خدمات سایت


  • مسیر جاری:

متن کامل خبر

تزریق داروی تاریخ گذشته پنی سیلین دو جوان را به کام مرگ فرستاد

آرشیو
هم اکنون علت مرگ این جوان 19 ساله در پزشکی قانونی استان البرز در حال پیگیری است تا عامل مرگ این جوان که احتمال تزریق داروی تاریخ گذشته....
1391/01/20 10:47:05 ق.ظ

تزریق داروی تاریخ گذشته پنی سیلین در یکی از بیمارستانهای کرج جوانی را پس از 5 روز دست و پا زدن در تشنج به کام مرگ فرستاد و هم اکنون موضوع در پزشکی قانونی استان البرز در حال پیگیری است تا مقصر اصلی مشخص شود.

به گزارش مهر، مادرجوان 19 ساله ضمن تشریح وقوع این مرگ با تزریق داروی تاریخ گذشته و تزریق آن توسط یکی از بیمارستانها در استان اظهار داشت: پس از ابتلا به عارضه سرماخوردگی ساده پسرم راهی یکی از درمانگاه ها در کرج شدم، پس از تجویز داروی پنی سیلین و تشدید بیماری و عدم بهبود، مجبور شدم او را به بیمارستان در کرج ببرم، اما تا ساعت 18 عصر اقدامی از سوی این بیمارستان برای فرزند من صورت نگرفت.

تا ساعت 22 شب که تشنج داشت، در حالی که تشخیص پزشکان انتقال به ICU بود، اما اظهارداشتند که باید به بیمارستانی در ماهدشت منتقل شود چون تخت نداریم.

ناچاراً فرزندم را به بیمارستانی بردم و آزمایشات متعددی از او گرفتند تا مدت پنج روز تشنج ها ادامه داشت و تب او قطع نمی شد، در ابتدا تشخیص مننانژیت داده شد، بعد گفتند تبخال مغز، سل مغزی و... تشخیص های متعددی که در پنج روز رد می شد و با وجود التماسی که به دکتراین بیمارستان مبنی بر MRIداشتم اما این اقدام هم صورت نگرفت.

در این مدت کبد و کلیه فرزندم از کار افتاد و با ایست قلبی به مرگ تدریجی رسید.

وی در پایان اظهارات چندین ساعته خود به حالت عجز بیان می کند:" اگر می دانستم قرار است فرزندم در بیمارستان به مرگ برسد هیچگاه او را به دست پزشکان نمی سپردم و خودم در منزل از او نگهداری می کردم."

این اتفاق در حالی رخ داده است که مورد مشابه دیگری با ابتلا به سرماخوردگی و تزریق داروی پنی سیلین مرگ دیگری را در این استان رقم زده است.

شبهه ورود داروهای تاریخ گذشته پنی سیلین و داروهایی از گروه آنتی بیوتیک هاباعث شده تا موضوع از سوی مرکز ستاد مبارزه با ورود کالای قاچاق استان مورد بررسی جدی قرار گیرد.

شاپوری متخصص دارو در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در این باره می گوید: تمامی داروها در هر بیمار عوارض متفاوتی خواهند داشت.

وی معتقد است: عوارض برخی داروها توسط کارخانه های تولید کننده بر روی دارو به ثبت می رسد تا بیمار ونزدیکان وی با آگاهی از عوارض دارو را مصرف کنند، اما گاهی اوقات هم با وجود عدم عوارض خطرناک در مصرف یک دارو ممکن است بدن بیمار عکس العمل متفاوتی به تزریق یک دارو داشته باشد.

دکتر شاپوری می گوید: کلیه داروهایی که وارد استان می شود از کانال های متعدد و با تایید سلامت دارو از سوی وزارت بهداشت مجوز می گیرد.

وی ادامه می دهد: با وجود قابل پیش بینی بودن عوارض دارو عکس المعمل بیمار متفاوت خواهد بود و حتی امکان مرگ نیز وجود دارد.

این پزشک دارو این ذا هم می گوید که : دارو مانند شمشیری است که باید توسط دستانی متبحر بر بدن وارد شود.

هم اکنون علت مرگ این جوان 19 ساله در پزشکی قانونی استان البرز در حال پیگیری است تا عامل مرگ این جوان که احتمال تزریق داروی تاریخ گذشته پنی سیلین از سوی بیمارستان ، عدم توجه تزریق کننده دارو به تاریخ و برچسب دارو دارد شناسایی شود.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




محققان: با بررسی بینایی فرد می‌توان زوال عقل را 12 سال زودتر پیش‌بینی کرد image محققان: با بررسی بینایی فرد می‌توان زوال عقل را 12 سال زودتر پیش‌بینی کرد 1403/01/27

محققان در یک پژوهش چند ساله با آزمایش روی 8623 فرد توانستند ارتباط بین بینایی و بروز زوال عقل در آینده را دریابند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

وزارت ارتباطات با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو مخالفت کرد image وزارت ارتباطات با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو مخالفت کرد 1403/01/19

وزیر ارتباطات ضمن مخالفت با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو، پیشنهاد کرده است که این دستورالعمل در کارگروه اقتصاد دیجیتال تدوین شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد image محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد 1403/01/09

مصرف برخی از داروهای هورمونی رایج ضدبارداری به مدت یک سال یا بیشتر، با افزایش خطر ابتلا به تومور مغزی مرتبط است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

اولین داروی سلول‌درمانی سرطان پوست ملانوما توسط FDA آمریکا تأیید شد image اولین داروی سلول‌درمانی سرطان پوست ملانوما توسط FDA آمریکا تأیید شد 1402/11/29

این دارو Amtagvi نام دارد و بر پایه سلول‌های سیستم ایمنی بیمار عمل می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 88

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 168

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 140

بدن دوندگان ماراتن احتمالاً در طول مسابقه بافت مغزی خود را هم مصرف می‌کند image بدن دوندگان ماراتن احتمالاً در طول مسابقه بافت مغزی خود را هم مصرف می‌کند 1402/08/15

محققان با اسکن مغز دوندگان ماراتن دریافتند که بافت میلین اطراف عصب‌های مغزی آن‌ها پس از مسابقه نازک شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 109