خدمات سایت


متن کامل خبر

چه كساني ويروس مي‌نويسند؟

آرشیو
گروه سوم مجرمان حرفه‌‌ای هستند؛ افراد اين گروه اغلب اهداف مالی دارند. آن‌ها مهارت دسترسی به سيستم‌های مورد نفوذ و شناسايی حفره‌های امنيتی و سوءاستفاده از آن‌ها و يا افرادی با اين توانايی را دارند...
1389/09/13 04:40:02 ق.ظ

برای بسیاری از مردم رایانه به‌عنوان یك وسیله سرگرمی و ارتباط محسوب می‌شود و به همین جهت امروزه در اكثر خانه‌ها رایانه وجود دارد و مردم عادی به راحتی آن را مورد استفاده قرار می‌دهند اما در همین دنیای مبتنی بر رایانه كه جذابیت جعبه اسرارآمیز تلویزیون در مقابل جذابیت اینترنت كمرنگ شده است، نسل جدید ویروس‌نویسان متولد شده‌اند.

به گزارش ایسنا، نوجوانان عاشق رایانه و خرابكاری معمولاً خودشان نویسنده ویروس نیستند، زیرا تولید یك ویروس نیاز به مهارت و هنر برنامه‌نویسی دارد. در عوض آن‌ها تكه برنامه‌های آماده‌ای به نام اسكریپت را به دست می‌آورند و آنها را بر روی ماشینهای مورد نظرشان اجرا می كنند. به همین دلیل به آنها نوجوانان اسكریپتی هم اطلاق می شود.

به هر حال، تنها تعداد اندكی از افراد واقعاً با استعداد هستند كه كاستی‌های نرم‌افزارهای معمول را كشف می‌كنند و از آن‌ها سوء استفاده كرده و كدهای فرصت‌طلب ایجاد می‌كنند. این افراد اسكریپت‌های خود را در اختیار طرفداران مشتاق كه همان نوجوانان اسكریپتی هستند، قرار می‌دهند. نوجوانان مذكور این اسكریپت‌ها را اجرا كرده و آن‌ها را در سطح جامعه گسترش می‌دهند.

دلایلی كه پشت ویروس‌نویسی وجود دارد گستره وسیعی را می‌پوشاند، اما باعث تهدیدهای مشتركی می‌شوند. همان طور كه گفتیم ویروس‌نویسان، افراد باهوشی هستند و از اینكه رایانه‌ها را به انجام كاری كه دوست دارند وامی‌دارند، لذت می‌برند.

بر اساس گزارش مركز امداد و هماهنگی رایانه‌یی (ماهر)، در طبقه‌بندی ویروس‌نویسان سه گروه وجود دارند: ویروس‌نویسان مدرسه‌ای یا همان نوجوانان اسكریپتی كه به داده‌های فنی مانند كدهای برنامه یا آنالیز سیستم‌ها علاقه‌مند هستند. این گروه علاقه‌مند به درگیر شدن در تحصیلات عالیه مرتبط با علوم رایانه هستند و علاوه بر انتشار تفریحی ویروس‌ها و اسكریپت‌ها، معمولاً اطلاعات خود را در مورد ابزارهای حفاظت از شبكه مانند فایروال‌ها و همچنین ابزارهای ضدویروس، به روز نگه می‌دارند. افراد این گروه به احتمال زیاد در آینده به عنوان كارشناسان امنیتی شركت‌ها درمی‌آیند و مفید واقع می‌شوند.

گروه دوم ویروس‌نویسانی هستند كه به مجرمان شباهت بیش‌تری دارند. آنها در فضای وب می‌گردند و برای اثبات خودشان به سایت‌ها و نرم‌افزارهای رایج نفوذ می‌كنند و مساله‌ساز می‌شوند. اخیرا این گروه تعدادشان اضافه شده است و این مساله حالت تفریح را برای آن‌ها دارد.

