خدمات سایت


متن کامل خبر

ورود فناوری تشخیص چهره به دستگاههای خودپرداز

آرشیو
وارد کردن رمز و تایید سیستم، کاری زمان‌بر است اما به زودی نسل جدید خودپردازها، فقط کافی است که چهره شما را تشخیص دهند. دیگر نیازی به به‌خاطرسپردن رمز ندارید.
1392/04/30 04:22:47 ب.ظ

 استفاده از دستگاه های خودپرداز آهسته که کارکردن با آنها به واقع طاقت فرسا است به زودی جای خود را به نسل جدید خودپردازهای اتوماتیکی می دهد که با تشخیص صورت کاربرد به وی اجازه انجام عملیات بانکی می دهد. 

این ایده تنها نمونه ایی از مفاهیم و طرحهایی است که اخیرا در کنفرانس دستگاه های خودپرداز اتوماتیک لندن به نمایش گذاشته شد. 

دستگاه های خودپرداز الهام گرفته از تبلتها توسط یک شرکت نرم افزار و امنیت به نام دای‌‌بولد ساخته شده است. 

علاوه بر طراحی نوین این دستگاه ها که آنها را شبیه به تلفنها و تبلتهای هوشمند می سازد، آنها دربرگیرنده فهرستها و کنترلهای موقعیت یابی نیز هستند. 

این دستگاه ها بدون کاغذ کار می کنند و کاربر رسید عملیات بانکی را که انجام داده از طریق پیام متنی یا نامه الکترونیک روی تلفن همراه خود دریافت می کند. 

دستگاه خودپرداز اتوماتیک که این شرکت در کنفرانس لندن به نمایش گذاشت به تلفن همراه کاربر متصل می شود و با استفاده از فناوری اسکن با بار کد QR صورت کاربر را شناسایی می کند. این همزمان سازی دستگاه از طریق خدمات مبتنی بر ابر انجام شده و هویت کاربر بدون استفاده از کارت بانکی تأیید می شود. 

اطلاعات صفحه تراکنش روی تلفن هوشمند کاربر ظاهر می شود و مشتری می تواند میزان برداشت را مشخص کند. کد یکبار مصرف منحصر به فردی به تلفن همراه وی ارسال شده و مشتری آن را وارد دستگاه خود پرداز می کند تا تراکنش را تأیید کرده و مبلغ را دریافت کند. 

QR Code یک رمزمیله ماتریسی است، که می‌توان آن را با اسکنرهای QR، تلفن همراه دوربیندار و تلفن هوشمند خواند. این بارکد دربردارنده چیدمانی از چهارگوش‌های سیاه بر روی زمینه سپید است. داده نهفته می‌تواند نوشته، نشانی وب، شماره تلفن، یا انواع دیگری از داده ها باشد. 

از دیگر تواناییهای این دستگاه ارسال مبلغ به حساب یک شخص سوم است. وقتی مشتری میزان مبلغ و اطلاعات گیرنده را مشخص کرد، گیرنده کد یک بار مصرفی دریافت می کند و با وارد کردن آن در هر دستگاه خودپرداز و یا ارائه آن به هر شعبه ای می تواند وجه نقد دریافت کند. 

دستگاه های خودپرداز این شرکت دو سوم اندازه دستگاه های سنتی بوده و مجهز به WiFi، دوربینهای داخلی و توانایی تشخیص چهره است که می تواند گزینه ای برای کد QR باشد. 

این شرکت امیدوار است ظرف ۱۸ ماه آینده این دستگاه های خودپرداز اتوماتیک را وارد بازار کند. 

در همین میان مهندسان آلمانی در والدورف نیکسون دستگاهی ساخته اند که تاریخچه انجام عملیات بانکی کاربر را به خاطر می سپارد تا بتواند گزینه های شخصی سازی بیشتری به وی ارائه کند. 

در کنفرانس دستگاه های خودپرداز اتوماتیک لندن، مهندسان آلمان این دستگاه را که می تواند پروفایل کاربر را با وارد کردن کارت بانکی نشان دهد به نمایش گذاشتند. این دستگاه تراکنشهای اخیر و مبالغ آن را نمایش می دهد و گزینه های متنوعی برای شخصی سازی دارد. 

برای مثال اگر یک مشتری به طور مرتب ۳۰ دلار برداشت کند، این مبلغ اولین گزینه است که هنگام برداشت وجه به وی ارائه می شود. 

منبع : سایت ایتنا
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 14

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 21

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 21

OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 26

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد image پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد 1403/02/01

«پست‎ نیوز» شبکه‌ای اجتماعی است که بدون نمایش هیچ تبلیغاتی، محتوای پولی نشریه‌هایی ازجمله Business Insider و Wired را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 20

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57