خدمات سایت


  • مسیر جاری:

متن کامل خبر

عفونت قلب، ریه و کلیه 2 دانش‌آموز شین آبادی / استفاده از روش منسوخ برای درمان اولیه سوختگی

آرشیو
متاسفانه درصد سوختگی دو نفر از این دانش‌آموزان شین آبادی شدید و بین 35 تا 45 درصد است، گفت: به علت شدت سوختگی، عفونت‌هایی در کلیه، قلب و ریه این دو بیمار مشاهده می‌شود....
1391/10/12 09:58:05 ق.ظ

رییس بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان گفت: حال دو نفر از دانش‌آموزان شین آبادی مناسب نیست.

به گزارش ایسنا، فریدون عابدینی با بیان اینکه شش نفر از دانش‌آموزان حادثه دیده مدرسه شین آباد در بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان بستری هستند، اظهار کرد: حال چهار نفر از این بیماران در شرایط نسبتا" مناسب قرار دارد و بین 5 تا 25 درصد سوختگی دارند و زخم‌های عفونی این چهار بیمار در ناحیه سر، صورت، دست و پا مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه درصد سوختگی دو نفر از این دانش‌آموزان شدید و بین 35 تا 45 درصد است، گفت: به علت شدت سوختگی، عفونت‌هایی در کلیه، قلب و ریه این دو بیمار مشاهده می‌شود.

رییس بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان با بیان اینکه مدت زمان مورد نیاز برای درمان چهار نفر از این بیماران بین 7 تا 10 روز پیش‌بینی می‌شود، اضافه کرد: مدت زمان مورد نیاز برای درمان دو بیمار دیگر بستگی به واکنش بدن آنها به روش‌های درمانی است.

عابدینی با بیان اینکه دو تیم پزشکی برای درمان این بیماران فعالیت می‌کنند، افزود: یک تیم پزشکی شامل فوق تخصص قلب، ریه و کلیه کودکان از سوی دانشگاه علوم پزشکی و یک تیم پزشکی شامل متخصص بیهوشی، متخصص داخلی، متخصص غفونی و روانپزشک از سوی بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان برای درمان این بیماران به کار گرفته شد‌ه‌اند.

وی در خصوص هزینه‌های مورد نیاز برای درمان این بیماران نیز اظهار کرد: هنوز اعتبار مورد نیاز برای درمان این دانش‌آموزان مشخص نشده است ولی بیمه دانا پرداخت تمام هزینه‌های درمانی را تقبل کرده است.

رییس بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان با بیان اینکه چنانچه این دانش‌آموزان تحت روش‌های درمانی جدید سوختگی قرار می‌گرفتند سرعت بهبودی در آنها افزایش می‌یافت، افزود: در روش‌های جدید درمان بیماران سوختگی پس از 24 ساعت نسوج مرده از محل آسیب دیده با توجه به میزان سوختگی طی یک یا دو عمل برداشته می‌شود و مدت زمان کوتاهی پس از آن از پانسمان‌های نانو کریستال نقره با پوشش آنتی باکتریال در محل آسیب داده قرار داده می‌شود.

عابدینی با بیان اینکه استفاده از روش‌های درمانی جدید عوارض پس از سوختگی را در بیماران کاهش می‌دهد، گفت: مهم‌ترین عوارض ناشی از سوختگی تغییر شکل اندام آسیب دیده است که با استفاده از روش درمانی جدید این عوارض از بین می‌رود.

وی ادامه داد: برای درمان اولیه این بیماران از روش‌های سنتی مصرف بتادین و پماد استفاده شده است و این در حالی است که در اکثر کشورهای دنیا و به ویژه بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان این روش منسوخ شده است.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 151

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 123

مطالعه جدید: کمبود خواب مداوم با بروز زودرس علائم افسردگی ارتباط دارد image مطالعه جدید: کمبود خواب مداوم با بروز زودرس علائم افسردگی ارتباط دارد 1402/08/02

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد علائم ابتلا به افسردگی در افرادی که به‌صورت مداوم شب‌ها کمتر از 5 ساعت می‌خوابند، زودتر خود را نشان می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 167

محققان: هوش مصنوعی با بررسی 10 ثانیه از صدای شما می‌تواند ابتلا به دیابت را تشخیص دهد image محققان: هوش مصنوعی با بررسی 10 ثانیه از صدای شما می‌تواند ابتلا به دیابت را تشخیص دهد 1402/08/01

دقت این مدل هوش مصنوعی برای زنان 89 درصد و برای مردان 86 درصد گزارش شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 131

امیدی تازه برای درمان سرطان روده؛ گروهی از سلول‌های ایمنی می‌توانند نقش حیاتی داشته باشند image امیدی تازه برای درمان سرطان روده؛ گروهی از سلول‌های ایمنی می‌توانند نقش حیاتی داشته باشند 1402/07/17

گروهی از محققان نقشه راهی را پیدا کرده‌اند که با اصلاح گروهی از سلول‌های ایمنی می‌تواند درمان سرطان روده را ممکن کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 195

دانشمندان با هوش مصنوعی و اسکن قفسه سینه، سن واقعی شما را برملا می‌کنند image دانشمندان با هوش مصنوعی و اسکن قفسه سینه، سن واقعی شما را برملا می‌کنند 1402/05/30

دانشمندان هوش مصنوعی جدیدی را توسعه داده‌اند که می‌تواند از روی اسکن قفسه سینه، سن واقعی و وجود بیماری مزمن در شما را تشخیص بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 182

پژوهشی جدید: مصرف کیک و بستنی می‌تواند ریسک بروز سنگ کلیه را افزایش دهد image پژوهشی جدید: مصرف کیک و بستنی می‌تواند ریسک بروز سنگ کلیه را افزایش دهد 1402/05/14

دانشمندان در پژوهشی دریافته‌اند که مصرف خوراکی‌های حاوی شکر افزوده می‌تواند با افزایش ریسک سنگ کلیه در ارتباط باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 220

اگر هیچ‌وقت کرونا نگرفتید، احتمالا یک جهش ژنتیکی خاص داشتید image اگر هیچ‌وقت کرونا نگرفتید، احتمالا یک جهش ژنتیکی خاص داشتید 1402/05/02

برخی افراد با وجود قرارگیری درمعرض ویروس کرونای عامل کووید ۱۹، هرگز علائم این بیماری را بروز ندادند. اکنون پژوهشگران راز این مسئله را یافته‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 109