خدمات سایت


متن کامل خبر

تنها ۳ دقیقه در ماه؛ سهم گوگل پلاس از کاربران شبکه‌های اجتماعی است

آرشیو
در حالی که گوگل همچنان در تلاش است تا گوگل پلاس را هم مانند سایر سرویس‌هایش یعنی جی‌میل و یوتیوب پرطرفدار کند اما به نظر می‌رسد این شبکه اجتماعی در سرگرم نگه داشتن کاربرانش به شدت از رقبای خود عقب مانده است.
1390/12/11 08:02:21 ق.ظ

مقاله‌ای در نشریه Wall Street چاپ شده بود به این مضمون که بر اساس اطلاعات بدست آمده از comScore کاربران این شبکه اجتماعی نوپا در فاصله سپتامبر 2011 تا ژانویه 2012 حدودا سه دقیقه در هر ماه را در گوگل پلاس سپری کرده اند.

البته شاید کاربران فعال گوگل پلاس بیشتر از این وقت گذاشته باشند اما باز هم به هر صورت از فیس بوک که کاربرانش حدود 7 ساعت در ماه را در آنجا سپری می‌کنند ، عقب‌تر هستند.

علاوه بر این گوگل از تویتر هم با 21 دقیقه در ماه ، Linkedin با 17دقیقه در ماه و حتی از Myspace با 8 دقیقه در ماه هم عقب تر است. بر اساس آمار comScore در طول 6 ماه گذشته بقیه سایتها هم مثل Tumblr و Pinterest هر کدام توانسته اند به مدت نیم تا یک ساعت در ماه کاربرانشان را جذب خود نگه دارند.

اطلاعات comScore روند نگران کننده ای را برای گوگل پلاس نشان می دهد با این حال سخنگوی گوگل در یک واکنش شتاب زده comScore را محکوم کرد و گفت که آمار این وب سایت به میزان قابل توجه از آمار داخلی ما که تحلیل گران گوگل به دست می اوردند پایین تر است.

لری پیج، رئیس اجرایی گوگل اخیرا گفته بود که گوگل پلاس 90 میلیون کاربر دارد که بیش از 60 در صد آنها هر روز با این شبکه اجتماعی سرگرمند. اگر هم این گفته درست باشد به نظر می رسد این کاربران احتمالا فقط وارد سایت شده اند و از آن استفاده نکرده اند . اما کاربران سایر محصولات گوگل مثل جی میل یا یونیوب برای استفاده کردن از این وب سایت ها وارد آنها می شوند.

گوگل اخیرا تاکید زیادی بر توصیه‌ها اجتماعی از طریق جست و جو های استاندارد دارد اما اگر دوستان کاربران در گوگل پلاس فعالیتی نداشته باشند این تاکتیک هم بی فایده خواهد بود . علاوه بر این گوگل به خاطر کمبود کاربر گفته بود که اوایل این ماه از لحاظ ترافیک سایت Pinterest را هم پشت سر گذاشته است.

با این که گوگل پلاس در رویدادهای مردمی مهمی مانند اسکار در امر تبلیغات به شدت پیشتاز بوده اما برند هایی مانند اینتل گزارش داده اند که نسبت به فیس بوک و توئیتر علاقه کمتری بین کاربران گوگل پلاس در استفاده از این سایت و پست گذاشتن به چشم می خورد.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 168

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 140

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 336

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 325

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 369

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 339

پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 186