خدمات سایت


متن کامل خبر

پاپ خداحافظی کرد

آرشیو
پاپ خداحافظی کرد اروپا - ایرنا نوشت: پاپ بندیکت شانزدهم برای آخرین بار و قبل از رها کردن رهبری مذهبی کاتولیک ها روز چهارشنبه با مسیحیان در واتیکان صحبت و خداحافظی کرد.
1391/12/09 04:41:38 ب.ظ

پاپ مستعفی امروز 27 فوریه در واتیکان و در آخرین سخنرانی به عنوان رهبر مذهبی کاتولیک ها، مورد استقبال ده ها هزار مسیحی که برای خداحافظی به واتیکان آمده بودند، قرار گرفت. پاپ سوار بر خودروی ویژه پاپی میدان واتیکان را در میان مردم دور زد و با آنان وداع کرد و سپس به سخنرانی و دعا پرداخت. وی گفت: از اینکه کلیسا را زنده می بینم ، خوشحالم و بغض کرده ام و از شما تشکر و قدردانی می کنم. وی با اشاره به زمان پاپ شدن خود گفت: من روز 19 آوریل سال 2005 (زمانی که به عنوان جانشین پاپ فقید ژان پل دوم از سوی شورای کاردینال ها انتخاب شد) فکر کردم که خداوند از من چه می خواهد ؟ این وزنه ای بزرگ بود که خداوند روی شانه هایم گذاشت. اما اگر تو آن را از من می خواهی من نیز تسلیم خواست تو هستم. وی افزود: کلیسا در سال های اخیر لحظات شاد و لحظات مشکلی را گذراند که در آن آب ها به تلاطم افتاده بودند و باد خلاف جهت می وزید. اما من همواره عقیده داشتم که خدا ناظر است و کلیسا متعلق به شخص من نیست.
وی گفت: پاپ فقط رهبر کلیسا نیست با اینکه اولین مسوولیت اوست. من هیچگاه احساس تنهایی نکردم و تصمیم به استعفا را نیز با آگاهی کامل در باره شدت مساله و با آرامش عمیق روحی گرفتم. وی افزود: در این سالها قدرت (جسمی) من کاهش یافت و از خدا خواستم تا مرا در تصمیم گیری به صلاح کلیسا راهنمایی کند. من از همه می خواهم تا برای من و پاپ جدید و کاردینال ها دعا کنند. پاپ هشتاد و پنج ساله آلمانی تبار روز یکشنبه گذشته نیز آخرین مراسم عبادی خود را در واتیکان با حضور انبوه مسیحیان برگزار کرد.
دفتر پاپ نیز اعلام کرد که بندیکت شانزدهم فردا 28 فوریه و در آخرین روز از مقام پاپی خود با کاردینال هایی که برای انتخاب پاپ جدید به شهر رم آمده اند، دیدار خواهد کرد. سخنگوی واتیکان اعلام کرد که هنوز تاریخ آغاز شورای کاردینال ها برای انتخاب پاپ جدید مشخص نیست و مجمع عمومی کاردینال ها پس از استعفای پاپ تاریخ آغاز شورا را تعیین می کند. از روز 11 فوریه گذشته و زمانی که پاپ بندیکت شانزدهم تصمیم به استعفا گرفت، رسانه های ایتالیایی پر از شایعات درباره توطئه، گزارشات محرمانه و لابی ها در واتیکان برای کناره گیری از مقامش شده است.
ˈفدریکو لومباردیˈ سخنگوی واتیکان پیشتر در خصوص تصمیم به استعفای پاپ بندیکت شانزدهم اظهار داشت : دلیل استعفای وی آن طور که پنداشته می شود به خاطر بیماری نیست.
سخنگوی واتیکان با اشاره به موضوع سلامت پاپ 85 ساله افزود: هیچ بیماری خاصی دلیل استعفای پاپ نیست بلکه این تصمیم تنها مربوط به ناتوانی جسمی و کهولت سن می شود همانطور که خود او عنوان کرده است. پاپ به دفعات اظهار داشت:من دیگر توان جسمی برای ادامه مقام پاپی ندارم و به صلاح کلیسا استعفا می دهم، من این تصمیم را به طور آزادانه و پس از تامل بسیار اتخاذ کردم. برای من ، کلیسا و پاپ آینده دعا کنید، خدا ما را راهنمایی می کند. بدین ترتیب پاپ روز 28 فوریه از مقام خود استعفا می دهد و انگشتر پاپی وی نیز پس از استعفا احتمالا شکسته خواهد شد. به گفته سخنگوی واتیکان، پاپ نفوذی بر نشست کاردینال ها برای انتخابات پاپ جدید نخواهد داشت و آنان به طور مستقل تصمیم گیری خواهند کرد.
البته شایعاتی نیز در باره ارتباط استعفای پاپ با فشارهای ناشی از فساد و رسوایی هایی که در واتیکان بوقوع پیوست ، وجود دارد که واتیکان آن را رد کرده است. از زمان انتخاب پاپ کنونی به عنوان جانشین ˈژان پل دومˈ در جهان مسیحیت صحبت از پاپ سیاه پوست است و این احتمال می رود که پاپ جدید سیاه پوست و یا از آمریکای لاتین باشد. برخی نیز صحبت از کاردینال ˈانجلو سودانوˈ ایتالیایی اسقف شهر میلان و یا ˈتارجیزیو برتونهˈ نخست وزیر 79 ساله واتیکان به عنوان پاپ آینده می کنند.
بندیکت شانزدهم دویست و شصت و پنجمین پاپ کلیسای کاتولیک روز نوزدهم آوریل سال 2005 پس از فوت ˈژان پل دومˈ پاپ سابق به عنوان رهبر مذهبی جدید کاتولیک ها برگزیده شد و پس از گذشت هفت سال و ده ماه و نه روز تصمیم به کناره گیری از مقام خود گرفت. این نخستین بار در 600 سال گذشته است که یک پاپ از مقام رهبری کاتولیک ها استعفا می دهد. این خبر باعث شگفتی همه در واتیکان شد.

استعفا از مقام رهبری کاتولیک ها، یک تصمیم شخصی و عمیق است که پاپ پس از دعا و مناجات آن را اتخاذ کرد و دلیل عمده آن نیز ناتوانی جسمی وی برای ادامه رهبری است.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 168

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 140

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 336

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 325

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 369

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 338

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 207