خدمات سایت


متن کامل خبر

آمار رسمی قربانیان زلزله آذربایجان شرقی/ اسامی کشته‌شدگان زلزله

آرشیو
مدیرکل ستاد بحران آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تلفات حدود 300 نفری غیررسمی است گفت: براساس آمار رسمی، متاسفانه تاکنون 227 نفر کشته شده‌اند.
1391/05/22 10:48:57 ق.ظ

خلیل ساعی درباره آمار رسمی درگذشتگان زلزله 6.2 ریشتری به فارس گفت: براساس آمار رسمی 227 نفر فوت شده و 1380 نفر نیز مجروح شده‌اند. وی با اشاره به ایتکه در شهرستان هریس 125 نفر کشته و 280 نفر مصدوم شدند، بیان کرد: در شهرستان‌های اهر و ورزقان به ترتیب 40 و 65 نفر کشته و 500 تا 600 نفر مصدوم شده اند.
مدیرکل ستاد بحران آذربایجان شرقی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آمارها درباره کشته شدگان 250 تا 300 نفر است، گفت: این آمار غیررسمی است.
اسامی کشته‌شدگان زلزله آذربایجان‌شرقی اعلام شد
سازمان پزشکی قانونی اسامی فوت‌شدگان زلزله روز گذشته در آذربایجان‌شرقی را اعلام کرد. سازمان پزشکی قانونی در اطلاعیه‌ای اسامی تعدادی از هموطنان فوت و شناسایی شده در زلزله شهرستان‌های اهر (14 تن)، ورزقان (17 تن) و بیمارستان امام‌رضا (ع) (7 تن) ، وادی‌رحمت (8 تن)، بیمارستان سینا ( 3 تن) را اعلام کرد. زلزله‌زدگانی که مورد شناسایی قرار گرفته‌اند:
شهرستان اهر :
1- زیبا اسکندر فرزند نورالله 75 ساله
2-فاطمه کارگری فرزند قدیر 25 ساله
3-حمید کارگری فرزند قدیر 25 ساله
4-مصطفی عبدالله‌زاده فرزند رسول 33 ساله
5-مریم معرفت فرزند قربان 12 ساله
6-آرمان حضرتیان فرزند علی 22 ساله
7-صفیه عباسیان فرزند نصرت 22 ساله
8- نیما طالبی فرزند مصطفی 3 ساله
9-اسماعیل دولتی فرزند محمد 28ساله
10-پروانه تیموری فرزند رحیم 30 ساله
11-بهار مولاری فرزند علیرضا 25 ساله
12-احد شیری فرزند محمدآقا 30ساله
13-شکر دولتی فرزند امین 45 ساله
14-ابولفضل بهرامیان فرزند اسلام 37 ساله
شهرستان ورزقان :
1-امن شرفی
2-رباب دانش‌آموزی
3-علی حسینیان
4-یاسمن قوچی
5-نسا میرزاییان
6-فریده شکری
7-ظریفه زارعیان
8-مشکناز بابایی
9-سودابه محرم‌زاده
10-کیمیا حسین‌زاده (خردسال)
11-خدیجه پورعلی
12-خانم زلفی
13-رقیه اسدی
14-ناهید مولایی
15-زهرا عباسیان (3 ماهه)
16-عصمت واحدی
17-قیمت محمدپور
بیمارستان امام‌رضا (ع) :
1-عوض جعفری
2-صفیه عباسپور
3-فاطمه اسدیاری
4-امیرمحمد محمدی
5-پروین ریحانی
6-المیناز نائبی
7-مریم رنجبر
وادی رحمت:
1-مهناز کریم‌پور فرزند توکل
2-فرح نجف‌پور فرزند عیسی
3-بیوک خانم ممی‌پور
4-حمیده چرانیده فرزندرحمان
5- علی مرادی فرزند عبدالله
6- ثریا لطف‌الله پور فرزند سواد
7-بیوک‌آقا نویدی تازه‌کند فرزند اسلام
8-رضانویدی فرزند حسین
بیمارستان سینا:
1-خاتون مهینی فرزند قربان
2-لیلا ذاکرفرزند ذکر علی
3-قربان علی امامی فرزند کربلاعلی
و سایر :
1-عنایت الله عبدی فرزند هاشم 75 ساله
2-سیم زر فرزند محسن 65 ساله
3-فرناز عزیزی
4-اشرف خرمی 50 ساله
5-رقیه نجف‌پور
وزیر کشور: رییس جمهوری به جد پیگیر مسایل زلزله زدگان است
وزیر کشور با ابراز تسلیت به مردم استان آذربایجان شرقی در پی وقوع زلزله اخیر گفت: رییس جمهوری به جد پیگیر مسایل زلزله زدگان است.
مصطفی محمدنجار در بازدید از مناطق زلزله زده استان افزود: رییس جمهوری به این موضوع بسیار حساس است و از دقایق اولیه زلزله، پیگیر موضوع بوده است.
وی گفت: حضور مسوولان و وزرا در مناطق زلزله زده نشان از حساسیت دولت دارد و این حق مردم است و باید قدردان آنان باشیم.
