خدمات سایت


متن کامل خبر

۸ کشته در سیل بهشهر/ بیش از ۲۰۰ خانه تخریب شد/ گزارش تصاویر

آرشیو
شمار قربانیان سیل در بهشهر به 8 تن رسید، این در حالی است که 385 نفر از سیل زدگان استان مازندران نجات یافتند و کار امدادرسانی همچنان ادامه دارد....
1391/07/22 11:23:24 ق.ظ


مدیرکل بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری مازندران- به ایسنا گفت: آمار تلفات جانی سیل شب گذشته بهشهر به 8 نفر رسید.بیشترین میزان بارش باران در استان مربوط به شهرستان عباس‌آباد با 125 میلیمتر، تیرتاش 83 میلیمتر و امیرآباد 26 میلیمتر بود.
مدیرکل بازسازی و حوادث غیر مترقبه استانداری مازندران با اشاره به حضور دستگاه‌های امدادی در منطقه گفت: در بحث امدادرسانی و بازسازی دستگاه‌های امدادی در حال بازگشایی مسیرها و معابر هستند. خنجری خاطرنشان کرد: آمار دقیقی از خسارت مالی در شهرستان بهشهر گزارش نشده و آمار نهایی در حال بررسی است. وی با بیان اینکه مدارس و دانشگاه‌های شهرستان بهشهر تعطیل است افزود: در این حادثه به دیوارهای منازل مسکونی و 90 دستگاه خودرو خسارت وارد شد.
مدیرکل بازسازی و حوادث غیر مترقبه استانداری مازندران تصریح کرد: اماکن مسکونی، تجاری، بخش‌های کشاورزی و تاسیسات زیربنایی اعم از پل، اماکن حفاظتی، راه، تاسیسات شهری، اراضی کشاورزی و دامی شهرهای بهشهر، رستم کلا و خلیل‌شهر خساراتی وارد شد. خنجری با اشاره به آبگرفتگی شهر هولار و روستای گلورد ساری اظهارداشت: روستای تیله‌نو شهرستان گلوگاه و محور اصلی ساری – بهشهر آبگرفتگی‌های بسیاری گزارش شده است.

اسامی متوفیان سیل بهشهر اعلام شد 
اسامی متوفیان سیل امروز بهشهر اعلام شد. به گزارش مهر، اسامی فوتی های سیل دیشب و امروز شهر بهشهر ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران مازندران در فرمانداری بهشهر اعلام شد. این افراد شامل چهار خانم و دو آقا به نامهای ربابه باقری، اولیا کاظمی، نگین افغان نژاد، گلی کاظمی، محمدزاده و علی کوچک است. 

خبر دیگر اینکه خدمات هلال احمر مازندران به حادثه دیدگان سیل شهرهای بهشهر، ساری، قائم شهر و بابل صورت گرفته است.این خدمات شامل ارائه 385 نفر خدمت به حادثه دیدگان، اعزام 22 تیم به مناطق، 114 نیروی عملیاتی، تجهیز 41 موتور آب و پمپ لجن کش و تخلیه آب از 200 منزل مسکونی صورت گرفته است.


385 نفر از سیل زدگان استان مازندران نجات یافتند
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از نجات جان 385 نفر از افراد گرفتار و متاثر از سیل استان مازندران خبر داد و ایرنا گفت: افراد یادشده که در محاصره سیل و آب گرفتگی قرارگرفته بودند باتلاش نیروهای تخصصی جستجو و نجات در سیلات هلال احمر نجات یافتند. ˈمحمود مظفرˈ افزود: پس از وقوع سیل و آب گرفتگی در استان مازندران و چهار شهرستان ساری، قائم شهر، بهشهر و بابل بلافاصله ستاد بحران در سازمان امداد و نجات تشکیل و هماهنگی های لازم برای عملیات امداد و نجات در سیلاب صورت گرفت.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در پی وقوع این سیل مخرب، شش روستا در مناطق یادشده دچار خسارت شده و 385 نفر از روستاییان نیز در میان این سیل گرفتار شدند. وی اضافه کرد: بدنبال وقوع این حادثه 22 گروه از نیروهای سازماندهی شده در گروه های تخصصی امداد و نجات در سیلات هلال احمر با استفاده از 114 نیروی متخصص عملیاتی وارد روستاهای یادشده شدند و هم اکنون با استفاده از 41 موتور پمپ لجن کش در حال تخلیه آب های وارده به منازل مسکونی سیل زدگان هستند.

