خدمات سایت


متن کامل خبر

تصادف مرگبار دو اتوبوس و یک تاکسی در اتوبان تهران - قم/ ۴۴ کشته و ۳۹ مجروح

آرشیو
شب گذشته دو اتوبوس در اتوبان تهران قم تصادف کردند؛ ۴۴ نفر در این تصادف کشته و ۳۹ نفر مجروح شدند.
1392/06/19 11:20:21 ق.ظ

سازمان پزشکی قانونی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که 43 نفر در سانحه تصادف اتوبان قم به تهران جان خود را از دست داده‌اند. همگی اجساد حادثه تصادف به بیمارستان شهید بهشتی و آرامستان بهشت معصومه قم منتقل شده‌اند و کار معاینه اجساد، توسط پزشکی قانونی استان قم تا ساعتی دیگر خاتمه می‌یابد.
صدیقی آخا، مدیرکل پزشکی قانونی قم در خصوص شناسایی اجساد منتقل شده به شهر قم گفت: به علت شدت سانحه تصادف و سوختگی‌ها، هنوز هویت هیچ یک از اجساد مشخص نشده است.
پلیس: ۴۴ نفر کشته شدند
سردار اسکندر مومنی، رئیس پلیس راهور ناجا از تصادف نادر و دلخراش با 44کشته در شب گذشته در اتوبان قم - تهران خبر داد .
به گزارش پایگاه خبری پلیس ، رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص جزئیات این تصادف اظهار داشت : در ساعت 23 دیشب یک فقره تصادف دلخراش و نادر در کیلومتر 28 آزاد راه قم به تهران اتفاق افتاد .
وی افزود : بررسی اولیه در صحنه حاکی است اتوبوسی که از مسیر قم به تهران حرکت می کرد به علت نقص فنی و ترکیدگی لاستیک منحرف می شود که ابتدا با یک خودروی سواری و سپس به گاردریل برخورد و با تخریب گاردریل به لاین مخالف منحرف شده و با یک دستگاه اتوبوس دیگر برخورد می کند .
سردار مومنی ادامه داد : متاسفانه هر دو دستگاه اتوبوس پس از برخورد دچار آتش سوزی می شوند و تا این لحظه متاسفانه 44 نفر از هموطنان فوت می کنند و 39 نفر هم مصدوم شده و جهت مداوا به بیمارستان منتقل شده اند .
رئیس پلیس راهور ناجا خاطر نشان کرد : با بررسی به عمل آمده حال اولیه مجروحان در بیمارستان خیلی وخیم نیست و امیدواریم تعداد کشته ها افزایش نیابد .
ایسنا درباره این حادثه نوشت: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمراعلام کرد: دو اتوبوس مسافربری بعد از برخورد مرگبار خود دچار حریق شدند و بیش از 40 نفر جان خود را در این سانحه از دست دادند.
محمود مظفر با اعلام خبر برخورد شدید دو دستگاه اتوبوس گفت: در ساعت 22:55 شب گذشته برخورد مرگبار دو دستگاه اتوبوس در اتوبان تهران قم به مرکز فوریت‌های امدادی 147 اعلام شد.
وی با بیان اینکه با توجه به نوع گزارش دریافتی بلافاصله پنج تیم رهاسازی به منطقه اعزام شد، گفت: این حادثه در کیلومتر 30 محور قم به تهران رخ داد.
مظفر با بیان اینکه شدت برخورد به حدی بود که هر دو اتوبوس کاملا آتش گرفتند، گفت: متاسفانه در این حادثه بیش از 40 تن از هموطنان جان خود را از دست دادند و بیش از 36 تن مجروح شدند که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: به نظر می‌رسد که به دلیل ترکیدگی لاستیک اتوبوس کاشان و انحراف آن و همچنین آتش‌سوزی دو اتوبوس این حادثه دردناک رخ داده است.
ترکیدگی لاستیک یک اتوبوس 44 نفر را به کام مرگ فرستاد
فارس درباره این حادثه نوشت: شب گذشته اتوبوسی که از اصفهان به سمت تهران در حرکت بود در کیلومتر 30 اتوبان قم ـ تهران دچار ترکیدگی لاستیک شد؛ این خودرو پس از انحراف با عبور از گاردریل وسط اتوبان وارد لاین غربی شد و با یک دستگاه اتوبوس که از تهران به مقصد یزد در حرکت بود به شدت تصادف کرد.
این تصادف شدید منجر به انفجار یکی از اتوبوس‌ها شد و همین مسئله باعث شد تعداد مجروحان و فوت شدگان بسیار زیاد باشد.
طبق آخرین اطلاعات اعلام شده بر اثر وقوع این حادثه مرگبار 43 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده و 44 تن دیگر مجروح شدند.
به محض وقوع حادثه با حضور استاندار و عده‌ای از مسئولان جلسه‌ ستاد مدیریت بحران در محل وقوع حادثه تشکیل و تصمیمات لازم برای امدادرسانی به حادثه دیدگان اتخاذ شد.
مجروحان این حادثه با تلاش دستگاه‌های امدادی به سه بیمارستان شهید بهشتی، نکویی و علی‌ابن‌ابی‌طالب منتقل شدند و وضعیت عمومی همه آنها مطلوب است.
کشته شدگان این حادثه نیز به آرامستان بهشت معصومه (س) منتقل شده‌اند تا اقدامات لازم برای شناسایی اجساد انجام شود.
ستاد مدیریت بحران استان قم از خانواده داغدیدگان خواسته است ضمن خویشتن‌داری تا شناسایی اجساد همکاری لازم را با مسئولان داشته باشند.
دراین باره سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: شب گذشته بر اثر ترکیدن لاستیک یک اتوبوس در جاده تهران - قم و این اتوبوس از مسیر منحرف و با اتوبوس دیگر برخورد کرد و در نهایت 44 نفر از مسافران هر دو اتوبوس کشته شدند.
