خدمات سایت


متن کامل خبر

معرفی رسمی گوگل گلاس: عینک آینده گوگل و امکان پیش سفارش محدود

آرشیو
در کنار این نمایش هیجان انگیز، اطلاعات فنی بیشتری هم در مورد عینک گوگل ارایه شد...
1391/04/08 03:20:59 ق.ظ


گوگل امروز در کنفرانس توسعه دهندگان شگفتی ساز بود و سعی کرد همه را با ارائه های متفاوتش هیجان زده کند. یکی از این ارائه ها، معرفی عینک گوگل توسط سرگئی برین بود، عینکی که گوگل سالهاست بر روی توسعه آن تحقیق می کند.

عینک محبوب گوگل که بر روی چشم یک چترباز قرار داشت و صحنه سقوط آزاد او را از هواپیما تا سقف محل برگزاری مراسم به صورت زنده و بدون اختلال پخش کرد. لحظاتی که هیجان حضار در سالن را در پی داشت و پس از فرود چتر باز بر روی سقف محل برگزاری، تعدادی دوچرخه سوار که آنها هم عینک گوگل را بر چشم داشتند به وی پیوستند و همگی آنها راهی سالن برگزاری مراسم شدند. در واقع سرگئی تلاش کرد که نشان دهد که گوگل گلاس می تواند در تمامی لحظات به همراه شما باشد و حتی حساس ترین صحنه ها را برایتان ثبت کند. لحظاتی که تا کنون در دنیای واقعی از ثبت شان عاجز بودید، اکنون دیگر در دفترچه خاطرات دیجیتال شما توسط عینک گوگل ثبت خواهند شد.

گوگل هم بر این نکته پافشاری می کند که دیگر نیازی نیست با یک دست دوربین را بگیرید و به ثبت لحظات بپردازید. در واقع هر آنچه که در زاویه دید شماست، بدون دخالت دست ثبت خواهد گردید.

گوگل تلاش می کند تا تکنولوژی هایی که ما انتظارشان را برای ۳۰ سال آینده داشتیم، به ما ارائه کند و همین موضوع سبب می شود تا آنها انرژی زیادی را صرف توسعه پروژه گوگل گلاس کنند.

در کنار این نمایش هیجان انگیز، اطلاعات فنی بیشتری هم در مورد عینک گوگل ارایه شد. تا اینجا دانستیم که یک پردازشگر قدرتمند به همراه مقدار زیادی رم و حافظه روی عینک وجود دارد و سنسورهای مختلفی مانند ژیروسکوپ، شتاب سنج و وای فای روی آن تعبیه شده است.

یک میکروفون برای دستورات صوتی و تاچ پدی هم در کنار آن جهت کنترل بیشتر وجود دارد. گوگل می گوید که روی سبک بودن این عینک وقت زیادی صرف کرده و هم اکنون از بسیاری از عینک های آفتابی سبک تر است. ضمن اینکه می توانید آن را روی عینک های طبی هم نصب کنید. نمایشگر عینک هم در واقع بالای خط دید شما قرار می گیرد و مزاحمتی برای دید اصلی ایجاد نمی کند.

اما این بار فقط دموی عینک گوگل نبود. این شرکت قصد دارد عینک اش را کم کم وارد بازار کند. بنابراین نسخه اولیه ای از آن را به نام Glass Explorer Edition جهت سفارش آماده خواهد کرد. البته این نسخه به صورت محدود و فقط توسط ۶۰۰۰ نفر حاضران در مراسم IO قابل پیش خرید است. قیمت هم فعلا بالا و ۱۵۰۰ دلار است. گوگل گفته که تحویل این عینک ها از ابتدای سال آینده میلادی خواهد بود.

شما می توانید ویدیو تمرین های تیم پرش گوگل گلاس را اینجا ببینید.

به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 23

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد image هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد 1403/01/26

برخی از مدل‌های کارت‌ گرافیک RTX 4090 انویدیا همچنان از فاجعه‌ی ذوب‌شدن کانکتور پاور رنج می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت image تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت 1403/01/25

تصاویر جدید هندزفری‌های آينده‌ی ناتینگ، رنگ‌های مختلف آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد image ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد 1403/01/22

همچنین نسخه به‌روزشده لپ تاپ 16 اینچی Nitro ایسر نیز معرفی شده که می‌توان آن را با پردازنده نسل فعلی اینتل Core یا AMD خرید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37