خدمات سایت


متن کامل خبر

ایران 3 آمریکا 2 / آمریکایی ها غرق غیرت ایرانی شدند

آرشیو
ایران از شکست برابر آمریکا با چاشنی غیرت ، پیروزی ساخت.
1392/09/02 11:54:05 ق.ظ

تیم ملی کشورمان در سومین مصاف خود در بازی های جام بین قاره ای رودرروی آمریکا قرار گرفت. ایالات متحده که که قهرمانی المپیک چین را در کارنامه دارد ، هنوز یکی از قدرت های والیبال دنیاست. این تیم که مثل ایران در ماراتنی باورنکردنی توانست از سد ایتالیا بگذرد ، برای بازی با ایران هم قصد پا پس کشیدن نداشت. آنها البته اقبالی بلند داشتند چون تیم کم شانس ایران در این بازی ها این بار ناگهان با مصدومیت محمد موسوی بعد از آسیب دیدگی امیر غفور ، مواجه شد . اتفاقی که سرنوشت بازی را عوض کرد.
ست اول
شاگردان ولاسکو که مثل بازی قبلی با ترکیب اصلی معروف ، ظریف ، قائمی ، محمودی ، موسوی ومیرزاجانپور به میدان رفته بودند و غلامی ، مهدوی و داودی تعویض های اصلی ترکیب ایران بودند ، در این بازی شروع خوبی داشتند. ایران خیلی زود از حریف پیش افتاد و با 3 پوئن اختلاف بازی را در تایم استراحت فنی اول به پایان برد. این برتری در 8 امتیاز دوم حتی برای لحظاتی به اختلاف 4 رسید اما در امتیاز 16 ، 14 به پایان رسید. در این دقایق ولاسکو حسابی از شاگردانش گلایه داشت . او حتی ظریف را هم از اعتراضاتش بی نصیب نگذاشت. بعد از این بازی مثل رالی پیش می رفت اما یک سانحه تلخ اوضاع را برای ایران سخت تر هم کرد. آسیب دیدگی بد محمد موسوی شرایط ایران را سخت کرد اما جانشین او یعنی آرمین تشکری توانست کمک کند که این ست 28 بر 26 به سود ایران به پایان برسد.
ست دوم
ست دوم برای ایران با شوک کنار رفتن موسوی از ترکیب آغاز شد. حالا تشکری و غلامی باید جای خالی بلند قامت ترین یار ما را پر می کردند. نبود موسوی کمی شالوده تیم ملی را به هم ریخت به طوری که کار تیم ملی در 8 امتیاز اول با مشکل روبرو شد. این تایم استراحت فنی با برتری 8 بر 6 آمریکایی ها به پایان رسید.   ایران که بهترین دفاع روی تور دنیا را در یک چشم به هم زدن از دست داده بود نتوانست برایش جانشینی هم تراز پیدا کند. اختلاف امتیازات مدام بیشتر و بیشتر می شد. امریکایی ها در 8 امتیاز بعدی ، 4 امتیاز از ایران پیش افتادند. تیم ما نه خوب دفاع می کرد نه می توانست از حرکات سرعتی امتیاز بگیرد. این اختلاف امتیاز سبب شد تا امریکایی ها این ست را خیلی ساده و 25 بر 19 به سود خود تمام کنند.
ست سوم
ست سوم هم با همان برتری آمریکایی ها آغاز شد. آنها نقطه ضعف ایران را خوب شناخته بودند. غلامی و تشکری روی تور قابلیت های موسوی را نداشتند. در پاس های سرعتی ، مهاجمان بلند قامت آمریکایی با تک دفاع ایران روبرو می شدند و این نقص سبب شد تا آنها خیلی سریع در این ست هم 6 امتیاز از ایران پیش باشند. از میانه های این ست بود که حمزه زرینی به جای فرهاد قتئمی به زمین امد. این بار حمزه بهتر از همیشه بود اما روحیه از هم پاشیده ایران در برابر آمریکایی هایی که شیر شده بودند هم چندان اثر بخش نبود و بعد از چند پوئن برابر ، این تغییر هم اثرش را از دست داد تا اختلافامتیاز به عدد 8 برسد یعنی بازی به 24 بر 16 تغییر کند و آمریکا خیلی ساده پیروزی ست سوم را در دست داشته باشد. ایران اگرچه امتیاز 17 ، 18 و 19 را هم گرفت اما نگه داشتن این ست غیر ممکن بود و باز بازی در این ست هم 25 بر 19 به سود رقیب به پایان رسید تا تیم ملی که در این بازی ها ولاسکو را بدون سیچلو در اختیار دارد ، بیش از هر زمانی در یک ساله گذشته افسوس غیبت علی نادی ، کاپیتانش را بخورد. بازیکنی که به دلیل اختلاف سلیقه با سرمربی موفق تیم ملی و مصاحبه هایش علیه کادرفنی شانس بازگشت به اردوها را بعد از لیگ جهانی از دست داد.
ست چهارم
