خدمات سایت


متن کامل خبر

هوش مصنوعی به سطح پیش دبستانی رسید

آرشیو
ConceptNet 4 برابر با هوش یک کودک پیش دبستانی است که خود انقلاب بزرگی محسوب می‌شود اما راه درازی در پیش دارد.
1392/04/31 11:50:58 ق.ظ

ژوهشگران دانشگاه ایلی‏نویز آمریکا از یکی از پیشرفته‏‌ترین سیستم‏‌های دارای هوش مصنوعی آزمون هوش گرفتند و دریافتند که هوش این سیستم به اندازه یک کودک پیش‌‏دبستانی است. 
پژوهشگران دانشگاه ایلی‏نویز در شیکاگوی آمریکا با بررسی یکی از پیشرفته‏‌ترین سیستم‏‌های مجهز به هوش مصنوعی که «کانسپت نِت ۴» (ConceptNet 4) نام گرفته است،دریافتند که هوش مصنوعی این سیستم با هوش طبیعی یک کودک پیش‌‏دبستانی برابری می‌‏کند. 

این سیستم مدتی قبل در موسسه فناوری دانشگاه ماساچوست طراحی و ساخته شده بود و از‌‌ همان ابتدا قرار بود به اندازه یک کودک چهارساله باهوش باشد. 
 پژوهشگران دانشگاه ایلی‏نویز برای اندازه‌‏گیری میزان هوش این سیستم از آزمون هوش استاندارد وشلر (Weschsler) استفاده کردند که برای سنجش هوش کودکان پیش‌‏دبستانی و ابتدایی به کار می‌‏رود. 

یافته‌‏های این آزمون نشان داد که هوش این سیستم به اندازه هوش یک کودک خردسال است، اما مشکل سیستم در این است که در بخش‌‏های مختلف آزمون امتیازات یکسانی دریافت نکرده است. 

رابرت سولان، مدیر بخش علوم رایانه‏‌ای این دانشگاه در این باره گفته است: سیستم کانسپت نت ۴ در بخش واژه‏‌شناسی و نیز در زمینه تشخیص مشابهت‏‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته است. اما عملکرد این سیستم در بخش توانمندی‏‌های ادراکی بسیار ضعیف‏‌تر از حد متوسط بوده است. در آزمون‏‌های هوش، توانمندی‏‌های ادراکی عمدتاً با پرسش‏‌هایی سنجیده می‌‏شود که با کلمه «چرا؟» شروع می‌‏شوند. 

وی همچنین گفته است: یکی از مهم‌ترین مشکلات طرح‏‌ها و پژوهش‏‌های مربوط به هوش مصنوعی، طراحی یک برنامه رایانه‏‌ای است که در هر موقعیتی بتواند دست به قضاوت صحیح بزند. این مشکل در اصل به خاطر این است که دانشمندان هنوز نمی‌‏توانند شعور عام را وارد برنامه‌‏های رایانه‌‏ای کنند و آگاهی‏‌هایی را که برای انسان‏‌ها بدیهی و پیش ‏پا افتاده است، به رایانه‏‌ها بیاموزند.
منبع : سایت ایتنا
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! image سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! 1402/11/24

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به همکارانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی قورمه سبزی تعارف کرد و ظاهرا آن‌ها هم طرفدار این غذا شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد image ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد 1402/11/15

پلیس نیویورک سرانجام رباتی را که قرار بود به نظارت در مترو شهر بپردازد، بازنشسته کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد image این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد 1402/10/19

کمپانی Genesis System در خلال رویداد CES 2024 از یک دستگاه عجیب رونمایی کرد که قادر است از رطوبت هوا آب تولید کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 168

در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود image در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود 1402/10/11

در روزهایی که ما شاهد آلودگی وحشتناک هوا در شهرهای مختلف کشورمان هستیم آمریکا اعلام کرد که ۴۰ درصد از کل برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 200