مظفر اظهار داشت: در این حادثه 30 منزل مسکونی تخریب شد و نیروهای امدادی اقدام به تخلیه آب از 200 باب منزل مسکونی مناطق سیل زده کردند.


کار امدادرسانی به مناطق سیلزده بهشهر همچنان ادامه دارد

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت : کار امدادرسانی به مناطق مختلف سیلزده شهرستان بهشهر با حضور نیروهای امدادی با جدیت ادامه دارد.
ˈ هادی خنجری ˈ به ایرنا گفت: پس از وقوع سیلاب جمعه شب در بهشهر ، جلسه ستاد مدیریت بحران در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد و میزان خسارت نیز در دست بررسی است. وی علت اصلی وقوع سیلاب در بهشهر را مسدود شدن مسیر رودخانه ، بویژه در دهانه ورودی پل ها به خاطر انتقال انواع چوب های سنگین از مناطق بالادست به شهر ذکر کرد.
خنجری حضور نیروهای مردمی به همراه وسایل نقلیه سنگین شخصی با هدف امدادرسانی به سیلزدگان را مطلوب و چشمگیر توصیف کرد و گفت : با این وصف ، وجود خودروهای شخصی در سطح شهر باعث شده تا کار امدادرسانی به مناطق سیلزده با مشکلاتی مواجه شود. او افزود : با بررسی های صورت گرفته ، بیشترین میزان خسارت ناشی از سیلاب شب گذشته در بهشهر به منازل مسکونی در خیابان های مهدیه ، قائم ، قنبرآباد و فراش محله وارد شده است.

سیل 700 میلیون به تاسیسات آبرسانی بهشهر خسارت وارد کرد

مدیرعامل آبفای مازندران گفت: سیل دیشب بیش از 700 میلیون تومان به تاسیسات آبرسانی بهشهر خسارت وارد کرده است.  به گزارش مهر، محمد تقی حسین زاده روز شنبه در حاشیه بازید از مناطق سیل زده بهشهر افزود: سیل بهشهر بیش از 700 میلیون تومان به تأسیات آب و فاضلاب این شهرستان خسارت وارد کرده است. وی با اشاره به اینکه اکیپ های بحران و سیار شرکت آب و فاضلاب مازندران از سراسر استان برای رفع مشکل آبرسانی مردم این شهرستان صبح امروز به محل اعزام شدند افزود: تا رفع مشکل مردم این مناطق اکیپ های بحران شرکت در مناطق سیل زده باقی خواهند ماند. به گفته حسین زاده، در حال حاضر مناطق فراش محله، قائم، مهدیه، ابوعمار، کوهی خیل و پل صفی آباد با مشکل قطعی آب مواجه اند و تانکرهای آبرسانی به محل اعزام شدند آبرسانی به مردم سیل زده ادامه دارد.
مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه در جریان سیل بهشهر چهار حلقه چاه آب شرب دچار آسیب دیدگی شده است تصریح کرد: یک حلقه چاه 100 درصد تخریب و یک چشمه با آبدهی 80 لیتر در ثانیه از مدار بهره برداری خارج شده است. حسین زاده یادآور شد: 300 فقره انشعاب آب خانگی، 50 مورد عبور عرضی به طول 400 متر و هزار متر خط انتقال آبرسانی در جریان سیل بهشهر تخریب شدند.

