خدمات سایت


متن کامل خبر

7 مورد از ویژگی‌های بد iOS 7

آرشیو
بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، نسخه هفتم از سیستم عامل iOS روانه بازار شد. این سیستم عامل پر است از ویژگی‌های جدید و البته کاربردی، اما همه این‌ها دلیلی بر بی نقص بودن iOS 7 نیستند. در ادامه به هفت مورد از ویژگی‌هایی می‌پردازیم که جزو بدترین قابلیت‌های iOS 7 هستند.
1392/07/05 12:27:50 ق.ظ

نسخه اصلی این مقاله توسط «Jason Parker»، یکی از نویسندگان ارشد وب‌سایت Cnet نوشته شده است و این نوشته، برگردان آن به زبان فارسی می‌باشد.

جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS چند روزی است که منتشر شده و من به دارندگان گوشی‌های iPhone 4S و یا بالاتر و همچنین جدیدترین نسخه iPad توصیه می‌کنم دستگاه‌های خود را به iOS 7 بروزرسانی نمایند. اما در این میان مواردی وجود دارند که ممکن است باعث ناخشنودی کاربران شوند و آن‌ها را از استفاده از این سیستم عامل دل‌سرد کنند. در ادامه قصد داریم 7 مورد از بدترین ویژگی‌های iOS 7 را بررسی کنیم:

1 – Game Center

مرکز بازی iOS 7 همچنان از نبود قابلیت‌هایی همچون مشاهده این‌که دوستان شما در حال حاضر مشغول انجام چه بازی‌هایی هستند رنج می‌برد. همچنین امکان برقراری ارتباط و ایجاد شبکه برای انجام بازی‌های گروهی وجود ندارد.

پیش از عرضه iOS 7 تصور می‌شد که امکان انجام بازی‌ها به صورت گروهی به آن اضافه خواهد شد، اما این اتفاق رخ نداد. به هر حال به نظر می‌رسد که تنها ویژگی جدید مرکز بازی iOS، تغییر لوگو باشد.

به نظر من لوگویی که اپل برای مرکز بازی سیستم عامل همراه خود انتخاب کرده، یکی از بدترین لوگوهای موجود است. من بسیاری از اوقات مشغول انجام بازی بر روی کامپیوتر شخصی، کنسول بازی و البته iOS هستم. ژانرهای مورد علاقه من نیز بازی‌های مسابقه‌ای، اکشن اول شخص و البته بازی‌های کلاسیک دهه 80 میلادی است که نسخه‌های بروزشده آن‌ها همین الان هم در دسترس علاقه‌مندان هستند. اما آیا می‌دانید تنها موردی که کوچکترین ربطی به ژانرهای مورد علاقه من ندارد چیست؟ حباب‌های رنگارنگ!

درست است که بازی Candy Crush Saga یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در کل تاریخ است، اما این موضوع اصلا دلیل قانع کننده‌ای برای اقتباس لوگوی مرکز بازی iOS 7 از این بازی نیست. به نظر من بهتر بود اپل برای مرکز بازی خود یک لوگوی جامع طراحی می‌کرد تا کل ژانرهای بازی را پوشش دهد و نه یک بازی و یک ژانر خاص.

قطعا حباب‌های رنگارنگ آن چیزی نیستند که زمانی که قصد انجام یک بازی را دارم، به آن فکر کنم و مطئنم که بسیاری از شما نیز با من موافق باشید.

2- عملکرد کند بر روی دستگاه‌های قدیمی

این موضوع مهمترین ایرادی است که به iOS 7 وارد است. چرا که خود من یک آیپد 2 دارم و مطمئنم که بسیاری از دوستداران اپل نیز صاحب یکی از همین دستگا‌ه‌های اکنون قدیمی اپل هستند.

