خدمات سایت


متن کامل خبر

برندگان واقعی دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی + عکس

آرشیو
همدردی این عزیزان نشان می‌دهد که با دست خالی هم می توان رسانه شد و اگر کاری نمی‌توان برای زلزله زدگان از جنبه مالی و غیره انجام داد ولی می‌توان با آنها ابراز همدردی کرد و رسانه شد تا دردی که بر آنها می‌رود به گوش مسئولان رسانده شود...
1391/09/14 11:18:26 ق.ظ

اگر بخواهیم برنده واقعی بازی دو تیم پرسپولیس تهران و تراکتورسازی تبریز را برشمریم بی شک هیچ کدام از این دو تیم نبوده‌اند. برخی از تماشاگرانی که در این بازی در هوای سرد برای ابراز همدردی با حادثه‌دیدگان زلزله اهر و ورزقان لباس از تن جدا کردند را می‌توان برندگان واقعی این "بازی بی‌نهایت امتیازی" دانست.

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و تراکتورسازی از هفته هفدهم رقابتهای لیگ برتر در ورزشگاه آزادی برگزار شد و برخی از تماشگران به روایت تصویر برای ابراز همدردی با هموطنان زلزله زده اهر و ورزقان لباس از تن جدا کردند و در هوای سرد لخت شدند.

این اقدام برای این بود که بدانیم در هوای سرد و نبود امکانات چه بر سر مردم زلزله زده می‌آید. اگر چه اقداماتی برای زلزله‌زدگان بنا به وظیفه ذاتی دولت انجام شده و می شود که جای هیچ منتی هم برای شهروندانی که مسئولین را انتخاب می‌کنند وجود ندارد.

اما همدردی این عزیزان نشان می‌دهد که با دست خالی هم می توان رسانه شد و اگر کاری نمی‌توان برای زلزله زدگان از جنبه مالی و غیره انجام داد ولی می‌توان با آنها ابراز همدردی کرد و رسانه شد تا دردی که بر آنها می‌رود به گوش مسئولان رسانده شود.

در حدیث است که حسنین(ع) از اینکه نعلین مناسبی نداشتند و جراحاتی بر پاهای آنها وارد می‌شد به مادر خود فاطمه(ع) شکایت بردند. فاطمه(ع) وقتی موضوع را با خلیفه مسلمین و همسر خود علی(ع) در میان گذارد ایشان فرمود که به عنوان خلیفه مسلمین اگر چه نمی‌تواند فقر را به طور کامل از بین ببرد ولی می‌تواند "تبعیض فقر" را از بین ببرد و وقتی بچه‌های دیگر نیز به اولاد من بنگرند نخواهند گفت که بچه‌های خلیفه پاپوش و کفش دارند و ما نداریم.

زندگی ائمه(ع) و علما و بزرگان و قهرمانان نشانهای زیادی از این همدردی‌ها دارد. برای قهرمان بودن نیاز نیست که دارای مناصب و مقامهای دنیایی آنچنانی باشیم. آنچه نیاز است داشتن مقام نزد او و مسلک قهرمانانه است. گاهی با ابراز همدردی می‌توانیم این جایگاه را به دست آوریم.
منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :

نظرات ثبت شده برای این خبر

ورزقان
(1391/09/14)
اگر چه اقداماتی برای زلزله‌زدگان بنا به وظیفه ذاتی دولت انجام شده و می شود که جای هیچ منتی هم برای شهروندانی که مسئولین را انتخاب می‌کنند وجود ندارد.این که دولت بنا به وظیفه ذاتی اش برای ماکاری انجام داده درست نیست!!!دولت نه تنهابرای ما کاری انجام نداده متأسفانه کارشکنی هم کرده اگر دولت می گذاشت مردم آذربایجان به راحتی از پس این مشکل خودش بر می اومد این زلزله یه سفره ای بود که دولت خودش هم نون خور اون سفره است. شما ساخت خونه با15میلیون وام(بالای150میلیارد کمک مردمی)با4درصد کارمزد اونم نیمه کاره باهمت زنان وکودکان مناطق زلزله زده را با چه منطقی توجیه می کنید.!!؟ خدا شاهده غیر از این دولت کاری نکرده برق کشی ، سفید کاری ،زیر سازی،نصف کارهای سقف برعهده خود مردم

Captcha




بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا با یک میلیون لیتر آب و ۱٬۵۰۰ ماهی، «منفجر شد» image بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا با یک میلیون لیتر آب و ۱٬۵۰۰ ماهی، «منفجر شد» 1401/09/26

آکواریوم بزرگ AquaDom برلین که حاوی ۱٬۵۰۰ ماهی و حدودا یک میلیون لیتر آب بود، صبح جمعه منفجر شد و خسارت شدیدی به ناحیه‌های اطراف وارد کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 276

پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 182

واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1159

ساعت اجرای طرح ترافیک تغییر کرد  image ساعت اجرای طرح ترافیک تغییر کرد 1400/04/19

شیوع کرونا طی یکسال گذشته بر اجرای بسیاری از قوانین و شرایط تردد تاثیر گذاشته و حالا نیز تصویب شده طرح ترافیک تهران از فردا تا اطلاع ثانوی لغو شود تا از فشار بر حمل و نقل عمومی و شلوغی مترو و اتوبوس به این شیوه کاسته شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 667

وزیر نیرو بابت قطع برق از مردم عذرخواهی کرد image وزیر نیرو بابت قطع برق از مردم عذرخواهی کرد 1400/03/04

وزیر نیرو با اشاره به گرمای زودهنگام هوا و کاهش بارندگی به‌عنوان دلیل اصلی قطع برق، بابت خاموشی‌های اخیر از مردم عذرخواهی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 667

افتتاح طولانی‌ترین پل معلق عابر پیاده جهان در پرتغال image افتتاح طولانی‌ترین پل معلق عابر پیاده جهان در پرتغال 1400/02/12

اگر از ارتفاع می‌ترسید، مسلما علاقه‌ای به پل‌های معلق ندارید، با این حال بسیاری از افراد عاشق هیجان هستند و به سراغ این پل‌ها می‌روند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 590

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 756

محدودیت‌های کرونایی تا کی ادامه دارد؟ image محدودیت‌های کرونایی تا کی ادامه دارد؟ 1400/01/29

معاون بهداشت وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی کرونا با بیان اینکه فعلا از وضعیت قرمز خارج نخواهیم شد، گفت: حدود ۲۱ هزار نفر هم افرادی بودند که مثبت بودند و سفر رفتند و نقض قرنطینه کردند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 463

چگونه مجوز تردد بین‎ شهری بگیریم؟ image چگونه مجوز تردد بین‎ شهری بگیریم؟ 1399/10/20

افرادی که قصد دارند با خودرو شخصی به شهرهای وضعیت نارنجی و قرمز وارد شوند و از این شهرها نیز خارج شوند، نیاز به دریافت مجوز تردد بین شهری دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 657

کاهش حقوق بازنشستگان به دلیل استفاده از طرح خرید لوازم خانگی image کاهش حقوق بازنشستگان به دلیل استفاده از طرح خرید لوازم خانگی 1399/10/10

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بازنشستگانی که یک میلیون از حقوقشان کسر شده است به دلیل استفاده از طرح خرید لوازم خانگی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 802