وزیر کشور افزود: معاون اول رییس جمهوری به همراه وزیر اقتصاد برای بازدید از مناطق زلزله زده به تبریز سفر می کنند.
نجار گفت: مسوولان استانی تلاش کنند بدون درنگ اعتبارات تخصیصی برای جبران خسارت وارده به منطقه بسرعت جذب شود تا قبل از فصل سرما اقدامات لازم برای اسکان مردم و نوسازی اماکن مسکونی صورت گیرد.
وی ابراز کرد: رییس جمهوری دقایقی قبل در تماس تلفنی ضمن پیگیری وضعیت حادثه دیدگان دستور دادند برای شروع عملیات بازسازی، هر چه لازم است داده شود.
وزیر کشور اعلام کرد: رییس جمهوری به چند موضوع از جمله کار بازسازی سریع، آوار برداری سریع و مناسب ، ارسال بموقع غذا و دارو و اسکان موقت حادثه دیدگان تاکید داشت.
وی تاکید کرد: به رغم تماس های خارجی برای کمک رسانی به زلزله زدگان نیازی به این کمک ها نداریم و با استفاده از پتانسیل داخلی عملیات امداد و نجات را انجام خواهیم داد.
300واحد خون از اردبیل به مناطق زلزله زده اهدا می شود
مدیر روابط عمومی پایگاه انتقال خون استان اردبیل به ایسنا گفت: هم اکنون 300 واحد خون به شهرستان اهر و ورزقان فرستاده می شود. رامین جعفری ضمن تسلیت به مردم شهرستان اهر و ورزقان، با اشاره به اینکه در این شهرستان‌ها به اندازه کافی خون وجود دارد، تصریح کرد: امروز از استان آذربایجان شرقی اعلام کردند که مشکلی بابت خون ندارند.
وی با بیان اینکه هم اکنون 300واحد خون به شهرستان اهر و ورزقان فرستاده می شود، افزود: 200 واحد خون نیز شامگاه روز گذشته ساعت 2 بامداد به مجروحین روستاهای شهرستان مشکین شهر فرستادیم.
جعفری با بیان اینکه خوشبخانه خون در استان اردبیل به اندازه مورد نیاز وجود دارد، افزود: با توجه به اینکه ماه رمضان است خون‌های زیادی توسط مردم اهدا شد.
مردم کمک‌های خود را هر چه سریعتر به زلزله‌زدگان برسانند
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خواستار ارسال هر چه سریعتر کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده شد.
میرهادی قره‌سیدرومیانی به ایسنا گفت: از دیروز بعدازظهر تاکنون شهرهای تبریز، اهر، ورزقان و روستاهای اطراف 90 بار لرزیده است که شدت این لرزه‌ها از 4 تا 2/6 ریشتر بوده است که برخی روستاهای اهر و ورزقان به طور کامل تخریب شده‌اند.
وی با بیان اینکه ستاد حوادث و کمیته بحران به سرعت در مناطق تشکیل شد، اظهار کرد: نمایندگان و مسئولین از مناطق زلزله‌زده بازید داشته‌اند. حدود 5 هزار چادر در مناطق مختلف برپا شده و موضوعاتی همچون آبرسانی به مردم حل شده است اما در حال حاضر به ارسال فوری کمک‌های مردمی نیاز داریم.
نماینده مردم تبریز در خصوص وضعیت رسیدگی به زلزله‌زدگان بیان کرد: رسیدگی به مردم نیازمند سرعت بالاتری است بسیاری از افراد که زیر آوار مانده‌اند هنوز شناسایی نشده‌اند. از مردم می‌خواهیم برای زلزله‌زدگان دعا کنند و کمکهای خود را هر چه سریعتر برای مناطق بفرستند.
بازدید از 537 روستای مناطق زلزله‌زده
مرتضی اکبرپور ، معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از اتمام عملیات انتقال مجروحان زلزله‌ تا ظهر روز دوشنبه خبرداد و به ایسنا گفت: شناسایی و سرکشی به 537 آبادی و روستا در مناطق زلزله‌زده ادامه دارد تمامی مجروحان برای ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شده یا به صورت سرپایی درمان شدند.
وی با بیان اینکه امدادگران سازمان امداد و نجات، تکنیسین‌های اورژانس، ماموران نیروی انتظامی و بسیج در منطقه حضور دارند ، اظهارکرد: شناسایی برای خودپراکنشی این روستاها و همچنین شناسایی افراد مجروح و مدفون ادامه دارد.
