خدمات سایت


متن کامل خبر

هشدار ايران خودرو به مصرف کنندگان کیتهای کاهش مصرف سوخت

آرشیو
وي مواردي را که به سوخت افزوده و با عنوان مکمل و يا قرص کاهش مصرف سوخت از آن نام برده مي شود ، مخرب ترين ماده دراين زمينه نام برد وگفت : اين مواد به دليل ...
1391/03/31 08:06:16 ق.ظ

ايكوپرس: کيت ها و مواد شيمايي که به عنوان کاهنده مصرف سوخت در بازار عرضه مي شود ، هيچ تاثيري درکاهش مصرف سوخت ندارد ، بلکه در موارد زيادي اثر مخرب زيست محيطي نيز ايجاد مي کند .    

کيوان وزيري مدير اجرا و نظارت بر استاندارد هاي خودرويي ایران خودروبا بيان اين مطلب و ضمن هشدار به مصرف کنندگان گفت : فريب تبليغات دروغين افراد سود جو درمورد کيت ها و قرص هاي کاهنده مصرف سوخت را نخورند .

وي افزود : اين نوع از محصولات تنها به منظور سود جويي و سوء استفاده از شرايط افزايش قيمت سوختن عرضه مي شود و مخصوصا روي سيستم هاي انژکتوري مجهز به ECU  هيچ اثري ندارند .

کيوان وزيري با اشاره به نوعي از کيت هايي که با ادعا کاهش مصرف سوخت به بازار آمده ، اظهارداشت : اين دسته کيت ها که روي لوله هاي سوخت رساني نصب مي شود ، هيچ اثري در کاهش مصرف سوخت نداشته و عرضه کنندگان تنها براي فروش محصولات خود از طريق مختلف تبليغ مي کنند که انتشار کاتالوگ هاي گو ناگون از آن جمله است .

مدير اجرا و نظارت بر استاندارد هاي خودرويي ایران خودرو افزود : درعلم موتور و قواي محرکه ، نيز تاکنون در خصوص اثر اين قبيل و سايل اضافه مقاله علمي و مورد تاييد داده نشده است .

وي مواردي را که به سوخت افزوده و با عنوان مکمل و يا قرص کاهش مصرف سوخت از آن نام برده مي شود ، مخرب ترين ماده دراين زمينه نام برد وگفت :  اين مواد به دليل افزايش آلايندگي و اثر عميق تخريبي و متا لورژيکي و زيست محيطي بايد صد درصد غير قانوني از نظر استاندارد هاي آ لايندگي اعلام شود .

وزيري خوردگي و اختلال درايمني و عملکرد موتور را از ديگر عواقب استفاده از اين قبيل مواد افزودني ها نام برد و رفتار را نندگي را مهمترين عامل در کاهش مصرف سوخت دانست .

وي اظهارداشت : اگر اينگونه کيت ها و مواد شيمايي به عنوان کاهنده مصرف سوخت مورد تاييد قرار مي گرفت قطعا در خطوط توليد کليه خودرو سازان معتبر جهاني با توجه به رقابت پذيري درکاهش مصرف سوخت و ارتقاء سطح آلايندگي استفاده مي شد.
منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو image ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو 1402/12/19

جنرال موتورز خودروی بلیزر برقی خود را بعد از برطرف کردن مشکلاتی که وجود داشت، آماده عرضه به مشتریان خود کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! image دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! 1402/12/16

شخصی در ایالت کالیفرنیای آمریکا در تلاش بود یکی از خودروهای خودران گوگل را به‌سرقت ببرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا image قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا 1402/12/14

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودروهای ایرانی در تاریخ ۱۴ اسفند. برای مشاهده قیمت صفر ماشین های ایرانی وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

فروش خودروهای دنده دستی به‌طرز عجیبی افزایش یافته است! image فروش خودروهای دنده دستی به‌طرز عجیبی افزایش یافته است! 1402/12/08

شرایط در بازار خودرو جهان تغییر کرده و اکنون فروش خودروهای دنده دستی به طرز عجیبی در مقایسه با خودروهای اتوماتیک، افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33