خدمات سایت


متن کامل خبر

تائید رسمی خداحافظی با ارز ۱۲۲۶ تومانی/ اعلام نرخ جدید ارز توسط بهمنی

آرشیو
در این زمینه چندین ایده مطرح بود، از جمله اینکه موضوع ارز به صورت سه نرخی در بازار پیگیری شود که این ایده به شدت از سوی کارشناسان و فعالان اقتصادی، طرد شد و...
1391/05/13 05:56:01 ق.ظ

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به زودی بانک مرکزی نرخ ارز جدید مرجع را اعلام می‌کند، گفت: نرخ جدید ارز نه 1226 تومان فعلی و نه نرخ بازار آزاد است بلکه نرخی بین این دو خواهد بود، بر همین اساس بانک مرکزی در حال جمع‌بندی نهایی به منظور اعلام نرخ جدید ارز مرجع است.

 

حمید صافدل  با بیان اینکه نرخ ارز مرجع، دیگر 1226 تومان نخواهد بود، گفت: جمعی از کارشناسان بر این باورند که بخشی از نوسانات نرخ ارز ناشی از عملیات روانی در بازار است و این قیمت، واقعی نیست.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: قیمت واقعی ارز، به زودی از سوی بانک مرکزی اعلام خواهد شد، بر این اساس امیدوارم با تدابیری که بانک مرکزی به کار گرفته و بر اساس روش منطقی که مبتنی بر کارشناسی باشد، بتوان رویه یکسان‌سازی نرخ ارز را اجرا کرد.
وی تصریح کرد: در این زمینه چندین ایده مطرح بود، از جمله اینکه موضوع ارز به صورت سه نرخی در بازار پیگیری شود که این ایده به شدت از سوی کارشناسان و فعالان اقتصادی، طرد شد و به نظر نمی‌رسد بتواند روش منطقی باشد، چراکه فاصله میان پلکان قیمتی، می‌تواند ایجاد رانت کند.
به گفته صافدل، ایده‌ای که هم اکنون بانک مرکزی دنبال می‌کند، ایده یکسان‌سازی نرخ ارز است که نه می‌تواند نرخ ارز آزاد فعلی و نه الزاما 1226 تومان باشد.
وی اظهار داشت: بر اساس جمع‌بندی بانک مرکزی نرخ ارز رقمی میان 1226 تومان و قیمت ارز آزاد فعلی است که بر این اساس، هر رقمی که اعلام شود، با راهکارهایی که بانک مرکزی دارد، باید متناسب با نرخ اعلام شده پاسخگوی نیازمندی‌ها باشد.
صافدل در پاسخ به این سئوال که دلار در بازار آزاد تا 2020 تومان هم طی روزهای گذشته رسیده است، تبعا بسیاری از کالاها انتظار دارند که از ارز مرجع استفاده کنند، راهکارهای جدید تامین ارز چیست؟ گفت: هرگونه تائید و تغییر نرخ ارز می‌بایست رسما از سوی بانک مرکزی اعلام شود.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 153

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 70

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ image اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ 1402/12/07

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: موضوع افزایش تعرفه باند پهن یا دیتا برای بخش ثابت و سیار بوده که در بخش سیار زودتر بارگذاری کردند اما اپراتورهای ثابت‌ بعد از اپراتورهای سیار اقدام کردند که بین ۳۰ تا ۳۴ درصد است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

قیمت انواع سشوار image قیمت انواع سشوار 1402/12/02

بر اساس قیمت سشوار کرونر مبلغ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است این در حالیست که قیمت سشوار جی اچ دی مبلغ ۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 66