خدمات سایت


متن کامل خبر

بازار خودرو پس از ابلاغ قیمت‌ها

آرشیو
قیمت خودرو در بازار به دنبال اعلام نرخ‌‌ جدید از سوی خودروسازان و سازمان حمایت، با روند افزایشی همراه شد و برخی خودروها رشد قیمت یک تا 4 میلیونی یافتند...
1391/11/23 11:05:20 ق.ظ

در حالی که معاون وزیر صنعت پس از مصوبه دولت در مورد تغییر مبنای قیمت‌گذاری خودرو، بر کاهش قیمت در بازار به دنبال اجرای این مصوبه تاکید داشت، اما اعلام نرخ‌های جدید از سوی خودروسازان و تصویب آن توسط سازمان حمایت باعث شد، تا قیمت‌ها در بازار نه تنها کاهش پیدا نکند، بلکه در برخی موارد نیز رشد قیمت اتفاق افتاد.

در چنین شرایطی، قیمت مصوب برخی خودروها بالاتر از نرخ بازار آزاد بوده که همین مساله باعث شده، تا قیمت این نوع خودروها در بازار آزاد افزایش یابد.

در عین حال، مصوبه خودروسازان در مورد قیمت‌گذاری برخی خودروها بالاتر از نرخ بازار آزاد خلاف مصوبه دولت در مورد قیمت‌گذاری خودرو است، زیرا طبق این مصوبه، قیمت‌های جدید باید در محدوده قیمت محاسباتی خودرو و نرخ بازار آزاد باشد.

بر این اساس، قیمت پژو 206 تیپ 2 طی روزهای اخیر با افزایش 2 میلیون تومانی در بازار همراه شده و به قیمت 37 میلیون تومان رسیده است.

همچنین پژو 405 با رشد یک میلیون تومانی قیمت در بازار، این روزها 26 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

افزایش قیمت رانا نیز در بازار یک میلیون تومان بوده و قیمت این خودرو به 36 میلیون تومان رسیده است.

در مورد تندر- 90 ایران خودرو مدل E2 نیز باید به افزایش 2 میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 37 میلیون تومان در بازار اشاره کرد.

قیمت مدل E1 این خودرو نیز در بازار یک میلیون تومان افزایش یافته و به 33 میلیون تومان رسیده است.

قیمت ویتارا نیز که هنوز نرخ جدیدی برای آن مصوب نشده، در این مدت با رشد 3 میلیون تومانی به 123 میلیون تومان رسیده است.

در مورد محصولات سایپا نیز می‌توان به افزایش 5/2 میلیون تومانی قیمت تیبا و عرضه آن به قیمت 22 میلیون تومان اشاره کرد.

افزایش قیمت محصولات خانواده پراید نیز در پی قیمت‌گذاری جدید این خودروها از سوی شرکت سایپا بین 3 تا 4 میلیون تومان بوده است، به طوری که قیمت سایپا 111 مدل SX با رشد 3 میلیون تومانی به 19/5 میلیون تومان در بازار رسیده و این افزایش قیمت در مورد سایپا 131 مدل SX نیز 4 میلیون تومان بوده است که در حال حاضر 18 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

طی روزهای اخیر قیمت سایپا 132 مدل SX نیز 4 میلیون و 200 هزار تومان افزایش یافته و به 18 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است.

قیمت تندر- 90 مدل E2 پارس خودرو نیز با رشد یک میلیون تومانی به 37 میلیون تومان رسیده است.

قیمت ماکسیما هم 10 میلیون تومان افزایش یافته و این روزها 115 میلیون تومان معامله می‌شود.
در مورد مگان نیز که بحث قیمت‌گذاری 75 میلیون تومانی این خودرو از سوی شرکت پارس خودرو مطرح است، باید به رشد 8 میلیون تومانی قیمت آن در بازار و عرضه این خودرو به قیمت 84 میلیون تومان اشاره کرد.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 74

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو image ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو 1402/12/19

جنرال موتورز خودروی بلیزر برقی خود را بعد از برطرف کردن مشکلاتی که وجود داشت، آماده عرضه به مشتریان خود کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! image دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! 1402/12/16

شخصی در ایالت کالیفرنیای آمریکا در تلاش بود یکی از خودروهای خودران گوگل را به‌سرقت ببرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا image قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا 1402/12/14

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودروهای ایرانی در تاریخ ۱۴ اسفند. برای مشاهده قیمت صفر ماشین های ایرانی وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31