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه عملیات انتقال زلزله‌زدگان تا ظهر امروز به پایان می‌رسد، خاطرنشان کرد: پس از پایان عملیات امداد و نجات، تیم‌های ارزیاب با مسئولیت بنیاد مسکن برای ارزیابی میزان خسارات این زمین لرزه وارد مناطق آسیب‌دیده می‌شوند و این تیم‌ها وظیفه‌ ارزیابی خسارات مراکز زیربنایی، ساختمان‌های مردمی و دولتی را بر عهده دارند اما در حال حاضر امدادگران تنها به دنبال درمان و نجات بوده و فردی به دنبال تعیین خسارات و ارزیابی آن نیست.
آماری از زیرآوارماندگان نداریم
همچنین، محمود مظفر، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ایران از ورود خسارت به 133 روستای زلزله‌زده خبر داد و به ایسنا گفت: از شب گذشته تاکنون 16 هزار تن آسیب‌دیده اسکان اضطراری شدند. وی با بیان اینکه 10 هزار تخته پتو و پنج هزار و 600 تخته چادر میان آسیب‌دیدگان توزیع شد، گفت: 13 هزار قوطی کنسرو و یک‌هزار و 600 چراغ والور نیز میان آسیب‌دیدگان توزیع شده است.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه 92 تیم امدادی از 14 استان برای امدادرسانی هر چه سریعتر به زلزله‌زدگان، عازم منطقه شده‌اند، گفت: ارزیابی امدادگران نشان داد که «مرغان، اهر، هریس و قسمت‌هایی از شهر تبریز» دچار خسارت شده است. مظفر با بیان اینکه 133 روستا در اثر این زلزله 6/2 ریشتری آسیب دیده‌اند، گفت: تعداد مصدومان به دو هزار و 6 نفر رسید.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در مورد برخی خبرهای منتشره در مورد کمبود آب در مناطق زلزله‌زده گفت: شب گذشته 100 هزار بطری آب معدنی نیز میان زلزله‌زدگان توزیع شد. وی گفت: حدود 900 امدادگر و شش فروند بالگرد نیز وظیفه‌ امدادرسانی در منطقه را بر عهده دارند.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ایران با بیان اینکه عملیات جست‌وجو و نجات در اهر به پایان رسیده است، گفت: امدادرسانی در این منطقه وارد فاز آواربرداری شده است. مظفر با بیان اینکه 15 تیم سگ‌های جست‌وجو (آنست) در منطقه حضور دارند، گفت: دستگاه‌های زنده‌یاب نیز روز گذشته وارد منطقه زلزله‌زده شده است.
وی با بیان اینکه نمی‌توان در مورد مدفون‌شدگان زیر آوار آماری اعلام کرد، گفت: عملیات امدادرسانی و اسکان اضطراری زلزله‌زدگان همچنان ادامه دارد.
احتمال افزایش آمار قربانیان به 300 تن
مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی از آغاز به کار تیم های تخصصی پزشکی قانونی از اولین دقایق وقوع حادثه زلزله در منطقه شمال‌غرب کشور و شناسایی و صدور جواز دفن 142 جسد تا ساعت سه بامداد روز یکشنبه 22 مرداد خبر داد.
صمدی‌راد با بیان اینکه پزشکی قانونی استان آذربایجان‌‌شرقی در قالب هفت اکیپ تخصصی در منطقه زلزله زده حضور دارد، به ایسنا گفت: گستردگی منطقه، گرم بودن هوا و مشکل در انتقال اجساد به مرکز استان، تیم‌های تخصصی و امدادی را با مشکل مواجه کرده‌اند.
وی اظهار داشت: طبق برآوردها تعداد درگذشتگان تاکنون تا 300 تن تخمین زده می‌شود و سرکشی اکیپ‌های امدادی و تخصصی به مناطق زلزله زده همچنان ادامه دارد.
صمدی‌راد افزود: به علت اختلال در ارتباط تلفنی دسترسی به آخرین آمار اکیپ‌های پزشکی قانونی با دشواری میسر می‌شود، اما دقیق‌ترین آمار به شهرستان اهر اختصاص دارد که در این شهرستان 26 جسد شناسایی و جواز دفن صادر شده است.
به گفته وی، در بین 26 جسد شناسایی شده شهرستان اهر، 12 مرد و 14 زن دیده می‌شوند که چهار تن از آنان کودک زیر 10 سال، سه تن 10 تا 20 سال، 12 تن 21 تا 40 سال، دو تن 31 تا 60 سال و پنج تن بالای 60 سال بوده‌اند.
 