تخریب بیش از 200 خانه در بهشهر
 مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به بالا بودن عمق خسارات سیل در شرق مازندران، اظهار داشت: بر اساس مشاهدات عینی اولیه برآورد می شود بیش از 200 خانه در شهر بهشهر تخریب شده باشد.
هادی خنجری به مهر اظهار داشت: شدت خسارات ناشی از سیلاب در شهرستان بهشهر و شرق مازندران بسیار بالا بوده و رسانه ها باید با اطلاع رسانی دقیق، عمق فاجعه را به اطلاع مسئولان برسانند تا اقدامات و تصمیمات مقتضی و مناسب را شاهد باشیم. وی افزود: هم اکنون معاون عمرانی استانداری مازندران در حال بازدید از مناطق سیلزده بوده و میزان خسارات ناشی از سیل بسیار جدی و شدید است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به اینکه بیشترین خسارات مادی و جانی در خیابانهای مهدیه، قنبرآباد و خیابان قائم بوده است، تصریح کرد: بسیاری از زیرساخت های شهری ناشی از رسوبات خاک و گل در منطقه تخریب جدی شده است. خنجری با بیان اینکه منازل مسکونی مناطق سیلزده بین 10 تا 100 درصد تخریب شده است، یادآور شد: قالب خانه های تخریبی قدیمی و گلی بوده و میزان تخریب ها جدی است. وی با اشاره به اینکه آمد و شد بی مورد برخی شهروندان برای تماشای وقوع سیل، عملیات امدادرسانی را مختل می کند، افزود: مردم به جای تماشا به یاری نیروهای امدادرسان برای پیدا کردن مفقودان بپردازند.


این مسئول مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه تاکنون پیکر دو تن از مفقودان سیل پیدا شده است، افزود: اسامی نامبردگان آقای علی کوچک و فردی بنام آقای محمدزاده است.

سیل راههای اصلی روستاهای میاندرود را مسدود کرد 
فرماندار میاندرود گفت: بر اثر وقوع سیلاب، راههای اصلی روستاهای میاندرود مسدود شده است.  علی رجبی به مهر اظهار داشت: سیل دیشب و امروز سبب بروز خسارات جدی در روستاهای دارابکلا، جامخانه و سوربن شهرستان میاندرود شده است. وی افزود: شدت بارش باران در بخشهایی از میاندرود سبب جاری شدن سیلاب، سنگلاخ، قلوه سنگ و شن و ماسه زیادی در معابر روستا شد.

فرماندار میاندرود با اشاره به اینکه هنوز آمار دقیقی از میزان خسارات احتمالی در دست نیست، تصریح کرد: شواهد حاکی است که میزان خسارات بیشتر از زمانهای گذشته باشد. رجبی بیان داشت: در برخی مسیرها شدت سیلاب به حدی بوده که عبور اصلی جاده دارابکلا را مسدود و رفت و آمد را مختل کرده است. رجبی گفت: در اثر سیلاب آسفالت برخی معابر کنده و به دو زیرگذر در میاندرود خسارت وارد کرد.

در طول دو ماه گذشته این سومین واقعه سیلاب در روستای دارابکلا و میاندرود است که بر اثر آن منطقه دچار آب گرفتگی شدید می شود.


باد و طوفان شدید باعث قطعی برق در گیلان شد
باد و طوفان شدید شب گذشته باعث قطعی برق و همچنین سقوط درختان و آبگرفتکی در برخی مناطق استان گیلان شد.
به گزارش مهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از برقراری قطعی برق تا ظهر امروز در مناطق روستایی استان خبرداد و گفت: پاکسازی معابر شهری ناشی از سقوط و نظایر آن نیز انجام شده است. افشین عزیزی افزود: از پارسال تا کنون طی هفت مرحله در اثر سیل و بارش باران شدید 130 میلیارد تومان در بخش های مختلف به استان گیلان خسارت وارد شده است. وی همچنین با بیان اینکه تا کنون 13 میلیارد تومان از این میزان خسارت جذب شده است، اظهار داشت: پراخت تسهیلات برای واحدهای مسکونی مورد تخریب در استان هیچ مشکلی وجود ندارد.

