خدمات سایت


متن کامل خبر

رئیس کانون صرافان:۲۸۵۰ تومان توصیه بود، الزامی به معامله با این نرخ نیست

آرشیو
رئیس کانون صرافان با بیان اینکه نرخ 2850 تومانی دلار که طی 2 روز گذشته از سوی این کانون به صرافی‌ها اعلام شده در حد یک توصیه و پیشنهاد بود، گفت: در این مورد الزامی برای صرافان جهت معامله این ارز با این نرخ نیست.
1391/07/18 08:11:10 ق.ظ

بهروز صدیق نیک‌جو در مورد قیمت اعلام شده 2850 تومانی برای دلار در صرافی ها طی دو روز گذشته اظهار داشت: با توجه به شرایطی که به وجود آمد نرخ در آن روز 2850 تومان بود که البته شنیده شد تا 2600 تومان هم معامله شد.
وی افزود: براساس نرخ دلار در مرکز مبادلات ارزی، شرایط بازار و قیمت معامله شده ارز در بازار ارز، قیمت 2850 تومان منطقی تشخیص داده شد.
رئیس کانون صرافان تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت دلار در مرکز مبادلات حدود 2600 تومان بود، به این نتیجه رسیدیم که قیمت اسکناس دلار باید مقداری بیشتر باشد و نرخ 2800 تومان قیمت مناسبی بود؛ قیمت هایی که معامله می‌شود همین عدد بوده و در شرایط فعلی نرخ مناسبی است.
وی در پاسخ به این سوال که قیمت تعیین شده مطابق با تغییرات نرخ ارز در اتاق معاملات تغییر خواهد کرد، گفت: نرخ‌ها در دو روز اخیر چندان تغییر نکرده البته قیمت دلار در ساعات مختلف روز تغییر می‌کند و میانگین آن بین 2600 تا 3100 تومان است.
نیک‌جو گفت: در چند هفته اخیر قیمت‌ها به صورت غیر منطقی افزایش یافت و باید به‌گونه‌ای این التهاب از بازار گرفته می‌شد؛ اما در مجموع قیمت دلار نمی‌تواند بالاتر از 3000 تومان باشد.
وی با بیان اینکه قیمت ارز در بازار با نرخ اعلامی 2850 تومان تعدیل شد، افزود: از آن روز به بعد قیمت‌ها در این حدود است و اگر این نرخ تثبیت شود، التهاب از بازار ارز گرفته خواهد شد که در صورت تحقق چنین مساله‌ای می‌توان قیمت دلار را باز هم تعدیل کرد.
رئیس کانون صرافان در پاسخ به این سؤال که آیا صرافی ها ملزم به پرداخت دلار با قیمت 2850 تومان هستند، گفت: صرافی‌ها ملزم به فروش دلار با نرخ 2850 تومان نیستند و تنها توصیه کانون به صرافی‌ها، خرید و فروش در این نرخ بوده و ممکن است برخی صرافی‌ها با قیمت بالاتری خرید و فروش کنند؛ در اطلاعیه هم اعلام کردیم صرافی‌ها مجاز با این نرخ می‌توانند معامله کنند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 155

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 70

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49