کاهش ذخایر خونی در مراکز درمانی مناطق‌زلزله‌زده
دکتر خلیلی مدیرکل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان آذربایجان‌ شرقی نیز با اشاره به خیل عظیم مصدومان زلزله در شهرستان اهر، ورزقان و هریس از کاهش ذخایر خونی استان خبر داد و به ایسنا گفت: گروه‌های خونی منفی مورد نیاز است.
وی از مردم خواست با توجه به نیاز گسترده به انواع گروه‌های خونی، در اهدای خون به امروز یا فردا اکتفا نکنند و برای تامین ذخایر خونی حتی الامکان تا پایان هفته به مراکز پایگاه خونگیری در تبریز مراجعه کنند.
مدیرکل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از زمان وقوع زلزله تاکنون 2 هزار واحد خونی از استان اردبیل، ارومیه و تهران به استان ارسال شده است گفت: یک‌هزار و 500 واحد خونی نیز از ذخایر خونی استان مورد استفاده قرار گرفته است. وی از فعال‌بودن ساختمان آخونی و مسجد کبود به منظور خونگیری از همشهریان خبر داد و یادآور شد: مردم استان استقبال خوبی از اهدای خون به منظور کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کردند.
مدیرکل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان آذربایجان‌شرقی همچنین از اعلام آمادگی ادارات و سازمان‌ها به منظور تامین نیازهای خونی زلزله‌زدگان خبر داد.
وی یادآور شد: تاکنون به تمامی درخواست‌های خونی مراکز درمانی اهر و ورزقان و بیمارستان‌های امام‌رضا (ع)، سینا و شهدای تبریز پاسخ داده شده است. پرسنل تا پنج بامداد امروز مشغول خونگیری بودند و مردم در صورت امکان با توجه به ترافیک کاری پایگاه‌های انتقال خون به صورت گروهی مراجعه نکنند.
استقرار اکیپ‌های انتظامی و ترافیکی در مسیر و مناطق زلزله‌زده 
سردار مسعود خرم‌نیا، فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی نیز درباره پوشش انتظامی و امنیتی در مناطق زلزله‌زده با بیان اینکه امنیت کامل در محورهای مواصلاتی و مناطق زلزله‌زده و مرکز استان برقرار است گفت: نیرو های ستادی استان و شهرستان‌های معین به محض وقوع زلزله به مناطق زلزله‌زده اعزام و اکیپ‌های انتظامی و پلیس‌راه برای روان‌سازی ترافیک و پوشش امنیتی در مسیر و مناطق زلزله‌زده مستقر شده‌اند و امنیت کامل در محورهای مواصلاتی و مناطق زلزله‌زده و مرکز استان برقرار است.
وی در ادامه تاکید کرد: کارگروه انتظامی مدیریت بحران استان تشکیل و هماهنگی کامل با استان‌های همجوار برقرار شده تا در صورت نیاز یگان‌های راهور و انتظامی به منطقه اعزام شوند و بالگردهای هوا ناجا برای کنترل ترافیک و امدادرسانی و پشتیبانی در فرودگاه تبریز مستقر شده‌اند.
فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: پوشش انتظامی لازم برای تامین امنیت بیمارستان‌های تبریز، اهر، هریس و ورزقان که مجروحان زلزله را مورد مداوا قرار می‌دهند به نحو مطلوب انجام یافته است.
وضعیت دانشگاه‌های مناطق زلزله‌زده
همچنین رییس دانشگاه تبریز درباره وضعیت دانشگاه‌های مناطق زلزله‌زده نیز گفت: خوشبختانه در این زلزله هیچ مشکلی برای دانشجویان این دانشگاه به وجود نیامده است.
محمدتقی علوی در گفت‌وگو با ایسنا، به شکسته شدن شیشه‌های دو دانشکده دانشگاه اشاره و اظهار کرد: دیوار بعضی از ساختمان‌های دانشگاه نیز ترک‌های جزیی خورده است، اما هیچ مشکلی برای دانشجویان دانشگاه به وجود نیامده است.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های آموزشی در تابستان تعطیل است، تصریح کرد: تنها دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشجویان طرح ضیافت در دانشگاه حضور داشته‌اند که آنها نیز کاملا سالم هستند و دانشجویی آسیب ندیده است.
علوی درباره وضعیت خوابگاه‌های دانشجویان نیز گفت: خوابگاه‌ها نیز کاملا سالم هستند و هیچ صدمه‌ای به آنها و ساکنانشان وارد نشده است. وی افزود: شب گذشته نیز سه هزار نفر در مسجد دانشگاه مراسم شب قدر را برپا کردند.
همچنین اکرمی رییس دانشگاه تربیت معلم آذربایجان نیز از سالم بودن محیط دانشگاه و خوابگاه‌ها خبر داد و گفت: هیچ تخریب و یا صدمه‌ای به ساختمان‌های دانشگاه وارد نشده است.
اکرمی افزود: به جز بخش تحصیلات تکمیلی بقیه بخش‌های آموزشی دانشگاه در تابستان تعطیل هستند. همچنین کارهای اداری، روال طبیعی خودش را طی می‌کند.
رضایی رییس دانشگاه آزاد واحد اهر نیز در این باره به ایسنا گفت: خوشبختانه خسارت جانی در واحد و خوابگاه‌های دانشگاه نداشته‌ایم. وی با بیان اینکه ریزش‌های نازک‌کاری و گچ در واحد و خوابگاه‌های دانشگاه به ویژه در دیوارهای بین اتاق‌ها وجود داشته است، اظهار کرد: کانون زلزله بسیار به دانشگاه نزدیک بوده است، ولی خوشبختانه خسارت جانی وارد نشده است. وی با بیان اینکه بیش از 500 میلیون تومان به دانشگاه خسارت وارد شده است، تصریح کرد: اگر خوابگاه‌های دانشگاه تراکم جمعیتی مهرماه را داشت، مطمئنا دانشجویان دچار آسیب می‌شدند.
رییس دانشگاه آزاد واحد اهر افزود: حدود 60-70 نفر دانشجو دختر در خوابگاه دختران حضور داشته‌اند که خوشبختانه آسیبی ندیدند و پس از وقوع زلزله به محوطه دانشگاه آمده‌اند و شب گذشته با استقرار چادر در محیط دانشگاه آنان را اسکان دادیم و امروز به محل‌های زندگی خود بازگشتند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:

نظرات ثبت شده برای این خبر

بیننده اخبار
(1391/05/23)
جسارتا آمار غیر رسمی تلفات طبق گفته نماینده اهر در مجلس ، حدود 1000 نفر میباشد . ویدئوی صحبتها هم در اینترنت هست .

Captcha




شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 58

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 161

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 131

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 321

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 311

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 347

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 319

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 201

وزیر علوم: آموزش در سال تحصیلی جدید کاملا حضوری است image وزیر علوم: آموزش در سال تحصیلی جدید کاملا حضوری است 1401/06/22

در سال تحصیلی جدید بر اساس برنامه آموزشی برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 424