خدمات سایت


متن کامل خبر

پیگیری پرونده کودکان سوخته شین آباد / افشای ابعاد دیگری از ناکارآمدی مدیریتی

آرشیو
اداره کل نوسازی مدارس برای مقاوم سازی مدارس پیرانشهر، با 3 پیمانکار هم قرارداد بست اما آموزش و پرورش ، مدارس را تخلیه نکرد و بودجه مقاوم سازی مدارس پیرانشهر در شهرهای دیگر هزینه شد....
1391/09/26 12:42:47 ق.ظ

انتشار خبری با این مضمون که ۲ میلیارد تومان اعتبار تجهیزمدارس شهرستان پیرانشهر برگشت داده شده است،باعث به وجود آمدن سؤال‌هایی درباره علت آن شد، آن هم در شرایطی که آتش سوزی مدرسه شین آباد مهر تاییدی بر وضعیت نامطلوب و کمبودهای مدرسه این منطقه بود.

سایتخبری عصر ایران به دلیل اهمیت موضوع به سراغ فریبرز اسماعیل‌زاده مدیر کل نوسازی،توسعه و تجهیر مدارس رفت تا نظرات وی را درباره صحت و سقم این خبر جویا شود.

اسماعیل‌زادهدرباره این مساله گفت: اینکه گفته می‌شود ما ۲ میلیارد از اعتبارات تخصیص داده شدهرا برگشت داده‌ایم، درست نیست و تاکید می‌کنم که این خبر فقط برداشتی اشتباه است.

ویدر عین حال افزود: البته شایان ذکر که در بحث مقاوم سازی ، لازم است که دانش آموزان بهمدارس دیگری جا به جا شوند و آموزش و پرورش مدارس را تحویل ما دهد تا مدارس را مقاوم سازی کنیم.

درباره مدارس پیرانشهر هم ما برای مقاوم سازی مدارس پیرانشهر ، حتی با 3 پیمانکار هم قرارداد بستیم اما آموزش و پرورش ، مدارس را تخلیه و دانش اموزان را به مدارس جایگزین منتقل نکرد به گونه ای که ما مجبور به لغو همکاری با پیمانکاران شدیم و عملاً نتوانستیم مدرسه‌ها را مقاوم سازی کنیم و این بودجه در پیرانشهر هزینه نشد و ما ناگزیر شدیم بودجه را در مدارس شهرستان های دیگر هزینه نماییم. این در حالی است که بودجه در نظر گرفته شده برای پیرانشهر ، بیشتر از میانگین بوده است.

رفتار عجیب فرماندار پیرانشهر

خبرنگارعصر ایران همچنین با فرماندار پیرانشهر تماس تلفنی گرفت و از پرسید که آیا شما مدارس را در این منطقه مقاوم سازی کرده اید؟کهاروج علی مجاهدی با این جواب که «کل ایران یکسان است، اگر همه مدارس مقاومسازی شده ؛ اینجا هم شده!» تلفن را قطع کرد و بعد از تماس مجدد خبرنگار ما که "چرا تلفن را قطع می کتید؟" با گفتن اینکه «باید هم قطع کنم با این سوالی که می پرسید! من منبع خبری شما نیستم.»خواستار این شد تا در محل دفترش حاضر شویم و تلفن را برای بار چندم قطع کرد و بهتماس‌های بعدی هم جواب نداد.

گفتنی است فرماندار پیرانشهر همان کسی است که بعد از حادثه آتش سوزی در مدرسه شین آباد ، در گفت و گو با صدا و سیما ، مدعی شده بود دانش اموزان فقط دچار سوختگی سطحی شده اند!



منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 68

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 168

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 140

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 335

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 325

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 367

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 334

پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 186