خدمات سایت


متن کامل خبر

پایان گروگانگیری ۱۰میلیاردی در شیراز/آدم‌ربا:می‌خواستم زندگی راحتی داشته باشم!

آرشیو
فرمانده انتظامی فارس گفت: موضوع آدم‌ربایی بعد از گذشت 20 روز، بدون هیچ‌گونه درگیری و با شناسایی و دستگیری آدم‌ربایان و آزادی گروگان، به پایان رسید.
1392/01/17 10:13:20 ق.ظ

سردار سیروس سجادیان در تشریح چگونگی وقوع و کشف آدم‌ربایی در شیراز، گفت: آدم‌ربایان روز 17 اسفندماه نوجوان 15 ساله‌ای را از شهرک گلدشت حافظ در شمال‌غرب شیراز با انگیزه دریافت پول از والدین گروگان، گرفتند.
سجادیان با بیان اینکه آدم‌ربایان از خانواده گروگان درخواست یک میلیارد تومان وجه نقد کرده بودند، افزود: بعد از گزارش موضوع به پلیس، انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار قرار گرفت و با طرح و برنامه‌ریزی دقیق و بررسی ابعاد مختلف گروگانگیری، یکی از آدم‌ربایان شناسایی و محل اختفای گروگان کشف شد.
سجادیان خاطرنشان کرد: با هدف جلوگیری از بروز هرگونه درگیری و کاهش حداکثری احتمال بروز خشونت، روز هفتم فروردین ماه، سردسته آدم‌ربایان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
فرمانده پلیس فارس تصریح‌کرد: دیگر آدم‌ربایان نیز که شامل سه مرد و یک زن بودند، 5 دقیقه بعد از دستگیری سردسته گروه، در محل اختفا، در غافلگیری کامل دستگیر شدند حال آن که اسلحه مورد استفاده گروگانگیران، آماده شلیک بود و حتی گلوله در جان لوله قرار داشت و اگر کوچکترین غفلتی از سوی پلیس حادث می‌شد، چه بسا افرادی کشته یا مجروح می‌شدند.
سجادیان با یادآوری اینکه این آدم‌ربایی در نوع خود بسیار پیچیده بود، هدف آدم‌ربایان از این اقدام را، کسب مال، اعلام و تاکیدکرد: تمام مخلان نظم و امنیت بدانند، دیر یا زود توسط پلیس دستگیر شده و براساس قانون به مجازات اعمال خود خواهند رسید.
سرباند گروه آدم‌ربا نیز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: انگیزه‌ام دریافت پول و زمینه‌سازی برای یک زندگی راحت بود.
وی که خود را دارنده لیسانس عمران معرفی می‌کرد، افزود: بعد از اخذ مدرک، موفق به یافتن کار مناسب نشده و به دلیل مشکلات مالی، سه بار همسر خود را طلاق داده!
این فرد با یادآوری اینکه 28 سال سن داشته، تصریح‌کرد: کاملا از عاقبت کاری که کرده‌ام آگاه هستم، می‌دانم اعدامم می‌کنند، اما تمایلی به ادامه زندگی بدون داشتن پول و در شرایط بد اقتصادی ندارم، زیرا به دلیل بی‌پولی زندگی خانوادگی‌ام از هم پاشید.
وی با تاکید براینکه نداشتن والدین دلسوز و راهنمای عاقل در زندگی، یکی از مشکلات بزرگ او در زندگی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: نمی‌دانم دیگر کسانی که با من همکاری کردند چگونه فکر می‌کنند اما اکنون دیگر گفتن اینکه پشیمان هستم، اهمیتی ندارد چون علاقه‌ای به زنده ماندن ندارم.
این آدم‌ربا گفت: می‌دانستم به احتمال زیاد پلیس ما را دستگیر می‌کند اما برایم اهمیتی نداشت، به این فکر می‌کردم که با دست‌یابی به این پول، می‌توانم در هر کجا، زندگی خوبی حتی برای مدتی کوتاه، داشته باشم، حالا هم چندان تمایلی به ادامه زندگی ندارم.
زن همکار گروه آدم‌ربایان نیز گفت: من اطلاعی از اینکه قرار است فردی ربوده شود، نداشتم!
وی که زمانی همسر سرباند گروه آدم‌ربایان بوده و سه بار از وی طلاق گرفته است، گفت: من در تهران زندگی می‌کنم و به دلایلی سه میلیون تومان مقروض بودم و همسر سابقم از این موضوع اطلاع داشت، بنابراین پیشنهاد داد که با انجام یک سرقت، مشکلم و مشکل مالی او رفع شود.
این آدم‌ربا ادامه‌داد: به من گفته بودند که طرح دوستی با خانواده مورد نظر بریزم تا در زمان مناسب، امکان سرقت فراهم و اینکار انجام شود اما کار به آدم‌ربایی کشید.
او اضافه کرد: اگر من نبودم این افراد می‌خواستند فرد ربوده شده را بکشند، او را سوزاندند و اذیت کردند، اما من مانع کشتن او شدم.
سرگروه آدم‌ربایان سابقه شرارت و زن همدست وی نیز سابقه کلاهبرداری و جعل را در پرونده خود دارند.
براساس این گزارش، پدر و مادر فرد ربوده شده خواستار اشد مجازات برای آدم‌ربایان شدند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 161

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 131

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 321

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 311

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 347

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 319

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 202

وزیر علوم: آموزش در سال تحصیلی جدید کاملا حضوری است image وزیر علوم: آموزش در سال تحصیلی جدید کاملا حضوری است 1401/06/22

در سال تحصیلی جدید بر اساس برنامه آموزشی برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 425