بر روی تبلت من، iOS 7 کار می‌کند و عملکرد دستگاه قابل قبول است، اما عالی و شگفت‌انگیز نیست. انجام هر کاری که فکرش را بکنید از بازکردن اپلیکیشن‌های گوناگون گرفته تا بالا آمدن کیبورد برای تایپ کردن و حتی باز کردن بخش تنظیمات، بسیار کند تر از آن‌چه که در iOS 6 شاهدش بودیم صورت می‌گیرد.

نکته بسیار مهم دیگر این است که دستگاه‌های قدیمی، تمام ویژگی‌های جدید را دریافت نمی‌کنند. برای مثال قابلیت AirDrop برای آیفون 4S عرضه نشده است. به نظر می‌رسد که iOS 7 اصلا برای این دستگاه‌های قدیمی بهینه نشده است.

3 – فقدان قابلیت تغییر طراحی کلی

به شخصه، طراحی iOS 7 را می‌پسندم. می‌دانم که این طراحی زاده ذهن ساده پسند «جانی آیو» است. او عاشق طراحی ساده، استفاده از رنگ‌های روشن و آیکون‌های

RainbowBlast تخت و یکنواخت است. اما این همه ماجرا نیست. از بازخوردی که از نظرات کاربران پیرامون رابط گرافیکی iOS 7 گرفته‌ام، متوجه شده‌ام که اکثر کاربران اصلا علاقه ندارند هنگامی که وارد صفحه‌ی خانه می‌شوند با انفجاری از رنگ‌های گوناگون مواجه شوند. ای کاش اپل از دو یا سه سری از آیکون‌های گوناگون به جای آیکون‌های رنگارنگ استفاده می‌کرد تا کاربران می‌توانستند آن‌چیزی را که مد نظرشان است را انتخاب کنند. مشکل دیگر این است که در حال حاضر کاربران نمی‌توانند شدت رنگ آیکون‌ها را کم یا زیاد کنند. به نظرم تعبیه کردن این قابلیت کار پیچیده‌ای نیست و اپل می‌تواند در کمترین زمان، این کار را انجام دهد.



4- انیمیشن‌های کند

حتی اگر از جدیدترین گجت‌های هوشمند اپل استفاده کنید، با من موافق خواهید بود که انیمیشن‌هایی که هنگام باز و بسته کردن اپلیکیشن‌ها نمایش داده ‌می‌شوند، عملکرد کندتری نسبت به iOS 6 دارند. متاسفانه، کار به همین‌جا ختم نمی‌شود زیرا هر چه بیشتر با iOS 7 کار کنید، متوجه خواهید شد که این موضوع در مورد تمامی انیمیشن‌ها صادق است.

5- استفاده بیش از حد از رنگ سفید

یکی از ویژگی‌های طراحی جدید iOS استفاده از رنگ سفید در اکثر قسمت‌های آن است. این موضوع چیز بدی نیست. اما وقتی که قصد دارم با آیفون یا آیپد خود هنگام شب و یا نور کم کار کنم، چشمانم به شدت اذیت می‌شوند.

این موضوع زمانی که قصد کار کردن با اپلیکیشن‌های Notes، Reminders و Calendar در فضای کم نور را دارم، بسیار آزار دهنده است. می‌دانم که می‌توانم شدت نور را با مراجعه به Control Center کاهش دهم، اما به نظر می‌رسد که بهتر بود این عمل به صورت خودکار صورت می‌گرفت.

6- عدم اعمال زبان طراحی جدید برای اپلیکیشن‌های دیگر اپل

iOS 7 می‌بایست به طور کامل بازطراحی می‌شد. درست است که اپلیکیشن‌های اصلی اپل دستخوش این تغییرات شده‌اند، اما بسیاری از اپلیکیشن‌های قدیمی از نظر ظاهری هیچ تغییری نکرده‌اند. برای مثال اپلیکیشن‌های Podcasts، iBook یا Find My Friends هنوز شبیه به آن‌چیزی هستند که در iOS 6 بودند.

