خدمات سایت


متن کامل خبر

دخالت AFC در پرونده تبانی قطری‌ها / احتمال حذف لبنان از مقدماتی جام‌جهانی

آرشیو
از ابتدای مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2014 در قاره آسیا حرف و حدیث‌های فراوانی در خصوص نقش دلار‌های نفتی قطری‌ها در نتایج بازی‌ها مطرح شده بود.
1391/11/19 11:13:01 ق.ظ

با این حال هیچ‌گاه سند و مدرک معتبری برای اثبات این ادعا ارائه نشده بود تا اینکه گزارش اخیر یوروپل مبنی بر رخ دادن تبانی در چند صد مسابقه فوتبال در نقاط مختلف جهان به طور علنی پای قطری‌ها را به این فساد بزرگ فوتبالی باز کرد و مهم‌تر اینکه لبنانی‌ها به عنوان یک پای دیگر این تبانی نه تنها این موضوع را رد نکرده‌اند بلکه با تأیید رخ دادن تبانی، پیشا‌پیش ملی‌پوشان خود را که در این تبانی دخیل بوده‌اند با محرومیت‌های سنگین روبه‌رو ساختند که همین احکام فدراسیون فوتبال لبنان نشان می‌دهد در هر دو دیدار رفت و برگشت لبنان با قطر که هر دو دیدار با گل‌های سباستین سوریا با نتیجه یک بر صفر به سود قطری‌ها رقم خورد تبانی روی داده است و به این ترتیب از مجموع 7 امتیاز قطری‌ها در مقدماتی جام‌جهانی 2014، شش امتیاز به صورت آلوده و غیر‌قانونی کسب شده است.

تبانی در هر دو دیدار رفت و برگشت لبنان - قطر

 فدراسیون فوتبال لبنان طی هفته‌ اخیر با تأیید رخ دادن تبانی در دیدار‌های این تیم مقابل قطر دو ملی‌پوش خود به نام‌های رامز دیوب و محمود علی را مادام‌العمر محروم کرد که همین موضوع نشان می‌دهد در هر دو دیدار رفت و برگشت لبنان و قطر در مقدماتی جام‌جهانی تبانی رخ داده است. رامز دیوب مدافع تیم‌ملی لبنان در دیدار رفت تیمش مقابل قطر در بیروت که 14 خرداد برگزار شد، در دقیقه 64 به طوری آشکار با پاس گل خود سباستین سوریا مهاجم قطر را در موقعیت گلزنی قرار داد تا قطری‌ها با 3 امتیاز با‌ارزش بیروت را ترک کنند اما محمود علی دیگر ملی‌پوش خلافکار لبنانی‌ها در دیدار رفت با قطر بازی نکرد بلکه او در دیدار برگشت دو تیم که 24 آبان در دوحه برگزار شد، در میدان حاضر بود و متهم شده که به عنوان مهاجم از باز کردن دروازه قطر در موقعیت‌های خوب نیز طفره رفته است تا این دیدار نیز با برتری یک بر صفر قطری‌ها به پایان رسیده و این تیم با کسب 6 امتیاز آلوده در مرحله مقدماتی جام‌جهانی مدعی شود.
مترجم لبنان، دلال قطری‌ها
به گزارش رسانه‌های لبنانی رامز دیوب و محمود علی دو ملی‌پوش متهم تیم‌ملی این کشور در ازای دریافت مبلغ هنگفتی از قطری‌ها زمینه‌ساز شکست تیم‌ملی کشور خود شده‌اند و البته کسی که در ارتباط قطری‌ها با ملی‌پوشان لبنانی نقش پررنگی را ایفا کرد، مترجم سابق تئو باکر سرمربی آلمانی تیم‌ملی لبنان بوده است. تئو باکر در واکنش به این موضوع اعلام کرد که از این بابت شوکه شده است چراکه مترجم خود را مانند فرزندش می‌دانست.
فادی زریقات اردنی مسئول رسیدگی به پرونده
با دخالت AFC در این پرونده فادی زریقات یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال غرب آسیا در اردن که به عنوان مأمور رسیدگی به این پرونده انتخاب شده است، طی هفته اخیر وارد بیروت شد و مورد استقبال هاشم حیدری رئیس فدراسیون لبنان قرار گرفت. زریقات در سفر به بیروت شخصاً از رامز دیوب و محمود علی دو ملی‌پوش لبنانی باز‌جویی کرد اما در جمع خبرنگاران اعلام کرد که تا پایان تحقیقات صحبتی از جزئیات پرونده نخواهد کرد. زریقات اعلام کرد به نظر می‌رسد 3 ملی‌پوش لبنانی، مترجم سابق تیم‌ملی لبنان و یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال لبنان در این تبانی دخیل بوده‌اند و البته اتهاماتی نیز به دیگر بازیکنان زده شده که هنوز تحقیقات در این خصوص کامل نشده اما پس از تکمیل تحقیقات، نتایج آن را در اختیار فدراسیون فوتبال لبنان خواهیم گذاشت.
رئیس فدراسیون لبنان: تبانی را ریشه‌کن خواهیم کرد
هاشم حیدر، رئیس فدراسیون فوتبال لبنان که وجود تبانی در فوتبال کشورش را تأیید کرده است، در این خصوص گفت: ما برای ریشه‌کن کردن فساد و پاکسازی فوتبال از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد. هم‌اکنون علاوه بر مسائل پیش آمده در تیم‌ملی اتهاماتی به بیش از 60 بازیکن در رابطه با رقابت‌های داخلی نیز مطرح شده که به همگی آنها رسیدگی خواهیم کرد و به فراخور جرم‌های صورت گرفته، متخلفان را با محرومیت‌هایی از 3 ماه تا مادام‌العمر روبه‌رو خواهیم کرد. هم‌اکنون در آستانه بازی با ایران در مقدماتی جام ملت‌ها نمی‌خواهم زیاد در خصوص تبانی در تیم‌ملی صحبت کنم، فقط بدانید که بازجویی از دو ملی‌پوش ادامه دارد و به نظر می‌رسد یکی از آنها مستقیماً درگیر فساد بوده و دیگری نیز به نوعی گرفتار این ماجرا شده است. فراموش نکنید تحقیقات ما گسترده است و مطمئن باشید با کسانی که نقش آمر را داشته و بازیکنان را نیز فریب داده‌اند، برخورد می‌کنیم.
تئو باکر: از شنیدن این خبر شوکه شدم
تئو باکر، سرمربی آلمانی تیم‌ملی لبنان نیز در واکنش به اخبار تبانی شاگردانش و احتمال محرومیت مادام‌العمر آنها گفت: باور این اخبار برای من سخت است اما با این حال با محرومیت مادام‌العمر بازیکنان مخالفم. احکام باید طوری باشد که بازیکنان را اصلاح و آنها را به مسیر درست فوتبال بازگرداند نه اینکه فوتبال آنها را برای همیشه نابود کند. باکر در خصوص نقش مترجم سابقش در این مورد گفت: از این موضوع شوکه شدم، او مثل پسر من بود و بهترین مترجمی بود که داشتم اما متأسفانه چیزهای خیلی بدی در خصوص او شنیدم.
حذف احتمالی لبنان، شانس دوباره ایران
 با توجه به تمامی شواهد به نظر می‌رسد رخ دادن تبانی در دیدار لبنان و قطر و نقش ملی‌پوشان لبنانی در پیروزی‌های قطر در مقدماتی جام‌جهانی غیرقابل انکار است و قطعاً در صورت پیگیری و آوردن فشار به فیفا می‌توان باعث صدور حکمی عادلانه از سوی فیفا در این خصوص شد چرا که در نهایت کمیته اخلاقی فیفا باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند و در خوشبینانه‌ترین حالت پیامد این تبانی می‌تواند حذف هر دو تیم لبنان و قطر از مقدماتی جام‌جهانی و محرومیت یک‌ساله فوتبال دو کشور باشد که با توجه به روابط حسنه قطری‌ها با فیفا چنین برخوردی با تیم‌ملی قطر بعید به نظر می‌رسد اما با این حال تنها برخورد با تیم‌ملی لبنان نیز می‌تواند منافع ضایع شده فوتبال ایران را بازگرداند چرا که در صورت حذف لبنان نیز با توجه به شکست ایران در بیروت، پیروزی‌های رفت و برگشت قطر مقابل لبنان و تساوی ازبک‌ها در بیروت 6 امتیاز از قطر و یک امتیاز از ازبکستان و حتی 3 امتیاز پیروزی کره‌ای‌ها مقابل لبنان حذف خواهد شد که این موضوع شرایط جدول رده‌بندی گروه A مقدماتی جام‌جهانی را کاملاً دگرگون خواهد کرد و ایران بار دیگر به شانس اول صعود به جام‌جهانی تبدیل خواهد شد البته همه این‌ها در حالی است که بار دیگر دلارهای نفتی اعراب برای سرپوش گذاشتن بر روی این پرونده به چرخش درنیاید. در صورت حذف احتمالی لبنان از مرحله مقدماتی جام‌جهانی و محرومیت یک‌ساله فوتبال این کشور که با توجه به احتمال دست داشتن یکی از مسئولان فدراسیون این کشور در تبانی محتمل می‌نماید،

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1158

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 755

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2516

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2875

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2962

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3109

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3010

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4042