشاره به بازنگری دستورالعمل مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران به ایسنا گفت: این دستورالعمل برای تصمیم نهایی به شورایعالی ترافیك ارسال شده است این در حالیست كه ضمیمه این دستورالعمل جدولی بود كه ارتباط بین PSI و استانداردهای آلودگی هوا را مشخص می‌كرد و قرار بود وزارت بهداشت این جدول را تدوین كند.

مدیر عامل شركت كنترل كیفیت هوا خاطرنشان كرد: با گذشت بیش از 6 ماه از ارائه این دستورالعمل به شورایعالی ترافیك هنوز وزارت بهداشت این جدول را تهیه نكرده است!

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 162

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 131

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 321

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 312

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 347

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 320

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 202

وزیر علوم: آموزش در سال تحصیلی جدید کاملا حضوری است image وزیر علوم: آموزش در سال تحصیلی جدید کاملا حضوری است 1401/06/22

در سال تحصیلی جدید بر اساس برنامه آموزشی برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 425