خدمات سایت


  • مسیر جاری:

متن کامل خبر

مروری بر قیمت مسکن در شهر تهران طی فصل پاییز + جدول مقایسه

آرشیو
در یک سال گذشته کمترین رشد قیمت در واحد های مسکونی لوکس و گرانقیمت شمال شهر تهران اتفاق افتاده است.
1391/10/09 09:03:52 ب.ظ


در یک سال گذشته کمترین رشد قیمت در واحد های مسکونی لوکس و گرانقیمت شمال شهر تهران اتفاق افتاده است.

بررسی داده های قیمت های پیشنهادی فروشندگان مسکن نوساز در تهران نشان می دهد که رشد قیمت ها در پاییز امسال شتاب بیشتری یافته است. قیمت مسکن در شهر تهران از اواسط سال 1390 همراه با تورم عمومی رو به افزایش بوده است ولی در چند ماه اخیر رشد قیمت ها حتی از آمار تورم پیشی گرفته است.
مهدی سلطان محمدی کارشناس اقتصادی و تحلیل گر بازار مسکن در این زمینه به خبر آنلاین گفت: در یک سال گذشته قیمت مسکن نوساز در تهران در بیشتر مناطق بیشتر از 50 درصد افزایش یافته است . البته برای بسیاری از تحلیلگران بازار مسکن این افزایش در شهر تهران قابل پیش بینی بود. رکود چند ساله قیمت مسکن از سال 1387 و عقب افتادن آن از تورم، قیمت های واقعی مسکن را تا حد زیادی کاهش داده بود و چرخه های ادواری مسکن حکایت از پتانسیل رشد قیمت مسکن داشت. رشد شدید قیمت ها و خصوصا هزینه مصالح ساختمانی در چند ماه اخیر انتظارات قیمتی را به سرعت افزایش داد و فرصت را برای رشد بیشتر مهیا کرد.
وی در ادامه افزود: داده ها بیانگر آن هستند که در یک سال گذشته کمترین رشد در واحد های مسکونی لوکس و گران قیمت شمال شهر تهران بوده است که البته بررسی دقیق تر داده ها در دو سه ماه گذشته حاکی از آن است که رشد این مناطق شتاب بیشتری یافته است به طوری که بیشترین رشد قیمت ها در پاییز امسال در همین مناطق بوده است. مقایسه قیمت های آذر ماه با متوسط سه ماهه پاییز نشان دهنده رشد فزاینده قیمت ها در آذر ماه است. 





منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha