خدمات سایت


  • مسیر جاری:

متن کامل خبر

قیمت داروی ام اس به ۱۱ میلیون تومان رسیده است!

آرشیو
بسیاری از بیمارانی که به مرکز مراجعه می کنند لب به ناله نفرین مسئولین دارند تا جایی که می گویند: ای کاش آن ها هم به این بیماری گرفتار شوند تا شاید گوشه ای از درد و غم ما را درک کنند...
1391/11/25 01:41:47 ب.ظ

مژگان محسنی نیا، مدیر اجرایی انجمن ‌ام.اس با بیان این موضوع که بیاران ‌ام.اس از آسیب پذیر‌ترین اقشار جامعه هستند، گفت: «عمده‌ترین مشکلات بیماران مبتلا به ‌ام اس، دارو است.
مسئله قیمت و کمیاب بودن دارو هر دو مشکلاتی است که بیمار‌ان ام اسی را درگیر کرده است.‌ این بیماری در درجه اول به سیستم اعصاب حمله می‌کند. پس حفظ آرامش اولین فاکتور کنترل بیماری برای این افراد است. زمانی که برای بیماران اردو‌هایی برگزار می‌کردیم به چشمان خود دیدیم که شرایط روحی، فردی که در بستر بیماری است بهتر می‌شود و به حالت بسیار بهتری از وضعیت روانی و جسمانی برمی‌گردند.»

به گزارش ایسنا وی افزود: «مشکلات اقتصادی و فاصله طبقاتی برای عده خاصی از جامعه روز به روز صدمه و آسیب بیشتری را در پی دارد. در بسیاری از موارد، داروهای مورد نیاز این افراد تک نسخه‌ای است و باید از طریق واردات به دست بیمار برسد. نباید فراموش کرد که در اکثر موارد حتی اگر دارو موجود باشد نیز توانایی مالی تهیه آن برای بیمار وجود ندارد.»

مدیر اجرایی انجمن در رابطه با فعالیت‌های انجمن ‌ام اس گفت: «این انجمن به شخصه تحت پوشش هیچ نهاد و ارگان خاصی نیست. انجمن‌ ام اس ایران غیر انتفاعی بوده و تنها با کمک خیرین در حال فعالیت است. این انجمن حدود ۱۴ سال است که فعالیت خود را شروع کرده است.»

وی با تأکید بر وضعیت بحرانی خانم‌ها در معقوله بیماری ‌ام اس گفت: «خانم‌ها در بحث ‌ام اس بسیار آسیب پذیر‌تر هستند. چه خود آن‌ها گرفتار ‌ام اس باشند و چه جزو خانواده فرد بیمار باشند. اگر خودشان بیمار باشند با بی‌توجهی خانواده و مخصوصاً همسر مواجه می‌شوند. در موارد بسیاری دیده شده است که آقایان تقاضای جدایی می‌کنند و یا در عین وجود همسر بیمار خود در خانه اقدام به ازدواج مجدد می‌کنند. همین ضربه‌های روحی باعث کاسته شدن سرعت در روند درمان بیمار می‌شود. بیماری ‌ام اس به خودی خود صعب العلاج است و این فشار‌های عصبی نیز باعث دیر درمانی در این بیماری می‌شود.»

این دارو در ابتدا حدود ۳.۵ میلیون تومان بود و در طول چند ماه اخیر قیمت آن به مرز ۱۱ میلیون رسیده است

به گفته وی در حالت دوم یعنی حالتی که در آن خانم، خانواده بیمار ‌ام اسی است؛ چه در نقش مادر و چه همسر باید در عین حال که پرستار بیمار است نقش پرستار و سرپرست خانواده را نیز ایفا کند و در هر حال تمام کمبود‌ها بر دوش خانم خانواده خواهد افتاد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نگذاریم بیماران دغدغه‌ای غیر از درد بیماری خود داشته باشند گفت: «این مسئله هنوز عملی نشده است. ما انتقاد بسیار زیادی را به عنوان سخنگوی این بیماران داریم. زمانی که آمار و ارقام هزینه‌های سرسام آوری که در طی یک روز برای مصارف تفریحی خرج می‌شود در تلویزیون اعلام می‌شود، درک این موضوع که یک بیمار ‌ام اسی در تنگنای بسیاری برای تهیه هزینه داروی خود است، بسیار دردناک و تأمل برانگیز می‌شود.»

زبان بیماران ‌ام اسی به دعای مسئولین باز شده است


وی در رابطه با مشکلات تهیه دارو افزود: «دارویی بود که به صورت تک نسخه‌ای برای بیماران تجویز می‌شد. این دارو در ابتدا حدود ۳.۵ میلیون تومان بود و در طول چند ماه اخیر قیمت آن به مرز ۱۱ میلیون رسیده است. این دارو باید به صورت مداوم برای مدت زمان خاصی برای بیماران تزریق شود. در رابطه با دارو زمانی که دارو توسط پزشک تجویز می‌شود بدون هیچ چون و چرایی باید تهیه و مصرف شود در صورتی که در بسیاری موارد بیمار توانایی تهیه دارو را ندارد و این موضوع تا به جایی کشیده است بیماران ‌ام اس لب به ناله و نفرین گشوده‌اند. بسیاری از بیمارانی که به مرکز مراجعه میکنند لب به ناله نفرین مسئولین دارند تا جایی که می گویند: ای کاش آن ها هم به این بیماری گرفتار شوند تا شاید گوشه ای از درد و غم ما را درک کنند.»

مژگان محسنی نیا، با تأکید بر این نکته که هر روزی که می‌گذرد فرصت‌های بسیاری را از دست می‌دهیم گفت: «بیایید نوش دارو بعد از مرگ سهراب نباشیم. نمی‌توانیم درمان کنیم اما اگر به جا و به موقع به بیمار رسیدگی شود، بیماری‌ ام اس تا حدی که اکنون با آن مواجه هستیم پیش نخواهد رفت. هزینه‌های بسیاری که هم اکنون در مراکز درمان ‌ام.اس پرداخت می‌شود، در صورت جا افتادن فرهنگ پیشگیری می‌تواند تماماً به عنوان پس انداز و سرمایه گزاری برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری صعب العلاج تلقی شود.»

به گزارش ایسنا ؛مدیر اجرایی انجمن‌ ام اس در پایان با مطرح کردن محدودیت پوشش بیمه برای داروهای‌ ام اس ادامه داد: «تعداد بسیار پایینی از داروهای پایه‌ای بیماران‌ ام اس که هزینه‌های پایینی هم دارد تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. ما انتظار داریم که داروهای جدیدی که قیمت‌های بسیار بالایی دارند تحت پوشش بیمه قرار گیرد. با سرپرست جدید وزارت بهداشت نیز در این مورد تعاملات و نامه نگاری‌هایی انجام شده و هم اکنون منتظر جوابیه ایشان هستیم.»

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد image محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد 1403/01/09

مصرف برخی از داروهای هورمونی رایج ضدبارداری به مدت یک سال یا بیشتر، با افزایش خطر ابتلا به تومور مغزی مرتبط است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 80

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ image اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ 1402/12/07

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: موضوع افزایش تعرفه باند پهن یا دیتا برای بخش ثابت و سیار بوده که در بخش سیار زودتر بارگذاری کردند اما اپراتورهای ثابت‌ بعد از اپراتورهای سیار اقدام کردند که بین ۳۰ تا ۳۴ درصد است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

قیمت انواع سشوار image قیمت انواع سشوار 1402/12/02

بر اساس قیمت سشوار کرونر مبلغ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است این در حالیست که قیمت سشوار جی اچ دی مبلغ ۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54