خدمات سایت


متن کامل خبر

بازگشت قدرتمندانه جگوار به بازار خودرو

آرشیو
«جگوار کارز» شرکت توليد کننده ماشين‌هاي لوکس مي‌باشد که دفتر مرکزي آن در کاونتري انگلستان قرار دارد. اين شرکت اکنون زيرمجموعه کمپاني بزرگ «تاتاموتورز» هندوستان بوده و در بخش تجاري «جگوار - لندروور» اين کمپاني فعاليت مي‌کند.
1389/09/12 02:36:33 ب.ظ

اين خودروها اکنون توسط مهندسان اين بخش در کارخانه «وايتلي» کاونتري طراحي شده و در دو کارخانه مجهز جگوار– لندروور ساخته مي‌شود. يکي از اين کارخانه‌ها «کستل برومويچ» در بيرمنگام بوده و ديگري «هيل وود بادي» در نزديکي ليورپول است.

در ميان خودروهاي انگليسي جگوار لوگوي برجسته اي دارد، نام و لوگوي اين خودرو، يك پلنگ درنده است كه به دنبال شكار مي‌گردد.

اين شرکت در سال ۱۹۲۲ توسط «سر ويليام ليونز» با نام «سوالو سايدکار کمپاني» (Swallow Sidecar Company) تاسيس شد و در ابتدا به توليد اتاقک اضافه کنار موتورسيکلت مي‌پرداخت.

اين شرکت پس از جنگ جهاني دوم در سال ۱۹۳۴ به «اس اس کارز» (SS Cars Ltd) تغيير نام داد و سرانجام در سال ۱۹۴۵ به نام کنوني يعني جگوار کارز (Jaguar Cars) به ثبت رسيد. شعار تبليغاتي جگوار «ظرافت، وسعت، سرعت» (Grace, Space, Pace) بود و در دهه 1950 در مسابقات اتومبيلراني بسيار موفق ظاهر شد.

جگوار پس از ادغام با کمپاني «بريتيش موتور» در سال 1968 جزئي از کارخانه «بريتيش ليلاند» گرديد که پيش از آن شرکت‌هاي روور و «استاندارد ترايمف» را نيز خريداري کرده بود. دو سال بعد جگوار و دايملر دو قطب بزرگ بريتيش ليلاند شده بودند و روور و ترايمف در سوي ديگر قرار داشتند تا اينکه در اوايل دهه 1980 بيشتر اين شرکت‌ها به «گروه آستين روور» پيوستند که البته جگوار در بين آنها نبود.

جگوار در سال 1984 وارد بورس لندن شد و در ليست 100 شرکت برتر اين مرکز قرار گرفت. اين شرکت پنج سال بعد توسط کمپاني فورد خريداري شد. جگوار همچنين دو نشان سلطنتي از ملکه اليزابت دوم و پرنس چارلز دريافت کرد.

پس از چندين بار تغيير مالکيت در تاريخ ۲6 مارس ۲۰۰۸ فورد اعلام کرد که قصد فروش جگوار و روور به يک شرکت هندي به نام تاتا موتورز را دارد که پيش بيني مي‌شد اين خريد تا پايان فصل دوم 2008 انجام شود. قرارداد تاتاموتورز علاوه بر جگوار، سه زيرمجموعه ديگر آن، از جمله بخشي از دايملر متعلق به جگوار، روور و لانچستر را نيز شامل مي‌شد و نهايتا در دوم ژوئن 2008 با مبلغ 7/1 ميليارد پوند منعقد گرديد.

در جريان بحران اقتصادي سال‌هاي اخير صنعت خودروسازي دنيا آسيب زيادي متحمل شد و عرضه خودروهاي مدرن در نمايشگاه سال جاري و حضور هزاران بازديدکننده نشان مي‌داد که رکود بازار خودرو به پايان رسيده است و صنعت خودروسازي در انتظار روزهاي روشني بوده و اين خودروها نويد بخش تحولي بزرگ در صنعت خودروسازي و رشد آن است.

به جرات مي‌توان گفت که از ميان صدها خودروي موجود در اين نمايشگاه، خودروي جگوار آخرين تکنولوژي‌ها را به کار گرفته بود و به همين دليل جزو ستارگان نمايشگاه خودروي پاريس لقب گرفت. طراحي بي نظير و متفاوت اين خودرو موجب شد تا تمامي ‌بازديدکنندگان نمايشگاه توجه ويژه‌اي به آن داشته باشند و به عنوان ستاره نوظهور صنعت خودروسازي در پاريس معرفي شود.

خودروي jaguar C-X75 که به مناسبت هفتاد و پنجمين سال تاسيس جگوار طراحي شده بود، داراي طراحي بي‌نظيري بوده و ظاهر زيباي آن، سبب تمايزش با ديگر محصولات موجود در نمايشگاه شده بود.

اين خودرو که تنها ظرفيت دو سرنشين را داشت بدون شک يکي از برترين خودروهاي موجود در نمايشگاه بود که يک اتومبيل پر‌قدرت هيبريدي و داراي موتوري الکتريکي بوده و از باتري‌هاي يون ليتيوم و سيستم پاورترين براي حرکت استفاده مي‌کرد.

در اين مدل جديد جگوار همچنين از تکنولوژي ميکرو توربين استفاده شده بود و حداکثر سرعت آن 321 کيلومتر‌ بر ‌ساعت بيان شده‌است. طراحي قابل توجه اين خودرو از نمونه‌هاي سفينه‌هاي فضايي الهام گرفته شده و نوع فلز به کار رفته در بدنه اين خودرو آلياژي بسيار سبک وزن از آلومينيوم است.

ريچارد بيت معاون اجرايي شرکت جگوار بازار اصلي اين خودرو را آمريکاي شمالي عنوان کرده و بازاريابي پيش‌فروش اين خودروی اغواکننده نيز بنا به گفته وي شروع شده است. اين خودرو بالاترين استاندارد محيط زيست را دارا مي‌باشد و قدرت ايمني بالايي را به سرنشينان خود عرضه مي‌کند.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو image ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو 1402/12/19

جنرال موتورز خودروی بلیزر برقی خود را بعد از برطرف کردن مشکلاتی که وجود داشت، آماده عرضه به مشتریان خود کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! image دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! 1402/12/16

شخصی در ایالت کالیفرنیای آمریکا در تلاش بود یکی از خودروهای خودران گوگل را به‌سرقت ببرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا image قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا 1402/12/14

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودروهای ایرانی در تاریخ ۱۴ اسفند. برای مشاهده قیمت صفر ماشین های ایرانی وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

فروش خودروهای دنده دستی به‌طرز عجیبی افزایش یافته است! image فروش خودروهای دنده دستی به‌طرز عجیبی افزایش یافته است! 1402/12/08

شرایط در بازار خودرو جهان تغییر کرده و اکنون فروش خودروهای دنده دستی به طرز عجیبی در مقایسه با خودروهای اتوماتیک، افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32