خدمات سایت


  • مسیر جاری:

متن کامل خبر

سوژه داغ فضای مجازی؛ شلوار جین هامون تو حلق نتانیاهو! +تصاویر

آرشیو
«تصویر داریوش رضایی‌نژاد، دانشمند هسته ای ایران که ترور شد با شلوار جین از جمله توییت‌های پرطرفدار بود. او را "شهید جین‌پوش" هم خطاب کرده بودند. عکس فرزند کوچک مصطفی احمدی‌روشن، دیگر دانشمند ترور شده درحالی که جین پوشیده و در کنار رهبر جمهوری اسلامی است، هم دیده می‌شد.»
1392/07/16 04:34:04 ب.ظ

به گزارش یزد رسا، وب سایت روزآنلاین (roozonline) در مطلبی زیر عنوان “واکنش فضای مجازی به سخنان نخست‌وزیر اسرائیل؛ قیام با جین علیه نتانیاهو” برخی واکنش ها به مصاحبه نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس با بی بی سی انگلیس (BBC) را منعکس کرده است.

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: «بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی کوشید با اشاراتی به جنبش سبز و مردم ایران، دل منتقدان و مخالفان را به دست بیاورد؛ استفاده از کلمات “ساده‌لوح” و “حرف پوچ” به زبان فارسی هم در همین راستا بود. اما آنجا که به جوانان اشاره کرد، تبدیل به جنجالی‌ترین بخش مصاحبه‌اش شد و وی را به سوژه اصلی ایرانیان در فضای مجازی تبدیل کرد. نخست وزیر اسرائیل گفته بود که “من فکر می‌کنم اگر مردم ایران آزاد بودند، شلوار جین می پوشیدند، به موسیقی غربی گوش می‌دادند و انتخاباتی آزاد می‌داشتند.” و این اظهارنظر تمام مصاحبه را تحت الشعاع قرار داد؛ چرا که جین یکی از پوشش‌های رایج زنان و مردان ایرانی است.»

بر اساس این گزارش، تعداد زیادی از کاربران ایرانی فیس‌بوک با استفاده از هشتگ‌های #جین، #jeans و #iranjeans به این موضوع پرداختند که عموما حالت اعتراضی و یا شوخی داشت. محمد علی ابطحی، هرچند دیر به این موضوع پرداخت اما پستی که در صفحه فیس‌بوکش منتشر کرد با استقبال زیادی مواجه شد. او نوشته بود: “همین مانده که علما شلوار جین بپوشند وتوی تکایا هم موسیقی غربی پخش کنند، اونوقت، آقای نتانیاهو مسایل ایران را ارزیابی کرده، و از اینکه ایرانی ها لباس جین نمی توانند بپوشند و موسیقی غربی نمی توانند گوش کنند، ابراز ناراحتی کرده است. صدها نفری که مرتب به جاسوسی موساد متهم میشوند، اخبار را درست منتقل کنند.”

 صفحه “نیمه سایبری” هم خبر داد “آقا نتانیاهو یه حرفی زده که جوونا تو ایران نمیتونند شلوار جین بپوشند. آی ســـــــوژه شده ها … آی ســــوژه شده … درود فراوان بر این ملت همیشه در صحنه” و در یکی دیگر از پست‌هایش خطاب به نتانیاهو نوشت: “آخه ســیــرابــی به برکت کارای ضد فرهنـــگی شما توی این مملکت ساپورت گورخری هم می پوشند چه به برسه به جین چینی.”

 

بعضی‌ها هم به فکر درست کردن صفحاتی با این موضوع افتادند که “کمپین نشون دادن شلوار جین ایرانی ها به نتانیاهو” و “شلوار جین هامون تو حلق نتانیاهو” از جمله آنهاست.

جین و نتانیاهو، هشتگ‌های پرطرفدار توییتر

کاربران توییتر در این حمله جینی مشارکت بیشتری داشتند و از همان دقایق اولیه به توییت کردن جملاتی در این زمینه و یا انتشار عکس‌هایی از خود با شلوار جین پرداختند. نقشه هشتگ‌های داغ تا عصر یکشنبه در توییتر نیما اکبرپور، تصویری از این موج توییتری به دست می‌دهد.

تصویر داریوش رضایی‌نژاد، دانشمند هسته ای ایران که ترور شد با شلوار جین از جمله توییت‌های پرطرفدار بود. او را “شهید جین‌پوش” هم خطاب کرده بودند. عکس فرزند کوچک مصطفی احمدی‌روشن، دیگر دانشمند ترور شده درحالی که جین پوشیده و در کنار رهبر جمهوری اسلامی است، هم دیده می‌شد.

کادوی شلوار جین ایرانی ها برای نتانیاهو

گفتنی است سایت صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نوشت: شلوار جین باعث شد که نتانیاهو مورد تمسخر ایرانی ها قرار بگیرد.

این سایت نوشت: ایرانی ها در پیام های توئیتری خود، نتانیاهو را مسخره کردند و نوشتند: “چه کسی گفته، حکومت ایران شلوار جین و موزیک غربی را  ممنوع کرده است. کسی که نمی داند ما شلوار جین می پوشیم، چطور می داند که ایران در حال تولید سلاح اتمی است؟” 

یدیعوت آحارنوت نوشت: جوانان ایرانی در توئیر واکنش های شدیدی نسبت به حرف های اخیر نخست وزیر اسرائیل نشان دادند و با عکس هایی که از شلوار های جین خود منتشر کردند، به نوعی حرف های نتانیاهو را مسخره کردند.

شبکه توئیتر چند روزی است که پر شده است از عکس های جوانان ایرانی که شلوار جین می پوشند و این عمل به نوعی تمسخر مستقیم حرف های نتانیاهو در مصاحبه با شبکه بی بی سی فارسی بود.

 در ادامه سایت یدیعوت آحارنوت چند عکس از عکس هایی که جوانان ایرانی از خود با شلوار جین در توئیتر گذاشته بودند را در خبر خود قرار داد.

روزنامه نیویورک تایمز نیز در واکنش به این پیام های توئیتر نوشت: جوانان ایرانی مانند هر کجای دنیا آزاد هستند که شلوار جین بپوشند و حتی به موزیک های غربی گوش بدهند.






به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha