خدمات سایت


متن کامل خبر

فرهاد مجیدی؛هفتی که 10 بود

آرشیو
یکی از مدرن ترین فوتبالیست های 20 سال اخیربود و فوتبالش بسیار نزدیک به فوتبالیست های اروپائی ولی بجز مقطع کوتاهی در راپید وین، حضوری بسیار کم رنگ در قاره سبز داشت.
1392/08/09 10:08:43 ق.ظ

مدرن بود
مجیدی فوتبالیست مدرنی بود که بازی در لیگ های غیر مدرن را دوست داشت! با اینکه یکی از مدرن ترین فوتبالیست های 20 سال اخیربود و فوتبالش بسیار نزدیک به فوتبالیست های اروپائی ولی بجز مقطع کوتاهی در راپید وین، حضوری بسیار کم رنگ در قاره سبز داشت.او میتوانست یکی از موفق ترین بازیکنان ایرانی در اروپا باشد.ولی نخواست ویا نتوانست با محیط خود را وفق دهد.
سریع بود.با تکنینک بالا.دوندگی در سطح قویترین لیگها و بازیکنان آن،گویا برای او وبراساس توانائیهایش VO2 max را سنجیده بودند.چابک بود و بسیار با هوش.هیچ وقت تسلیم نمی شد.همه چیزش به بوندس لیگا می خورد.خوش تیپ بود و خوش سیما والبته اتوریته و کاریزماتیک.
چرا هفت؟
بازیکنی که همه چیزش به 10 میخورد چرا 7 را انتخاب کرد؟ شاید به خاطر کانتونا که فوتبالش نیز شباهت زیادی به او داشت. 9 کلاسیک هم نبود چون 9 های کلاسیک فقط 18 قدم را می شناختند ولی او همه جای زمین بود شاید در گامی جلوتر یک وین رونی برای آبی پوشان.او یک فرصت طلب به تمام معنی بود.
کنترل حاشیه ها
بازیکنی در سطح فرهاد مجیدی( با آن کیفیت بازی و معروفی و خوش تیپی و پول داری) یا حاشیه خصوصی زیادی نداشته یا توانسته به خوبی آنها را کنترل و مخفی کند.شاید طلاق او از همسرش حاشیه کمی نباشد ولی او این موضوع را نیز احتمالا به خاطر آینده، خوب مدیریت کرد.
تیم ملی و علامت سوال؟
یکی دیگر از مواردی که برای خیلی ها سوال بی جواب است کارنامه فرهاد مجیدی در تیم ملی است.بازیکنی در حد او که تیم و حتی باشگاه استقلال را روی کاکل خود می چرخاند چرا نتوانست در تیم ملی موثر باشد.من زیاد به اخبار و شایعات توجه نمی کنم ولی فکر میکنم ایشان لایق توجه بیشتر از طرف مسئولین و مربیان بود.گویا خودش خوشحال میشد از خط خوردن و بازی نکردنش ویا اصلا دعوت میشد بخاطر خط خوردن.تیم ملی و عدم بازی در لیگ های معتبر اروپائی با توجه به پتانسیل او 2 موردی هستند که احتمالا خود مجیدی در فرصت مناسب در مورد آنها نا گفته های بسیاری دارد.
آینده
از این تاریخ به بعد امیر قلعه نویی سایه سنگین او را بیشتر از هر کسی حس خواهد کرد.همه منتظرند که او وارد دنیای مربیگری شود.پیش شرط های اولیه را دارد:کاریزما و اتوریته،سابقه درخشان در استقلال،محبوب بودن در بین هواداران،روح جنگندگی و مبارزه،سابقه کار با مربیان مختلف و بعضا بزرگ،حمایت عمومی و نه فقط هواداران.تنها باید 1.مشاوران برجسته بگیرد2.تجربه کسب کند.3.خودش را با تمام وجود در اختیار فوتبال و شغل آینده اش مربی گری قرار دهد.4.به غیر از شرکت در دوره ها و کلاسهای آموزشی باید در زما نهای 2 و یا 3 هفته ای در کنار مربیان بزرگ دنیا کار کند.نمی دانم چه سبک فوتبالی را دوست دارد دیکته کند ولی با توجه به پست خودش(مهاجم) و داشتن روحیه جنگندگی باید انتظار یک فوتبال تهاجمی با دوندگی بالا وسرعت مناسب و همچنین دوئل زیاد را داشته باشیم. 5.رسانه ها هم در آینده شغلی او بسیار موثر هستند او دیگر مثل دوران بازیگری نمی تواند از رسانه ها فرار کند و یا آنها را بدون داشتن عوارضی سر کار بذارد. بلکه باید با آنها یک تعامل حرفه ای را برقرار کند.ایران و استقلال منتظر ظهور یک ستاره دیگر در دنیای مربی گری هستند.نور و دوام این ستاره را خود او تعیین میکند.چون به همه چیز فوتبال و نوع ایرانی او آگاه است.آیا فرهاد مجیدی اولین لژیونر در میان مربیان حداقل در خلیج فارس خواهد شد؟

دکتر خسرو خرم پزشک اسبق تیم ملی فوتبال

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 185

واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1171

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 767

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2538

۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند image ۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند 1399/04/29

هرقدر هم که از نظر تخصص و مهارت در سطح بالایی قرار داشته باشید، برخی اشتباهات رفتاری کوچک می‌تواند به قیمت نابودی اعتبار شغلی‌تان تمام شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2849

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2892

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2987

کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی image کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی 1398/06/22

در مطالعه‌ی جدیدی ارتباط مثبت بین خواب نیمروز و کاهش خطر حمله‌ی قلبی و سکته نشان داده شده است؛ اگرچه خواب نیمروز بیش از حد موجب از بین رفتن مزایای آن می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2611

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3141