خدمات سایت


  • مسیر جاری:

متن کامل خبر

وزیر بهداشت برکنار شد

آرشیو
در متن حکم احمدی نژاد برای سرپرست جدید وزارت بهداشت برخلاف عرف رایج، نه تنها تشکری از خدمات مرضیه وحید دستجری در راس این وزارتخانه به میان نیامده بلکه حتی اشاره ای هم به وی نشده است...
1391/10/07 03:23:53 ب.ظ

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در حکمی با برکناری "مرضیه وحید دستجردی" وزیر بهداشت، دکتر محمد حسن طریقت منفردرا به عنوان «سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» منصوب کرد.

براساس اطلاعات موجود در سایت نظام پزشکی، "طریقت منفرد" متخصص چشم پزشکی است.

به گزارش عصر ایران ، در متن حکم احمدی نژاد برای سرپرست جدید وزارت بهداشت برخلاف عرف رایج، نه تنها تشکری از خدمات مرضیه وحید دستجری در راس این وزارتخانه به میان نیامده بلکه حتی اشاره ای هم به وی نشده است.

متن حکم احمدی نژاد برای سرپرست جدید وزارت بهداشت به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر محمد حسن طریقت منفرد

سلام علیکم

نظر به تعهد و تجربیات ارزشمند و به استناد اصل یکصد و سی و پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جنابعالی را به سمت «سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» منصوب می‌نمایم.

ساماندهی طرح عظیم پزشک خانواده، امر دارو و درمان، رسیدگی به بهداشت و تغذیه مردم ، عدالت آموزشی و بهداشتی و درمانی و کاهش هزینه‌های مردم در این بخش در اولویت کاری این وزارت مهم است.

اطمینان دارم که جامعه خدوم بهداشتی و درمانی کشور با نیت خدمت صادقانه به ملت بزرگ ایران شما را در این ماموریت خطیر یاری خواهد کرد.

امیدوارم با استعانت از خداوند منان و استفاده از همه ظرفیت علمی و اجرایی موجود در وزارت و تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش علوم پزشکی کشور و در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) در انجام این ماموریت خطیر موفق باشید.
محمود احمدی‌نژاد



اختلافات رییس جمهور و خانم وزیر

زمزمه برکناری مرضیه وحید دستجردی از چند هفته پیش مطرح شده بود. این موضوع با طرح انتقادات علیه وی در روزنامه ارگان دولت (ایران) تقویت شده بود.

از انتقاد گسترده وحید دستجردی از عدم اختصاص ارز دولتی برای مصارف پزشکی و دارویی و رد این موضوع توسط احمدی نژادبه عنوان ، یکی از دلایل اختلاف میان اولین وزیر زن جمهوری اسلامی و رئیس جمهور نام برده می شود.

همچنین روزنامه ارگان دولت (ایران) به تازگی با انتشار متنی از  مقاومت مرضیه وحید دستجری در مقابل فشارها برای برکناری باقر لاریجانی (قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران) انتقاد کرده بود.

این روزنامه باقر لاریجانی برادر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی را به عنوان "نفر اول تصمیم‌گیر در وزارت بهداشت" توصیف کرده بود.




مرضیه وحید دستجردی کیست؟

مرضیه وحید دستجردی متولد ۱۳۳۸ در تهران، نمایندگی ادوار ۴ و ۵ مجلس شورای اسلامی، مدیریت روابط دانشگاهی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو هیئت علمی گروه زنان و زایمان دانشگاه تهران با سمت استادیار را در کارنامه فعالیت خود دارد.

خانم دستجردی نخستین وزیر بهداشت زن در تاریخ ایران و اولین زن وزیر ایران پس از انقلاب 1357 بود.
وی در سال ۱۳۵۴ تحصیلاتش را در رشته پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز  و در ۱۳۶۲ دکترای عمومی پزشکی را دریافت کرد. در سال ۱۳۶۷ بورد تخصصی خود را در رشته جراحی زنان و زایمان از همین دانشگاه دریافت کرد و سپس طرح خدمت  را به مدت دوسال به عنوان متخصص زنان وزایمان دربیمارستان امیرالمومنین علی شهرستان گراش فارس گذراند.

اولین وزیر زن نظام جمهوری اسلامی ایران در روز 17 مرداد 1388 توانست در رای گیری مجلس، از مجموع ۲۸۶ رأی گرفته شده، با ‪۱۷۵‬ رأی موافق، ۲۹ رأی ممتنع و ۸۲ رأی مخالف، موفق به کسب رأی اعتماد برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.




نگاهی به سوابق سرپرست جدید وزارت بهداشت

دکتر محمد حسن طریقت منفرد دارای سوابق زیر است.
تحصیلات: دکترای پزشکی - متخصص چشم پزشک
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی:  آذر ماه ۱۳۷۰ تا بهمن ماه ۱۳۷۰
عضو هیأت مدیره و معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی
معاونت سیاستگذاری و برنامه ریزی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی
مدیر دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی
مسئول بیمه و درمان کمیته امداد امام خمینی
مسئول بهداشت و درمان وزارت نفت
عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی
عضو هیأت امناء دانشگاه سمنان
رئیس بیمارستان امام حسین به مدت ۳ دوره

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 71

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

اولین داروی سلول‌درمانی سرطان پوست ملانوما توسط FDA آمریکا تأیید شد image اولین داروی سلول‌درمانی سرطان پوست ملانوما توسط FDA آمریکا تأیید شد 1402/11/29

این دارو Amtagvi نام دارد و بر پایه سلول‌های سیستم ایمنی بیمار عمل می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 92

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 170

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 142

بدن دوندگان ماراتن احتمالاً در طول مسابقه بافت مغزی خود را هم مصرف می‌کند image بدن دوندگان ماراتن احتمالاً در طول مسابقه بافت مغزی خود را هم مصرف می‌کند 1402/08/15

محققان با اسکن مغز دوندگان ماراتن دریافتند که بافت میلین اطراف عصب‌های مغزی آن‌ها پس از مسابقه نازک شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 111

مطالعه جدید: آلودگی هوا بر گرده‌افشانی گیاهان اثر منفی می‌گذارد image مطالعه جدید: آلودگی هوا بر گرده‌افشانی گیاهان اثر منفی می‌گذارد 1402/06/14

مطالعه انجام‌شده توسط محققان نشان می‌دهد آلودگی هوا بوی‌ گل‌ها را ضعیف می‌کند و بر توانایی زنبورها در یافتن گرده گل‌ها تأثیرگذار است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 145

سازمان غذا و دارو دیگر پیگیر شکایات از پلتفرم‌های فروش دارو نمی‌شود image سازمان غذا و دارو دیگر پیگیر شکایات از پلتفرم‌های فروش دارو نمی‌شود 1402/05/25

سازمان غذا و دارو پذیرفته فعالیت توزیع دارو به‌سمت پلتفرم‌های آنلاین می‌رود و در آینده، داروخانه‌ها بیشتر در کارهای تخصصی توزیع دارو فعالیت خواهند کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 333

بهترین طریقه مصرف جینسینگ و معرفی 7 روش موثر image بهترین طریقه مصرف جینسینگ و معرفی 7 روش موثر 1402/05/23

بهترین طریقه مصرف جینسینگ کدام است ؟ سوالی که برای تمامی کسانی که به هر دلیلی می خواهند مصرف جینسینگ را شروع کنند یا حتی تصمیم به امتحان این گیاه فوق العاده موثر گرفته اند پیش می آید که بهترین طریقه مصرف جینسینگ کدام است ؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 485