هواشناسی گیلان نیز بیشترین بارندگی در 24 ساعت اخیر را به ترتیب از لاهیجان با 38 میلیمتر، سیاهکل 21 میلیمتر و رشت 16 میلیمتر اعلام کرد.همچنین بیشتر مقدار سرعت باد با 60 کیلومتر در ساعت از ایستگاه انزلی گزارش شده است.


مدارس بهشهر امروز و فردا تعطیل شدند/ مرگ یک دانش‌آموز در سیل

مدیر آموزش و پرورش بهشهر به ایسنا گفت: به علت جاری شدن سیل و آب گرفتگی خیابان‌ها و معابر تمامی مدارس این شهر امروز و فردا تعطیل هستند. ابوالقاسم ثلاثی با بیان اینکه جاری شدن سیل در این شهر، مدارس را به تعطیلی کشانده است، افزود: بارندگی از نیمه شب آغاز شد و با توجه به شدت آن صبح امروز شاهد سیلاب و آبگرفتگی خیابان‌ها، معابر و منازل بودیم و بر این اساس فرمانداری مدارس را در هر دو نوبت امروز تعطیل اعلام کرد. وی ادامه داد: در بازدیدهایی که از مدارس انجام داده‌ایم، خسارت‌هایی به ساختمان مدارس وارد شده و بخشی از تجهیزات و وسایل آموزشی دچار آسیب شده‌اند و با توجه به اینکه در برخی از مدارس، کلاس‌ها به علت آبگرفتگی تا فردا آماده نمی‌شوند، لذا فردا نیز تمامی مدارس تعطیل خواهند بود.
به گفته مدیر آموزش و پرورش بهشهر، این سیل چندین کشته به همراه داشته که یکی از این کشته شدگان نیز دانش آموز دختر مقطع ابتدایی است که در منزل دچار این حادثه شد.
ثلاثی درباره میزان خسارت‌هایی که به مدارس وارد شده نیز گفت: در حال حاضر مدیرکل نوسازی شهرستان بهشهر در حال بازرسی مدارس است و نمی‌توان گفت به طور دقیق ساختمان‌های آموزشی این شهر تا چه میزان دچار خسارت شده‌اند، اما آنچه که مسلم است، به علت شدت بارندگی و سیلاب و جاری شدن گل و لای در کلاسهای درس، آسیب‌های جدی به برخی از مدارس وارد شده که تخریب دیوار یکی از مدارس بخشی از این خسارت است.

خسارات شدید سیل ناشی از ضعف مدیریتی است

فرماندار مرکز استان گفت: ضعف مدیریتی مسئولان در گذشته و امروز موجب خسارتهای سیلاب در شهر ساری شد. به گزارش مهر، سید عباس حسینی نژاد بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان ساری اظهار داشت: بارندگی شب گذشته که در شهر ساری رخ داده حتی یک پنجم بارندگی پیش بینی شده در روزهای آتی نیست و مدیریت بحران این شهرستان باید قبل از وقوع سیل مدیریت زمان را داشته باشد. وی افزود: عدم تعامل و همکاری برخی از ادارات شهرستان در منطقه فرح آباد موجب قحطی برق روستاهای منطقه پلاژ و هشت روستای بزرگ آن منطقه شده است.
فرماندار ساری با انتقاد شدید از کنده کاریهای اخیر در سطح شهر توسط آبفای شهری افزود: این اداره باید نظارت بیشتری بر کنده کاریهای شهری داشته باشد تا درهنگام جاری شدن سیل سبب آب گرفتگی خیابانها و معابر عمومی نشود. حسینی نژاد با بیان اینکه متاسفانه شهر به سمت جلو و ما مسئولان به دنبال آن حرکت می کنیم افزود: زیرساختها برای اجرای پروژه های عمرانی در شهر ساری مهیا نیست و نتیجه بهتر از این نخواهد شد.
این مقام مسئول به بازدید سرزده امروز از مدارس ابتدایی شهر هولار که دچار آب گرفتگی شده بود اشاره کرد و گفت: چطور مدیری بدون اجازه اداره، دانش آموزان را به اردو اعزام می کند ولی نمی تواند در مواقع اضطراری مدرسه را تعطیل کند. وی با انتقاد شدید از عدم حضور مدیران در زمان مقرر در جلسات گفت: با مدیران کم کار و کم لطف باید برخورد جدی شود. حسینی نژاد افزود: مسئولان قضایی نسبت به موضوع بیت المال حساسیت بیشتری نشان دهند و با آنان برخورد قاطع صورت گیرد.




منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا با یک میلیون لیتر آب و ۱٬۵۰۰ ماهی، «منفجر شد» image بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا با یک میلیون لیتر آب و ۱٬۵۰۰ ماهی، «منفجر شد» 1401/09/26

آکواریوم بزرگ AquaDom برلین که حاوی ۱٬۵۰۰ ماهی و حدودا یک میلیون لیتر آب بود، صبح جمعه منفجر شد و خسارت شدیدی به ناحیه‌های اطراف وارد کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 285

test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

افتتاح طولانی‌ترین پل معلق عابر پیاده جهان در پرتغال image افتتاح طولانی‌ترین پل معلق عابر پیاده جهان در پرتغال 1400/02/12

اگر از ارتفاع می‌ترسید، مسلما علاقه‌ای به پل‌های معلق ندارید، با این حال بسیاری از افراد عاشق هیجان هستند و به سراغ این پل‌ها می‌روند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 597

همیلتون به رکورد شوماخر در فرمول یک رسید  image همیلتون به رکورد شوماخر در فرمول یک رسید 1399/07/21

لوئیس همیلتون با پیروزی در گرندپری ایفل آلمان که روز گذشته در پیست نوربرگ‌رینگ برگزار شد، توانست به رکورد تاریخی ۹۱ پیروزی مایکل شوماخر در فرمول یک دست یابد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2846

اسکلت تی‌رکس در حراج «کریستی» رکورد گران‌ترین فسیل دایناسور تاریخ را شکست image اسکلت تی‌رکس در حراج «کریستی» رکورد گران‌ترین فسیل دایناسور تاریخ را شکست 1399/07/16

شخصی یک اسکلت تقریبا کامل «تی رکس» را با قیمتی بیش از ۳۰ میلیون دلار خریداری کرده است. این اسکلت که به «استن» معروف شده است، ستاره «شب فروش هنر قرن بیستم کریستی» که دیشب برگزار شد بود و رکورد گران‌ترین فسیل فروخته شده تاکنون را به نام خود ثبت کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3005

ماسک برقی ال جی در ایفا 2020 رونمایی رسمی می شود image ماسک برقی ال جی در ایفا 2020 رونمایی رسمی می شود 1399/06/11

نمایشگاه ایفا یکی از بزرگترین گردهمایی غول های فناوری و شرکت های تولید کننده های لوازم خانگی است که هر ساله در شهر برلین برگزار می شود و میزبان علاقه مندان زیادی از سراسر جهان است

امتیاز:
تعداد بازدید: 3477

کشف سیاه‌ترین موجودات اقیانوس؛ ۱۶ ماهی که ۹۹.۵ درصد نور را جذب می‌کنند image کشف سیاه‌ترین موجودات اقیانوس؛ ۱۶ ماهی که ۹۹.۵ درصد نور را جذب می‌کنند 1399/04/29

محققین موفق شدند در عمق ۱۸۲ متری از سطح اقیانوس، یکی از سیاه‌ترین موجودات زنده در سراسر جهان را پیدا کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2877

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7544

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6490

تولید پارچه گرافینی با امکان گرم شدن در سرما و خنک شدن در گرما image تولید پارچه گرافینی با امکان گرم شدن در سرما و خنک شدن در گرما 1399/04/02

محققان دانشگاه منچستر نوع جدیدی از پارچه مبتنی بر گرافین را توسعه داده‌اند که امکان تولید لباس‌های هوشمند تطبیق‌پذیر با دما را فراهم می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3119