خدمات سایت


متن کامل خبر

آغاز جام جهانی کشتی با بازی فرنگی: بی بنا ترک ها را سخت بردیم/طالب ، طالب نبود و بشیر ترسید کشتی بگیرد

آرشیو
باز هم کشتی فرنگی و این بار با ستارگانی از نسل دوم. محمد بنا کنار تشک نبود اما شاگردانش بنایی کشتی گرفتند. این بار در همان بازی اول ، این تیم ترکیه بود که برابر جوانان ایرانی دست های خود را بالا برد.
1391/12/01 03:47:47 ب.ظ

بازی های جام جهانی کشتی تهران با مصاف ایران و ترکیه در رشته فرنگی آغاز شد. ساعات صبح روز اول سالن را پر نکرده بود . کشتی که هنوز در شوک است ، شوک رفتن به لیست رشته های رزرو المپیک. کشتی نیاز دارد تا هوادارانش را به رخ کمیته بین المللی المپیک بکشد. سالن 2 هزار نفری را در خود می دید اما جمعیت آن قدری نبود که هادی عامل در طول گزارش بازی ها شور سالن بگیردش و بگوید:« ندای یا علی گویان» سالن را به مرز انفجار رسانده است. بچه های کشتی فرنگی اما به رغم خالی بودن سالن ، به رغم نداشتن محمد بنای بزرگ در کنار تشک و به رغم نبودن ستاره های المپیکی ، ترکیه را خیلی ساده بردند. اول نوبت سامان عبدولی بود ، بازی 55 تا ، در وقت اول بازی را 3 بر صفر باخت. وقت دوم این سامان بود که برنده شد و با نتیجه 4 بر صفر. وقت اخر بازی مساوی شد اما این کشتی گیر ما بود که بر اساس قوانین و گرفتن امتیاز آخر برنده شد.
در 60 کیلو ، امیر محمد پاپی روی تشک رفت. او در دو تایم توانست حریف ترکش را خیلی راحت ببرد و از تشک بیرون بیاید.
کشتی گیر 66 کیلوی ایران علی محمدی بود. یکی از با تجربه های تیم ملی . وقت اول را یک بر صفر و به دلیل استقامت در خاک پیروز شد و وقت دوم هم این علی ایران بود که حریف را بیرون از تشک با یک کمرگیری زیبا خاک کرد تا پیروز شود. او با این برد از تشک بیرون رفت. لحظه خروج از تشک بوسه ای بر سر فرشاد علیزاده زد. کشتی گیر وزن 74 تای ایران. او که اگر کشتی اش را می برد ، ایران پیروز این بازی بود. فرشاد در دو وقت توانست حریف ترکش را ببرد. ایران با این برد ، پیروز مسابقه اول شد. نخستین پیروزی در اولین بازی.
کشتی پنجم ایران را باید طالب نعمت پور می گرفت. طالب قهرمان جهان و بازی های آسیایی . او که خیلی ها جایش را در المپیک خالی می دانستند. اما این طالب طالب ایران نبود. یک کشتی ضعیف و شکست در دو تایم به خاطر دو خطای فنی. خطاهایی که حاضر به اعتراض هم برای شان نشد.
داود گیل نیرنگ ورزشکار وزن 96 کیلوی ایران بود. وقت اول را 3 برصفر ستاره ایران برد. در وقت دوم باز گنجی بود که برابر حریف صاحبنامش سعی می کرد فن بزند. روی باراندازش به پل رفت و ایران این کشتی را باخت. اتفاقی که در وقت سوم هم تکرار شد و بعد 4 امتیاز عقب افتاد تا دومین شکست متوالی ایران هم ثبت شود. کشتی آخر اما یک بازی بزرگ بود ، بشیر باباجان زاده در مصاف با رضا کایال قهرمان دنیا و دارنده مدال برنز المپیک. بشیر 4 بار به این غول ترک باخته بود و حالا در ایران به انتقام فکر می کرد. بشیر اما انگار ترجیحش این بود که با کایال کشتی نگیرد. او روی تشک رفت و خودش را به مصدومیت زد. دکترها پا پیش گذاشتند و رای به مصدومیت دادند. ایران مسابقه را 4 بر 3 برد. همه سبک وزن ها را برد و مغلوب مطلق در سنگین وزن شد.
تیم ملی کشتی فرنگی ایران در سه دوره متوالی جام جهانی با سرمربیگری محمد بنا قهرمان شده بود و حالا با تیم جوان شده اش و در غیاب محمد بنا، به دنبال چهارمین قهرمانی است.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1177

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 772

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2551

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2901

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2999

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3158

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3033

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4061