آن‌ها ابزار خود را توسط روش‌ها و اسكریپت‌هایی كه از منابع غیرقانونی، مانند وب‌سایت‌هایی كه به نفوذ و ویروس‌نویسی تخصیص‌ یافته‌اند، به‌دست می‌آورند. این افراد برای جامعه امنیتی امروز مساله‌ای جدی محسوب می‌شوند.

گروه سوم مجرمان حرفه‌یی هستند؛ افراد این گروه اغلب اهداف مالی دارند. آن‌ها مهارت دسترسی به سیستم‌های مورد نفوذ و شناسایی حفره‌های امنیتی و سوءاستفاده از آن‌ها و یا افرادی با این توانایی را دارند.

بر اساس این گزارش در فرهنگ ویروس‌نویسان، یك آیین وجود دارد كه در حقیقت مجموعه‌ای از قوانین نانوشته‌ای است كه فعالیت‌های آن‌ها را هدایت و خط مشی‌شان را تعیین می‌كند. مهمتر اینكه، این مجموعه به تایید فعالیت‌های انجام شده توسط آن‌ها كمك می‌كند. معمولاً هر گروه برای خود یك آیین دارد كه از آن تبعیت می‌كند.

طبق اعلام مركز امداد و هماهنگی رایانه‌یی (ماهر)، مطابق با دیدگاه افراد مختلف، ویروس‌نویسان یا سودمند و به‌عنوان جزء لازمی برای اینترنت هستند، یا اینكه تهدید محسوب می‌شوند. بسیاری احساس می‌كنند كه آن‌ها وظیفه دارند شكاف‌های امنیتی را پیدا و از آن‌ها استفاده كنند تا توجه لازم را به مساله معطوف دارند.

به هر حال باید روی دیگر سكه را نیز دید. همان ابزاری كه برای اهداف خوب استفاده می‌شود می‌تواند همچنین باعث زیان یا سوءاستفاده‌های شخصی توسط افراد دیگر شود. هم‌چنین به این طریق هزینه‌های اینترنت با توجه به لزوم افزایش امنیت روی وب، افزایش می‌یابد.

امروزه در دنیایی زندگی می‌كنیم كه اینترنت بخش مهمی از آن را تشكیل می‌دهد. بسیاری از خریدها آنلاین انجام می‌گیرد و سیستم‌های تجاری زیادی از این طریق به هم مرتبط هستند. ظهور رایانه‌های رومیزی و افزایش آن‌ها در خانه‌ها، رایانه را در دسترس گروه‌های زیادی از مردم قرار داده است.

این امر، زمینه را برای فعالیت ویروس‌نویسان و نفوذگران نیز گسترش داده است. از طرف دیگر تعداد بسیار زیادی از كاربران رایانه دارای ماشین‌های خانگی بدون هیچگونه محافظی هستند و به اینترنت بدون هیچ استراتژی یا ابزار دفاعی (فایروال و نرم‌افزارهای آنتی ویروس) متصل می‌شوند.

این بی‌توجهی باعث می‌شود اسكریپت‌ها به آسانی به رایانه‌ها هجوم آورند و در این صورت نوجوانان اسكریپتی در مدت زمان كوتاهی تعداد زیادی زامبی دارند كه از آن‌ها برای حمله‌های انكار سرویس بر علیه اشخاص یا وب سایت‌هایی كه دوست ندارند یا حتی وب‌سایت‌های مهم دولتی، استفاده می‌كنند. لذا افرادی كه از امنیت رایانه خود به خوبی مراقبت نمی‌كنند، نیز به نوعی یاری دهنده ویروس‌نویسان هستند.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 15

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 22

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 21

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد image پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد 1403/02/01

«پست‎ نیوز» شبکه‌ای اجتماعی است که بدون نمایش هیچ تبلیغاتی، محتوای پولی نشریه‌هایی ازجمله Business Insider و Wired را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 20

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57