خدمات سایت


متن کامل خبر

روز خوب کشتی آزاد با 2 طلا و یک نقره

آرشیو
تا پایان مسابقات پنج وزن کشتی آزاد بازی‌های آسیایی، تیم ملی ایران صاحب دو مدال طلا و یک نقره شده است.
1389/09/03 08:25:25 ق.ظ

در مسابقات سه وزن دوم کشتی آزاد بازی‌های آسیایی صادق گودرزی در 74 کیلو و جمال میرزایی در 84 کیلوگرم قهرمان این رقابت‌ها شدند و مهدی تقوی در 66 کیلو نقره گرفت. پیش از این در روز اول نیز حسن رحیمی و سعید احمدی پنجم شده بودند.

همچنین فردا رضا یزدانی در 96 کیلو و فردین معصومی در 120 کیلو کشتی می‌گیرند.

تقوی نقره گرفت

مهدی تقوی دارنده مدال طلای سال 2009 جهان نتوانست از سد تاتسوهیرو یونمیتسو نفر سوم امسال جهان از ژاپن عبور کند و بر سکوی دوم ایستاد.

تقوی در حالی به این میدان آمد که بند کفش‌هایش را چسب نزده بود و این مسئله تاخیر در شروع مسابقه ایجاد کرد. در شروع وقت اول دو کشتی‌گیر تلاشی نکردند اما در 20 ثانیه به پایان تایم، کشتی‌گیر ژاپنی با زیرگیری یک امتیاز از تقوی گرفت و 1-0 برنده شد.

در شروع وقت دوم تقوی یونمیتسو را در خاک نشاند تا نتیجه 1-0 شود اما در دقیقه یک، کشتی‌گیر ژاپنی ملی ‌پوش 66 کیلوی ایران را خاک کرد و در ادامه روی زیرگیری تقوی، به پشتش رفت و یک امتیاز دیگر گرفت تا ژاپنی 2-1 برنده تایم دوم شود و تقوی مدال نقره را بر گردن آویزد.

گودرزی اولین طلای آزاد را بر سینه زد

در فینال وزن 74 کیلوگرم، صادق گودرزی نایب قهرمان سال 2010 جهان کازویوکی ناگاشیما از ژاپن را در دو تایم متوالی (1-0 و 3-0) شکست داد تا اولین طلای کشتی آزاد و چهاردهمین طلای کاروان ایران را بر گردن بیاویزد.

گودرزی در وقت اول با یک زیرگیری سریع 1-0 پیش افتاد و این نتیجه را تا انتها حفظ کرد. ملی‌پوش وزن 74 کیلوگرم ایران در تایم دوم هم برتر از حریف ژاپنی اش بود و با یک خاک و بارانداز 3 امتیاز گرفت تا با همین نتیجه قهرمان بازی ‌های آسیایی شود.

میرزایی شانزدهمین طلایی ایران

در فینال وزن 84 کیلوگرم، جمال میرزایی با لی جائه سونگ از کره جنوبی سرشاخ شد که موفق شد در دو تایم متوالی این حریف را (1-0 و 6-0) شکست داد تا قهرمان شود.

میرزایی در وقت اول با زیرگیری 1-0 پیروز شد. در شروع وقت دوم ملی‌پوش ایران در همان ثانیه های ابتدایی با خاک و بارانداز 3-0 پیش افتاد. میرزایی در ادامه حریفش را دو بار از تشک خارج کرد و با یک خاک دیگر این تایم را 6-0 به سود خود پایان داد تا با اقتدار قهرمان بازی‌های آسیایی شود و شانزدهمین مدال طلای کاروان ایران را بر گردن آویزد.

مدال‌آوران کشتی آزاد در سه وزن دوم:

66 کیلوگرم:طلا- تاتسوهیرو یونمیتسو(ژاپن)، نقره- مهدی تقوی(ایران)، برنز- یانگ چون سونگ(کره شمالی) و لئونید اسپیریدونوف (قزاقستان)

74 کیلوگرم: طلا- صادق گودرزی(ایران)، نقره- کازویوکی ناگاشیما(ژاپن)،برنز- دورجوانچیگ(مغولستان) و لی یون سئوک (کره جنوبی)

84 کیلوگرم:طلا- جمال میرزایی(ایران)، نقره- لی جائه سونگ(کره جنوبی)، برنز- اوسوخباتار پورو(مغولستان) و یرمک بایدوشف(قزاقستان)

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1172

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 768

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2543

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2896

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2992

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3146

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3030

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4055