خدمات سایت


متن کامل خبر

چاپ اجسام 4بعدی با پرینتر 3بعدی

آرشیو
محققان دانشگاه کلورادو با افزودن بعد چهارم به چاپ سه بعدی موفق به تولید اشیائی شده اند که در بعد زمان نیز حرکت می‌کنند، بدین شکل که در یک زمان مشخص تغییر شکل می دهد.
1392/08/25 03:54:27 ب.ظ

محققان دانشگاه کلورادو با افزودن بعد چهارم به چاپ سه بعدی موفق به تولید اشیائی شده اند که در یک زمان مشخص تغییر شکل می دهد.

تاکنون با استفاده از یک چاپگر سه بعدی امکان تعیین طول، عرض و ارتفاع یک جسمی که قرار بود به صورت سه بعدی چاپ شود قابل تعیین بود، اما در نتیجه تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه کلورادو در بولدر بعد چهارم به معنای زمان نیز به این فرآیند اضافه شد.

اشاره به بعد زمان در چاپ یک شی به معنای طول مدت چاپ سه بعدی یک شی نیست بلکه به معنای چاپ اشیائی است که شکلشان را در یک زمان مشخص تغییر می دهند.

یک گروه از دانشمندان به ریاست جری کی یک فرآیند چاپ چهار بعدی تولید کرده اند که در آن فیبرهای پلیمر حافظه دار در نقاط کلیدی مواد مرکب یک شی هنگام چاپ قرار داده می شود. محققان محتاطانه فاکتورهای کنترل کننده چون مکان و جهت فیبرها را در نظر می گیرند، این نقاط از شی وقتی که در معرض یک محرک چون آب، گرما یا فشار مکانیکی قرار می گیرند از قابلیت تا شدن، انبساط، پیچ خوردن و یا تاب خوردن برخوردار می شوند.

این مفهوم اوایل سال جاری توسط اسکایلار تابیتس از موسسه فناوری ماساچوست مطرح شد، وی با فرآیند چاپ سه بعدی خود اجسام کوچکی تولید کرده بود که خودشان می توانستند خود را سرهم کنند.

مارتین ال دان از دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور که جری کی را در این تحقیقات یاری کرده گفت: ما این مفهوم را با تولید مواد مرکبی که می توانند به اشکال مختلف و پیچیده ای براساس مکانیسم فیزیکی متفاوتی تبدیل شوند ، ارتقا دادیم.

این تحقیقات به این معنا است که یک شی که به صورت چهاربعدی چاپ شده می تواند به طرق مختلفی بسته به نوع محرک خود تغییر شکل دهد. این کارکرد چاپ یک پنل فتوولتائیک را در شکل صاف که در معرض آب تا می شوند تا حمل آن ساده شود را میسر می کند، این پنل همچنین در معرض گرما باز می شود تا برای گرفتن نور خورشید مناسب باشد.

شرح این تحقیقات در مجله مقالات فیزیک کاربردی منتشر شده است.

به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 58

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 66

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 63

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39