خدمات سایت


متن کامل خبر

«جدایی نادر از سیمین» در آمریکا شش میلیون دلاری شد

آرشیو
فیلم علمی تخیلی «بازی‌های گرسنگی» در اولین هفته اکران در بازار جهانی 214 میلیون دلار به دست آورد.
1391/01/07 07:33:30 ق.ظ

این فیلم به کارگردانی گری راس از جمعه تا یکشنبه در ایالات متحده و کانادا 155 میلیون دلار فروخت و در فهرست بهترین فروش افتتاحیه فیلم‌ها در بازار آمریکای شمالی در رده سوم قرار گرفت.

آخرین فیلم «هری پاتر» بیا 169.2 میلیون دلار در سال 2011 و «شوالیه تاریکی» با 158.4 میلیون دلار در سال 2008 در صدر این فهرست هستند. با این تفاوت که «هری پاتر» و «بتمن» هر دو مجموعه‌های سینمایی شناخته‌شده بودند.

از سوی دیگر، «بازی‌های گرسنگی» رکورد بیشترین فروش هفته اول یک فیلم غیردنباله‌ای را جابجا کرد. اولین «گرگ و میش» با 69.6 میلیون دلار رکورددار قبلی بود.

«بازی‌های گرسنگی» در سطح بین‌المللی شروعی به نسبت آرام‌تر داشت و در 67 بازار شامل بریتانیا، آلمان، فرانسه، روسیه و استرالیا 59.3 میلیون دلار به دست آورد و توانست تنها در چند روز فروش جهانی خود را - با احتساب بازار آمریکای شمالی – به 214.3 میلیون دلار برساند.

گذشته از این، «بازی‌های گرسنگی» توانست در آمریکای شمالی بیشترین فروش افتتاحیه فیلمی را داشته باشد که خارج از فصل شلوغ تابستان و فصول تعطیلات اکران شده است. «آلیس در سرزمین عجایب» مارس پیش با 116.1 میلیون دلار کار خود را آغاز کرد و تا پیش از این رکورددار بود.

جنیفر لارنس، استنلی توچی، وس بنتلی، جاش هاچرسن، الیزابت بنکس، لیام همسورث و وودی هارلسن در «بازی‌های گرسنگی» بازی می‌کنند که بر مبنای اولین قسمت از یک سه‌گانه ادبی پرفروش نوشته سوزان کالینز ساخته شده است.

داستان در دوران پس از یک وقوع یک فاجعه جهانی در کشوری به نام پانم روی می‌دهد، جایی که قبلا به نام آمریکای شمالی شناخته می‌شد. کشور از کنگره و 12 ناحیه تشکیل شده است. هر سال از هر ناحیه یک پسر و یک دختر انتخاب می‌شوند تا در مسابقه‌ای به نام «بازی‌های گرسنگی» که از تلویزیون پخش می‌شود، تا حد مرگ با هم مبارزه کنند. در این بین دختری جوان با بازی لارنس داوطلب می‌شود در آخرین مسابقه جای خواهرش شرکت کند.

شرکت لاینزگیت که «بازی‌های گرسنگی» را روانه سینماها کرده قصد دارد دومین بخش این سه‌گانه با عنوان «Catching Fire» را نوامبر 2013 اکران کند و انتظار دارد قسمت آخر با عنوان «Mockingjay» را در قالب فیلمی دوقسمتی به نمایش درآورد.

فروش بسیار خوب «بازی‌های گرسنگی» در آمریکای شمالی باعث شد مجموع فروش فیلم‌ها این هفته به 214 میلیون دلار برسد که در مقایسه با هفته مشابه پارسال 76 درصد بیشتر است. مجموع فروش فیلم‌ها از ابتدای سال 2012 تاکنون نیز رقمی در حدود 2.4 میلیارد دلار است که 19 درصد بیشتر از پارسال است.

کمدی اکشن «خیابان جامپ شماره 21» با بازی جونا هیل و چانینگ تیتم که هفته پیش پرفروش‌ترین فیلم ایالات متحده و کانادا بود، این هفته با 21.3 میلیون دلار در رده دوم قرار گرفت و مجموع فروش داخلی خود را به 71.1 میلیون دلار رساند.

فیلم انیمیشن «لوراکس دکتر سوس» که بر مبنای قصه‌ای کودکانه نوشته دکتر سوس ساخته شده، فیلم علمی تخیلی «جان کارتر» ساخته اندرو استنتن و فیلم اکشن «قانون شجاعت» به کارگردانی مایک مکوی و اسکات وو فهرست پنج فیلم پرفروش را کامل کردند.

درام «بچه اکتبر» به کارگردانی اندرو اروین و جان اروین در هفته اول اکران در 390 سینما 1.7 میلیون دلار فروخت و در رده هشتم قرار گرفت. این فیلم با بازی ریچل هندریکس، جیسن برکلی و جان اشنایدر درباره یک دانشجوی سال اول است که متوجه می‌شود در کودکی از سقط جنین جان سالم به در برده و خانواده‌ای دیگر او را بزرگ کرده‌اند.

«جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی این هفته در 261 سینما 348 هزار دلار فروخت و ضمن اینکه بیستمین فیلم پرفروش بازار آمریکای شد، مجموع فروش خود را پس از 13 هفته به 6.1 میلیون دلار رساند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 168

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 140

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 335

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 325

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 368

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 335

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 207