در شروع ست چهارم تیم ملی سعی داشت تا بازی پایاپایی با حریف داشته باشد. تغییرات مداوم در نحوه حمله و استفاده از کارهای ترکیبی ، باعث شد تا ملی پوشان امتیازات بیشتری بگیرند اما همچنان در دفاع امتیازی بدست نمی آمد. این ضعف و نرسیدن به امتیاز از سرویس های مستقیم سبب شده بود تا همچنان آمریکایی ها تا امتیاز 16 با 3 پوئن از ایران پیش باشند و در آستانه پیروزی اتفاقی در این بازی. آنها که تا قبل از مصدومیت محمد موسوی خیلی حرفی برای گفتن نداشتند ، از بد حادثه برای اولیبال ایران ، یکباره ورق به سمت شان چرخید. ایران اما چیزی برای از دست دادن نداشت پس تلاش بچه ها مساوی کردن بازی بود. کاری دشوار که سخت قابل انجام بود. تلاش ملی پوشان بازی را در امتیاز 19 برابر کرد تا سرانجام بعد از دو ست در نقطه ای به حریف برسیم. اگرچه یک تایم اوت از مربی آمریکا خیلی زود شرایط را عوض کرد و باز آنها پیش افتادند و بازی 21 بر 19 شد. این بار ولاسکو وقت استراحت گرفت. امتیازات 22 بر 20 ادامه یافت. امتیاز 23 هم از آن آمریکایی ها شد و آنها در آستانه پیروزی قرار گرفتند. . ایران امتیاز 21 را گرفت تا هنوز امیدوار باشد. امتیاز 22 بازی هم باز به ما رسید . ایران به 3 امتیاز هنوز نیاز داشت . مربی آمریکا تایم اوت گرفت. این وقفه هم ایران را از دور موفقیت خارج نکرد. ایران به امتیاز 23 هم رسید ولی بعد از این آمریکایی ها بودند که امتیاز 24 را گرفتند. رحمان داودی خیلی خوب بازی را در امتیاز 24 برابر کرد. حالا قدرتی زن های ایران جای خالی سرعتی زن مان را پر کرده بودند. یک دفاع عالی از  غلامی ، ایران را پیش انداخت ولی حریف امتیاز 25 را گرفت. قائمی باز ایران را پیش انداخت. زرینی با غیرتی مثال زدنی این ست را به سود ایران کرد تا تعویض ولاسکو و بیرون کشیدن معروف بتواند ایران را برنده این ست کند. ایران قدرت و تعصب را جانشین سرعت کرد و این ست را برد تا بازی به ست پنجم برسد.
ست پنجم
حالا غیرت ایرانی به جوش امده بود. ست پنجم طوری دیگر آغاز شد. انگار روحیه به تیم برگشته بود. عادل غلامی که در دو ست فقط یک دفاع روی تور داشت ، 3 دفاع پشت سر هم را با زرینی انجام دادند. ایران خیلی سریع به امتیاز 4 رسید. ایران یکپارچه حمله بود و اندک ایرانی های توی سالن غرق در شور. ایران امتیاز 8 را درشرایطس بدست آورد که 4 امتیاز پیش بود. البته حریف بلافاصله دو امتیاز گرفت اما امتیاز نهم سهم ایران بود. تیم ملی می خواست پیروز شود آمریکایی ها هم باخت را دوست نداشتند.داودی امتیاز 10 را عالی گرفت. آمریکایی ها 8 شدند و بازی نفس گیر ادامه داشت. امتیاز 9 هم برای حریف بود و کار داشت سخت می شد. زرینی امتیاز 11 را برای مان گرفت  اما سرویس را از دست دادیم . آمریکایی ها بازی را در امتیاز 11 برابر کردند و کار ما حسابی سخت شد.
قائمی باز ایران را پیش انداخت. امتیاز 13 را رحمان داودی گرفت.  ایران امتیاز 14 را گرفت و امریکا 13 بود. بازی در 14 برابر شد. معروف و محمودی به ترکیب برگشتند و امتیاز ایران 15 شد. زرینی بازی برابر 15 را در امتیاز 16 به سود ما کرد و ما فقط یک دفاع می خواستیم اما باز امتیاز دو تیم برابر 16 بود.باز زرینی و حالا امتباز 17. مهدوی آمد و به خط سرویس رفت تا شاید کار تمام شوداو و زرینی کار را این بار تمام کردند.
معجزه رخ داده بود. ایران با معجزه غیرت در روزی که شوکه شده بود به خود آمد و توانست بازی را به سود خود تمام کند. آمریکایی ها ناتوان در زمین به هم نگاه می کردند و حمزه  زرینی مزد درخشش خود را با انتخاب به عنوان ستاره میدان گرفت.
منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1174

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 768

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2544

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2896

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2994

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3149

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3030

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4055