خدمات سایت


متن کامل خبر

مهاجرت معكوس از تهران نيازمند شتاب بيشتری است

آرشیو
رييس جمهور با اشاره به برنامه‌ريزی‌های دولت برای معكوس شدن روند مهاجرت به تهران و خروج كاركنان دولت از پايتخت گفت: شكل گيری مهاجرت معكوس، نيازمند شتاب بيشتری است و بايد به طور مستمر و فوری و با اولويت پيگيری شود.
1389/06/17 07:05:08 ق.ظ

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، 'محمود احمدي‌ نژاد' پيش از ظهر چهارشنبه در جلسه استاني هيات دولت ويژه استان تهران در دور سوم سفرهاي استاني با اشاره به مسايل و پيچيدگي‌هاي گسترده استان تهران اظهار داشت : يكي از مشكلات اين استان موضوع جمعيت آن است؛ حدود 14 ميليون نفر در سطح استان زندگي مي كنند و اين فشردگي جمعيت هم امكان برنامه ريزي و هم موجب مشكلات فراواني براي خود مردم استان شده است .

وي تصريح كرد: دولت در سطح كلان بدنبال تثبيت جمعيت در نقاط مختلف كشور است.

رييس جمهور در ادامه با اشاره به اهميت استان تهران گفت : همه ملت ايران علاقمند هستند كه پايتخت كشورشان عزيز و آباد بوده و موجب افتخارشان باشد و دولت مصمم است مسايل و پيچيدگي هاي استان تهران را رفع كرده و سطح استان را در بخش هاي گوناگون ارتقاء دهد.

احمدي نژاد خطر وقوع زلزله را از ديگر مشكلات و پيچيدگي هاي استان تهران دانست و گفت : نبايد درباره اين موضوع سياسي كاري شود و ضرورت دارد امكانات امداد و نجات در سطح استان فراهم باشد و ستاد حوادث بايستي روزانه در خصوص نحوه مواجهه با زلزله به مردم گزارش دهد .

وي تصريح كرد : ضرورت دارد موضوع مقاوم سازي واحدهاي مسكوني و نيز خروج از تهران با جديت پيگيري شده و مانورهاي جدي و گسترده اي در استان تهران براي مقابله با زلزله انجام شود.

رييس جمهور در ادامه لزوم ساماندهي حمل و نقل استان را مورد تاكيد قرار داد و گفت : ترافيك و آلودگي هواي تهران نيازمند اقدامات جدي و دقيقي است .

وي خاطرنشان كرد: براي رفع بخشي از ترافيك بايد مديريت در صحنه عمل و لحظه‌اي ترافيك را در پيش گرفت و از سوي ديگر بايد بازدهي حمل و نقل عمومي افزايش پيدا كند .

احمدي نژاد با اعلام پشتيباني كامل دولت از اين امر گفت:‌ در طول پنج سال گذشته بيش از هفت برابر كل دولت هاي قبلي به بخش حمل و نقل كمك كرده است و اميدواريم شهرداري هاي استان و سراسر كشور با برنامه ريزي هاي عالمانه و بهينه تر در رفع اين مشكلات گام بردارند .

وي با تاكيد براينكه منابع عمومي بايد به درستي و بر اساس ضرورتها هزينه شود، گفت: هيچ كس مالك كشور و بيت المال نيست و بايد از منابع مردم مراقبت شود كه به درستي استفاده شود .

رييس جمهور يكي از اقدامات دولت براي كاهش ترافيك را مصوبه دوركاري دولت برشمرد و اظهار داشت : بسياري از فعاليت هاي كاركنان مي تواند در خانه صورت گيرد و بايد اين موضوع با جديت پيگيري شود تا فعاليت حدود 40 درصد از پرسنل در خانه انجام شود و در اين زمينه بايد از ظرفيت هاي دولت الكترونيك به خوبي بهره برداري كرد.

رييس شوراي عالي امنيت ملي در ادامه مردم تهران را پيشگام و پيشتاز انقلاب اسلامي دانست و گفت : مردم تهران از سال 42سخت ترين آزمايشات را با سرافرازي پشت سر گذاشتند . 15خرداد، 17شهريور ، 22بهمن ، 13آبان و توطئه ها و فتنه هايي كه براندازان عليه ملت بزرگ ايران تدارك ديده بودند ، با هوشمندي ، استحكام ، ايمان و بصيرت مردم تهران پشت سرگذاشته شد .

احمدي نژاد همچنين با بيان اينكه در سطح استان تهران مناطق محروم زيادي وجود دارد ضرورت توجه و خدمت رساني به اين مناطق را مورد تاكيد قرار داد و گفت : استان تهران هم به مانند ساير استانهاي كشور نيازمند توجه و رسيدگي است.

رييس جمهور در ادامه با گراميداشت روز 17شهريور و تقارن اين روز با جلسه استاني هيات دولت گفت: اتفاقي كه در روز 17شهريور سال 57 رخ داد در حقيقت هيمنه رژيم مستبد و وابسته را درهم شكست. خون هاي پاك و مظلوم اين روز همه معادلات را تغيير داد اقدامي كه رژيم منحوس بر اساس تجربه تاريخي در اين روز مرتكب شد نه تنها موجب عقب نشيني ملت ايران نشد بلكه نتيجه اي معكوس داد و همگان متوجه شدند كه اين رژيم نمي تواند منافعي براي سلطه گران و قدرت هاي زورگو داشته باشد.

وي 17 شهريور را آغاز شمارش معكوس براي سقوط رژيم مستبد دانست و اظهار داشت: خون هاي پاكي كه در اين روز به زمين ريخته شد، موجب گرديد كه ريشه دارترين حكومتي كه مورد حمايت شرق و غرب بود به طور كامل ريشه كن شده و در سرزمين الهي ايران، نظام مقدس جمهوري اسلامي جايگزين اجانب و فاسدان شود.

احمدي نژاد تصريح كرد : با درايت الهي امام راحل، توطئه هاي عناصر وابسته در اين روز خنثي شد و 17شهريور به عنوان نقطه برجسته و پرافتخاري براي ملت ايران باقي ماند.

رييس جمهور در ادامه با تبريك عيد سعيد فطر به ملت ايران و همه مسلمانان اظهار داشت: عيد سعيد فطر جشن حقيقتي همه موحدان و مومنان و به ويژه ملت ايران است و اميدواريم ماه رمضان ماهي براي جهش و اعتلاي معنوي و اعتقادي ملت ايران و همه مسلمانان باشد .

وي همچنين با قدرداني از حضور نمايندگان مجلس در جلسه استاني هيات دولت اظهار داشت : امروز اعضاي هيات دولت و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي چهره هاي خدوم ، دلسوز و تلاشگري هستند كه تمام اوقات خود را با همدلي و همراهي صرف ارايه خدمات متعالي تر مي كنند.

منبع : ايرنا
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 168

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 139

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 332

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 323

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 367

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 334

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 207