این نکته برای من بسیار تعجب آور است که چرا اپل باید بخش گسترده‌ای از سیستم عامل خود را از نو طراحی کند ولی این کار را برای چند اپلیکیشن ساده خود انجام ندهد؟ البته به احتمال زیاد این اپلیکیشن‌ها نیز در آینده‌ای نزدیک دست‌خوش تغییرات ظاهری خواهند شد.

7 – نبود حالت Landscape برای آیفون‌ها

اگر یک آیپد داشته باشید، می‌دانید که هنگامی که تبلت خود را به طرفین می‌چرخانید، کل صفحه نمایش و عناصر موجود در آن از قبیل آیکون‌ها نیز به طرفین می‌چرخند. بسیاری از اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها نیز از این قابلیت که Landscape نام دارد، پشتیبانی می‌کنند. اما نکته شگفت‌انگیز در مورد iOS 7 این است که این قابلیت در حال حاضر برای گوشی‌های آیفون فعال نیست و کار نمی‌کند. اما جای نگرانی نیست، زیرا این مشکل در آینده‌ای نزدیک حل خواهد شد.

منبع : ZOOMIT.IR
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




اندروید ۱۵ از دسترسی اپراتورها به لوکیشن گوشی جلوگیری می‌کند؟ image اندروید ۱۵ از دسترسی اپراتورها به لوکیشن گوشی جلوگیری می‌کند؟ 1403/01/09

به‌لطف سیستم جدید اندروید ۱۵، احتمالاً جلوگیری از دسترسی اپراتورها به موقعیت مکانی گوشی امکان‌پذیر می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2

تعداد کاربران هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ به‌زودی از ۱۰۰ میلیون نفر عبور می‌کند image تعداد کاربران هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ به‌زودی از ۱۰۰ میلیون نفر عبور می‌کند 1403/01/09

هوش مصنوعی سامسونگ تنها برای مدل‌های منتخب عرضه می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2

ریش‌تراش ارزان ۲۰۲۴ شیائومی با قابلیت‌های هوشمند معرفی شد image ریش‌تراش ارزان ۲۰۲۴ شیائومی با قابلیت‌های هوشمند معرفی شد 1403/01/09

شیائومی از ریش‌تراش مقرون‌به‌صرفه‌ی Mijia S200 با قابلیت‌های هوشمند و موتور قدرتمند رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 5

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد image چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد 1403/01/05

چین دستورالعمل ممنوعیت استفاده از پردازنده‌های اینتل و AMD در کامپیوترهای دولتی را صادر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

عرضه بازی GTA 6 احتمالاً تا سال 2026 به‌ تعویق می‌افتد image عرضه بازی GTA 6 احتمالاً تا سال 2026 به‌ تعویق می‌افتد 1403/01/05

هدف اصلی راکستار گیمز همچنان عرضه این بازی در سال 2025 است، اما مسائلی در توسعه بازی احتمالاً مانع این امر شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد image آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد 1402/12/27

لپ‌تاپ مجیک‌بوک ۲۰۲۴ آنر از رم مدرن ۲۴ گیگابایتی استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 82

لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود image لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود 1402/12/27

لینکدین برای افزایش کاربران و بهینه‌سازی فضای شغلی پلتفرم خود، به‌سراغ بازی‌های درون‌برنامه‌ای می‌رود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 image نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 1402/12/27

احتمال دارد عینک واقعیت افزوده اپل در کنار یک آیپد 20 اینچی تاشو در سال 2027 از راه برسد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 74

پوکو X6 Neo با دوربین 108 مگاپیکسلی و قیمت 240 دلاری معرفی شد image پوکو X6 Neo با دوربین 108 مگاپیکسلی و قیمت 240 دلاری معرفی شد 1402/12/23

پوکو X6 Neo از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و به پردازنده دایمنسیتی 6080 مدیاتک مجهز است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 105