خدمات سایت


متن کامل خبر

شدیدترین بارش های یک ماه گذشته در راه است

آرشیو
به ساکنان کلانشهرهایی مانند تهران، اصفهان، کرج، مشهد، اراک و تبریز این مژده را می دهیم که در تمام روزهای این هفته هوای این شهرها در شرایط سالم و حتی در برخی روزها پاک خواهد بود....
1391/11/08 10:35:37 ق.ظ

یک پژوهشگر هواشناسی با اشاره به بهبود محسوس اوضاع آب و هوایی و بارشهای مناسب و سراسری طی روزهای آینده در خصوص اوج بارشها گفت: بارش در کل نیمه غربی، شمالی و جنوبی مناسب اما اوج بارشها در مناطقی از غرب، جنوب غرب و دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس رخ می دهد.

احسان مرادی در گفتگو با مهر افزود: همانطور که در پیشتر نیز گفته شد، بارش های مناسبی در راه است که ابتدا از عصر امروز و از سمت غرب و شمال غرب، سامانه کم فشار فعالی به میهنمان نفوذ می کند و در مناطق یاد شده بارشهای باران و در مناطق سردسیر برف شروع می شود.

این پژوهشگر درباره گسترش بارشها گفت: از طرفی سامانه کم فشار دیگری از سمت عرضهای جنوبی تر از کشور ما و از سمت دریای سرخ و شمال افریقا در حال نفوذ به ایران و تلفیق با سامانه یاد شده است که این سامانه جنوبی نیز رطوبت خوبی را همراه دارد و سبب شدت گرفتن بارشها از فردا (دوشنبه) می شود.

وی ادامه داد: این بارشها از فردا به تدریج به سایر مناطق نیمه غربی، نیمه شمالی، دامنه های زاگرس، دامنه های البرز، تهران، مناطق مرکزی و جنوب غربی کشیده می شود و از اواخر دوشنبه و طی روز سه شنبه تقریبا در سراسر کشور بارشهای باران و برف را شاهد خواهیم بود.

مرادی درباره نوع بارشها افزود: از آنجایی که جریانهای گرم و مرطوب جنوبی غالب است در ابتدا بیشتر بارشها به شکل بارشهای باران خواهد بود، اما به تدریج و طی روز سه شنبه به بعد برخی از بارشها در مناطق سردسیرتر به برف تبدیل می شود.

این پژوهشگر درباره اوج بارشها گفت: بارش در کل نیمه غربی، شمالی و جنوبی مناسب است اما اوج بارشها در مناطقی از غرب، جنوب غرب و دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس رخ می دهد.

وی با هشدار به مردم، کشاورزان و مسئولان اضافه کرد: بارشهای رگباری موجب جاری شدن سیلابهای محلی، طغیان رودها و آبگرفتگی در مناطق یاد شده خواهد شد. همچنین بارش برف سنگین در ارتفاعات کشور و بخصوص در رشته کوههای زاگرس و البرز و همچنین کولاک برف در بیشتر گردنه های کشور موجب حوادثی خواهد شد. وزش باد شدید در استانهای جنوب غربی و در استانهای حاشیه خلیج فارس هم موجب توفانی شدن این خلیج می شود.

مرادی با مژده به ساکنان کلانشهرها گفت: به ساکنان کلانشهرهایی مانند تهران، اصفهان، کرج، مشهد، اراک و تبریز این مژده را می دهیم که در تمام روزهای این هفته هوای این شهرها در شرایط سالم و حتی در برخی روزها پاک خواهد بود. بخصوص طی روزهای آینده بارشهای کلانشهر تهران بسیار مناسب و چشمگیر است.

این پژوهشگر درباره ادامه بارشها افزود: بارشها از چهارشنبه کمی فروکش می کند اما مجددا از روزهای پایانی هفته موج جدیدی از بارش کشور را فرا می گیرد.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

ساعت اجرای طرح ترافیک تغییر کرد  image ساعت اجرای طرح ترافیک تغییر کرد 1400/04/19

شیوع کرونا طی یکسال گذشته بر اجرای بسیاری از قوانین و شرایط تردد تاثیر گذاشته و حالا نیز تصویب شده طرح ترافیک تهران از فردا تا اطلاع ثانوی لغو شود تا از فشار بر حمل و نقل عمومی و شلوغی مترو و اتوبوس به این شیوه کاسته شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 677

وزیر نیرو بابت قطع برق از مردم عذرخواهی کرد image وزیر نیرو بابت قطع برق از مردم عذرخواهی کرد 1400/03/04

وزیر نیرو با اشاره به گرمای زودهنگام هوا و کاهش بارندگی به‌عنوان دلیل اصلی قطع برق، بابت خاموشی‌های اخیر از مردم عذرخواهی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 674

محدودیت‌های کرونایی تا کی ادامه دارد؟ image محدودیت‌های کرونایی تا کی ادامه دارد؟ 1400/01/29

معاون بهداشت وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی کرونا با بیان اینکه فعلا از وضعیت قرمز خارج نخواهیم شد، گفت: حدود ۲۱ هزار نفر هم افرادی بودند که مثبت بودند و سفر رفتند و نقض قرنطینه کردند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 470

چگونه مجوز تردد بین‎ شهری بگیریم؟ image چگونه مجوز تردد بین‎ شهری بگیریم؟ 1399/10/20

افرادی که قصد دارند با خودرو شخصی به شهرهای وضعیت نارنجی و قرمز وارد شوند و از این شهرها نیز خارج شوند، نیاز به دریافت مجوز تردد بین شهری دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 667

کاهش حقوق بازنشستگان به دلیل استفاده از طرح خرید لوازم خانگی image کاهش حقوق بازنشستگان به دلیل استفاده از طرح خرید لوازم خانگی 1399/10/10

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بازنشستگانی که یک میلیون از حقوقشان کسر شده است به دلیل استفاده از طرح خرید لوازم خانگی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 812

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7553

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6499

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7283

روشدن دست سامسونگ بعداز دروغگویی درباره ساعت هوشمندش image روشدن دست سامسونگ بعداز دروغگویی درباره ساعت هوشمندش 1392/09/01

کمپانی کره ای اگر ذره ای صداقت اپل را داشت، شاید اندکی در دل تکنولوژیست های واقعی جای می گرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8812