حسین درخشان در مورد جزئیات این حادثه گفت: ساعت 22:49 دقیقه شب گذشته یکی از اتوبوس‌ها که در مسیر تهران - قم در حال حرکت بود ناگهان دچار ترکیدگی لاستیک شد که از مسیر منحرف و با اتوبوس دیگری برخورد کرد در نهایت هر دو اتوبوس دچار آتش‌سوزی شدند.
وی افزود: از طریق نیروی انتظامی نیروهای امدادی مطلع و در لحظه 6 دستگاه خودروی عملیاتی و 15 نیروی امدادی به محل حادثه اعزام شدند.
سخنگوی سازمان امداد و نجات تصریح کرد: 80 نفر از سرنشینان هر دو اتوبوس از این حادثه آسیب دیدند که 44 نفر در لحظه فوت کردند و 36 نفر مجروح توسط نیروهای اورژانس در جمعیت هلال‌احمر به بیمارستان انتقال داده شدند.
درخشان همچنین به تسنیم گفت: 8 نفر نیز توسط امدادگران از مرگ حتمی نجات یافتند و 6 دستگاه خودروی عملیاتی شامل 15 امدادگر نیز وظیفه این عملیات را برعهده داشتند.
اسامی مصدومان
تسنیم نوشت: اسامی مصدومان و بیمارستان های اعزامی آن‌ها به قرار زیر است:
بیماران منتقل شده به بیمارستان شهید بهشتی قم:
فاطمه قربانزاده 34 ساله، محمد اعرابی 23 ساله، محمد اکبری 34 ساله، سمانه بورقی 25 ساله، زهرا بورقی 2 ساله، فاطمه رمضانی 58 ساله، سید حسین حسینی 27 ساله، علی پور مصطفوی 30 ساله، مریم تقی نژاد 34 ساله، نرگس عرب زاده 9 ساله، نسرین عرب زاده 2 ساله، بناپور 61 ساله، محمد علی فروزان 78 ساله
بیماران منتقل شده به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) قم:
سید حسین روحانی 34 ساله، علی موسی زاده 21 ساله، زهره خان محمدی 46 ساله، محمد حسین احمدی 50 ساله، محمد کریم زاده اردکانی 27 ساله
بیماران منتقل شده به بیمارستان نکوئی قم:
مریم بلوری 35 ساله، عبداله کاظم محمد یاسین 53 ساله، نازنین زهرا رحیمی 3 ساله، حامد طاوسی 30 ساله، محمد طحان 52 ساله، علی بورقی 55 ساله، رضا نجف پور 27 ساله ، معصومه بورقی 50 ساله، سید محمد جواد حسنی 32 ساله، مریم کریمی 30 ساله، حسن یوسفی 29 ساله، حسن پورمعصومی 27 ساله، حسن مروتی 43 ساله، هوشنگ عربی 23 ساله، پرنیاز پورسعید 26 ساله، آرزو بلوری 3 سال.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7555

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6500

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7283

۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز  image ۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز 1397/06/31

معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه 10 نفر شهید شدند و 21 نفر هم مجروح شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8339

 طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت image طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت 1397/06/28

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از فوت دو نفر بر اثر طوفان شب سه‌شنبه 27 شهریور در البرز خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8203

وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران image وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران 1397/06/24

مردی که برای فروش ارز مجازی (بیت کوین) به شکنجه گاهی در مشهد کشانده شده بود، برای فرار از چنگ افراد مسلح، دست به جنایت زد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8858

تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج  image تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج 1397/04/20

تصادف مرگبار تانکر حامل سوخت با یک اتوبوس در سنندج موجب کشته شدن ۱۳تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8711

راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت image راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت 1397/03/12

طی گزارش های اخیر یک راننده‌ اوبر به مسافرش شلیک کرده و او را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8867

تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم image تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم 1397/03/08

مسئولان آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران ضمن تایید تجاوز گروهی به دانش آموزان یک مدرسه در غرب تهران از مراجع قضایی خواستند نسبت به این پرونده ورود کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9230