خدمات سایت


متن کامل خبر

بارش باران های سیل آسا در ۴ استان/ ۶ نفر در اصفهان مصدوم شدند/ چادرهای مناطق زلزله زده بوشهر پر آب شد

آرشیو
بارش باران های شدید در استان های اصفهان، فارس، بوشهر و خوزستان منجر به وقوع سیل و آبگرفتگی معابر شده و خساراتی به بار آورد.
1392/02/13 01:25:20 ب.ظ

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ضمن تشریح خدمات ارائه شده از سوی این جمعیت در پی جاری شدن سیل در سه استان کشور از فعالیت بیش از160 امدادگر و توزیع اقلام غذایی و زیستی میان سیل زدگان خبر داد.
حسین درخشان در تشریح جزئیات امدادرسانی در پی جاری شدن سیل و آبگرفتگی شهر شنبه و روستای درویشی به ایسنا گفت: بر اثر جاری شدن سیل در این منطقه امدادگران 218 دستگاه چادر، 400 تخته موکت، 2500 تخته پتو و 6400 بسته غذای یک نفره میان سیل زدگان توزیع کردند.
وی همچنین در مورد جاری شدن سیل و آب گرفتگی معابر در منطقه سمیرم از توابع اصفهان گفت: روز گذشته در اثر جاری شدن سیل در منطقه پادنا و روستای قبرچی خواه، بلافاصله شش تیم عملیاتی به منطقه اعزام شدند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 60 امدادگر وظیفه امدادرسانی به زلزله زدگان را بر عهده دارند، گفت: به 400 نفر از سیل زدگان امدادرسانی شد و 160 تخته پتو، 500 کیلو نایلون و 700 قرص نان میان این افراد توزیع شد.
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بر اثر جاری شدن سیل شش نفر دچار مصدومیت شدند که به صورت سرپایی و در محل اقدامات درمانی بر روی آنان انجام شد، گفت: در حال حاضر 30 دستگاه موتورپمپ و لجن کش به محل حادثه اعزام شده است و تا کنون از 100 واحد مسکونی آب تخلیه شده است.
درخشان همچنین با ارائه گزارشی از جاری شدن سیل و آبگرفتگی در سطح شهر فراشبند گفت: دو تیم عملیاتی شامل 10 امدادگر برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شده‌اند.
وی با بیان اینکه در اثر جاری شدن سیل 25 نفر دچار حادثه شدند گفت: در حال حاضر امدادگران با استفاده از موتورپمپ و لجن کش در حال تخلیه آب منازل هستند.
سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به تلاش چند ساعته امدادگران برای نجات دو سرنشین خودروی سواری که در مسیر رودخانه فصلی گرفتار شده بودند، گفت: سرنشینان این خودرو در محور فراشبند به بوشهر در سیلاب گرفتار شده و امدادگران با تلاش چند ساعته توانستند با انجام عملیات رهاسازی دو سرنشین گرفتار شده این خودرو را نجات دهند.
به گفته وی، در اثر جاری شدن سیل در این سه استان،425تن حادثه دیدند و در مجموع 160امدادگر وظیفه امدادرسانی،تخلیه آب و توزیع اقلام زیستی میان سیل زدگان را برعهده دارند.
 امداد رسانی به 400 سیل زده شهرستان سمیرم 
مهر نوشت: در پی بارش شدید باران در شهرستان سمیرم و وقوع سیل در منطقه پادنای این شهرستان نیروهای امدادی سریعا به مناطق آسیب دیده اعزام شدند. خانبازی، معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به وقوع سیل در منطقه عشایری پادنای سمیرم افزود: ساعت 21 چهارشنبه بلافاصله 6 تیم عملیاتی به استعداد 45 نجاتگر و 16 نفر از پرسنل شهرستان های سمیرم ، لنجان ، شاهین شهر ، خمینی شهر ، اصفهان و دهاقان به مناطق حادثه دیده پادنا و منطقه قبری کیخا اعزام شدند. 15 موتور آبکش ، 15 کف کش و 15 موتور برق و 11 دستگاه خودروی امدادی نیز سریعا به منطقه اعزام شدند. خوشبختانه از 100 خانوار عشایر آسیب دیده تنها 6 نفر مصدوم شده اند که انها نیز به صورت سرپایی درمان شده اند. تاکنون 700 قرص نان ، 10 رول نایلون و 160 تخته پتو در اختیار خانواده های آسیب دیده قرارداده شده است.
 30 دستگاه پمپاژ در حال تخلیه آب از معابر شهری آبادان است
مهر نوشت: شهردار آبادان گفت: در زمان حاضر 30 دستگاه پمپاژ در حال تخلیه آب از معابر شهری است.محمود رضا شیرازی با اشاره به اینکه بالا بودن شدت و حجم بارندگی در آبادان افزود: این مسئله باعث شد تا در لحظات اولیه شروع بارندگی که متاسفانه قطعی برق را هم در پی داشت با خاموشی دستگاه های پمپاژ مواجه شویم. با حضور و شروع به کار به موقع کارکنان اداره برق مشکل پس از دقایقی رفع و توانستیم دستگاه ها را وارد مدار کنیم.
وی یادآور شد: آبگرفتگی برخی معابر در مناطقی همچون 30 و 40 متری ذوالفقاری و بخشی از خیابان امام تردد شهروندان را با مشکل مواجه کرده بود به نحوی که نیروهای شهرداری علاوه بر انجام کارهای اجرایی خود در زمینه ی کمک به جابجایی شهروندان نیز به آنان یاری رساندند.
شهردار آبادان ضمن عذرخواهی از شهروندان به دلیل مشکل حادث شده ادامه داد: خوشبختانه در زمان حاضر موضوع آبگرفتگی در بسیاری از نواحی رفع و تلاش برای رفع کامل آبگرفتگی همچنان ادامه دارد.
سیل در 11 شهر فارس و بوشهر جاری شد
ایسنا نوشت: در پی بارندگی دو روز اخیر، یازده شهر از استان‌های فارس و بوشهر، با جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه مواجه شدند.
بارش نزولات آسمانی و شدت گرفتن این بارش در روز چهارشنبه 11 اردیبهشت، ساکنان مناطقی از شهرستان‌های آباده، کازرون، سپیدان، ممسنی، فیروزآباد، فراشبند، استهبان، اقلید و خرامه را با مشکلاتی مواجه کرد.
«علیرضا حکمت»، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس در این‌باره گفت: 20 تیم عملیاتی این جمعیت به مناطق یاد شده و 2 تیم عملیات کوهستان نیز به مناطق کوهستانی اعزام شدند. تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال‌احمر فارس از شهرستان‌های لار، گراش، فسا، شیراز و مرودشت در قالب 6 تیم به استان بوشهر اعزام شدند. اقلامی چون پتو از شهرستان جهرم و پلاستیک و موکت نیز از شهرستان شیراز جهت آسیب‌دیدگان استان بوشهر به منطقه شنبه اعزام شد.
نفوذ آب به داخل چادر زلزله‌ز‌دگان دشتی
فارس نوشت: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه نفوذ آب به داخل چادرها، زلزله‌زدگان را به زحمت انداخته است، گفت: ارتفاع آب در برخی مسیرهای ارتباطی روستاهای درویشی و شنبه زیاد است.
شاپور رستمی اظهار داشت: بارندگی در منطقه زلزله‎زده شنبه تمام شده و در اغلب مناطق آب در این منطقه فروکش کرده است.ارتفاع آب در برخی از مسیرهای ارتباطی درویشی و شنبه زیاد است و به خاطر احتیاط گفته‏ایم که در این مسیرها ترددی انجام نشود تا خدای نکرده مردم با مشکلی مواجه نشوند. در حال حاضر وضعیت عادی است و نیروهای امدادی از جمله جمعیت هلال احمر، فرمانداری، بنیاد مسکن، شهرسازی و اکیپ‎های امدادی دیگر به طور کامل در منطقه حضور دارند.
معاون امور عمرانی استاندار بیان کرد: 64 میلی متر بارندگی خیلی زیاد است آنهم در منطقه‎ای که واحدها تخریب شده‎اند، ولی خوشبختانه مشکل خاصی نداشتیم هر چند نفوذ آب گرفتگی در چادرها مردم را به زحمت انداخت ولی روی هم رفته تا کنون به‌حمدالله تلفاتی نداشته‎ایم.
بارندگی‌های خوزستان به اوج می‌رسد
ایسنا نوشت: معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان با اعلام میزان بارندگی‌های 24 ساعت گذشته گفت: بارندگی‌ها تا یکشنبه هفته‌ی آینده ادامه دارد و اوج آن جمعه است.
«علیرضا غلام‌پور»  اظهارکرد: با تقویت زبانه‌ کم‌فشار در استان این زبانه تا اوایل هفته آینده تشدید می‌شود. در لایه‌ میانی جو نیز سامانه‌ ناپایداری به شکل بسته و بریده فعال بر استان تاثیر می‌گذارد. با توجه به این‌که این سامانه با کم‌فشار سطح زمین هماهنگ است، در 24 ساعت آینده برای مناطق شمالی و ارتفاعات شمالی استان آسمان نیمه‌ابری تا تمام ابری و به تدریج همراه با بارندگی توام با رعد و برق و گاهی وزش باد قابل ملاحظه و احتمال ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
غلام‌پور گفت: مناطق مرکزی و غربی استان نیمه ابری همراه با بارندگی و احتمال رعد و برق و تگرگ و باد قابل ملاحظه است و مناطق جنوب شرقی و ارتفاعات نیمه‌ی شرقی استان نیز نیمه ابری تا ابری همراه با بارندگی توام با وزش باد قابل ملاحظه، رعد و برق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شوند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7505

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6462

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7255

۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز  image ۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز 1397/06/31

معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه 10 نفر شهید شدند و 21 نفر هم مجروح شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8318

 طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت image طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت 1397/06/28

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از فوت دو نفر بر اثر طوفان شب سه‌شنبه 27 شهریور در البرز خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8183

وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران image وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران 1397/06/24

مردی که برای فروش ارز مجازی (بیت کوین) به شکنجه گاهی در مشهد کشانده شده بود، برای فرار از چنگ افراد مسلح، دست به جنایت زد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8833

تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج  image تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج 1397/04/20

تصادف مرگبار تانکر حامل سوخت با یک اتوبوس در سنندج موجب کشته شدن ۱۳تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8689

راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت image راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت 1397/03/12

طی گزارش های اخیر یک راننده‌ اوبر به مسافرش شلیک کرده و او را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8841

تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم image تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم 1397/03/08

مسئولان آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران ضمن تایید تجاوز گروهی به دانش آموزان یک مدرسه در غرب تهران از مراجع قضایی خواستند نسبت به این پرونده ورود کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9199