خدمات سایت


متن کامل خبر

8 کشته و 45 زخمی، آخرین آمار زلزله برازجان

آرشیو
در پی زلزله 5.7 ریشتری برازجان در استان بوشهر، تاکنون 8 نفر کشته و 45 نفر زخمی شده اند.
1392/09/08 12:49:54 ق.ظ

حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه درپی این زلزله دیوار و سقف تعدادی از منازل در بخش‌های سعدآباد، وحدتیه و برازجان دچار ترک خوردگی شدند، افزود:‌ برق و تلفن این مناطق که درپی زمین‌لرزه قطع شده بود، وصل شده است. وی افزود: پس از این زمین‌لرزه بلافاصله چهار تیم ارزیاب به منطقه اعزام شدند.
از سوی دیگر، در پی زلزله 5.7 ریشتری برازجان، مهندس حسن قدمی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت این منطقه را تشریح کرد و  گفت: جلسه ستاد بحران در این منطقه تشکیل شده است.
قدمی درباره آخرین شمار مصدومان و کشته‌ شدگان این حادثه گفت: برابر آخرین آمار تا کنون هشت تن در این زلزله جان خود را از از دست داده‌اند.
به گفته رییس سازمان مدیریت بحران کشور با توجه عمق پنج کیلومتری زلزله از سطح زمین، احتمال وقوع خسارت‌های بیشتر وجود دارد.
پیگیری مستقیم رئیس‌جمهور درمورد زلزله
حسنوند، استاندار بوشهر نیز از پیگیری مستقیم رییس‌جمهور،‌ معاون اول رییس‌جمهور و وزیر کشور درمورد زلزله برازجان خبر داد و گفت: دقایقی پس از وقوع زلزله، ستاد بحران در این استان تشکیل جلسه داد و بر اساس آخرین آمار، 45 تن در جریان این زلزله مصدوم شده‌اند.
وی با بیان اینکه افراد حادثه دیده به بیمارستان‌های بوشهر و گناوه منتقل شدند، گفت: شهرستان‌های برازجان، آبپخش و سعدآباد و همچنین تعدادی از روستاهای این منطقه متاثر از زلزله بوده‌اند.
استاندار بوشهر با اشاره به حضور عوامل مدیریت بحران، اورژانس و هلال‌احمر در منطقه، گفت:‌ همچنین عوامل انتظامی و نظامی نیز در محل حاضر شده و امنیت منطقه را بر عهده گرفته‌اند.
وی از وصل شدن جریان آب، گاز و برق و تلفن در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها در چهار روستا مشکل وجود دارد که این مشکلات در حال رفع شدن هستند.
حسنوند از پیگیری ویژه رییس‌جمهور،‌ معاون اول وی و وزیر کشور درمورد زلزله برازجان خبر داد و گفت:‌ گزارش‌ها به شکل لحظه به لحظه به این افراد ارائه می‌شود.
به گفته استاندار بوشهر، در حال حاضر به نظر می‌رسد که اغلب مصدومان و کشته شدگان از زیر آوار خارج شده‌اند و دیگر فردی در زیر آوار باقی نمانده است.
حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در حال حاضر 22 تیم امدادی با ظرفیت 90 امدادگر در مناطق زلزله زده برازجان حضور دارند، گفت: خسارات به صورت تخریب صددرصدی نبوده است اما به دلیل بافت سنتی و خشتی و گلی بودن خانه‌های این منطقه و همچنین عمق کم، زمین لرزه خساراتی را بر جای گذاشته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر امدادگران در فاز عملیات ارزیابی و جستجو و نجات هستند ، به ایسنا گفت: پس از اتمام این عملیات اقدامات امدادگران برای اسکان و تغذیه اضطراری آغاز خواهد شد.

فارس نوشت: محمدتقی طالبیان گفت: از مجموع 45 مجروح زلزله برازجان 27 نفر را آمبولانسهای اورژانس منتقل کردند که 17 نفر آنها به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر، 5 نفر بیمارستان مهر برازجان و 5 نفر به بیمارستان سلمان فارسی بوشهر منتقل شدند.
وی افزود: بقیه مصدومان توسط سایر نیروها و مردم به بیمارستانها منتقل شده اند.
رئیس اورژانس کشور گفت: نیروهای اورژانس هنوز در منطقه زلزله زده هستند و حدود 25 آمبولانس در این مناطق حضور دارند، البته تلفن منطقه قطع است و امکان گزارش گیری لحظه به لحظه وجود ندارد.
وی افزود: تمام بیمارستانهای دولتی و خصوصی استان بوشهر نیز برای درمان مصدومان زلزله برازجان در حالت آماده باش هستند.
مردم همچنان در خیابانها هستند
مهر نوشت: به گزارش خبرنگار مهر، زمین لرزه 5.7 ریشتری در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان در همه نقاط استان بوشهر و حتی در برخی از استانهای همجوار نیز احساس شد و باعث حضور مردم در خیابان ها شد.
شش پس لرزه نیز در چند نقطه شهرستان دشتستان به وقوع پیوسته است که دارای بزرگی 3.4 و 2.7 و 3.8 و 3.1 و 3.1 و 2.8 بوده است.
بلافاصله پس از این زمین لرزه مردم به خیابان ها هجوم بردند و برای در امان ماندن از گزند خسارات و آسییب های زلزله همچنان در خیابان هستند.
این زمین لرزه باعث بروز خساراتی به شبکه و تاسیسات برق برازجان شد که قطعی برق را در برخی نقاط به همراه داشت و هم اکنون مسئولان برخی مشکلات را حل کرده اند و تلاش برای رفع مشکل برق در همه نقاط ادامه دارد.
همچنین خطوط تلفن نیز در برخی نقاط دچار آسیب شد که ماموران مخابرات این شهر مشغول رفع این مشکلات هستند.
تیمهای مختلف امدادی و اکیپ های هلال احمر و همچنین نیروی انتظامی و بسیج در منطقه حضور دارند تا در صورت بروز مشکل به یاری آسیب دیدگان بیایند.
معاون عمرانی استاندار بوشهر به تشریح آخرین وضعیت شهر برازجان پرداخت و بیان داشت: هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارات مالی این زمین لرزه مخابره نشده است و اطلاعات لازم پس از ارزیابی کامل تیمهای امدادی اعلام خواهد شد.
شاپور رستمی اضافه کرد: تیم های امدادی در منطقه حضور یافته اند و استاندار بوشهر نیز با حضور در محل در حال بررسی وضعیت است.
آخرین وضعیت جوی در بوشهر و فارس
ایسنا نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین وضعیت جوی در استان‌های بوشهر و فارس را تشریح کرد.
مهندس عبدالرضا امیدوار شهری در این باره گفت:‌ بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در سه روز آینده برای آسمان استان بوشهر وضعیتی صاف و در پاره‌ای از نقاط همراه با غبار صبحگاهی پیش بینی شده است.
وی افزود: همچنین بیشینه دما در این استان در ساعات باقیمانده روزهای پنجشنبه و نیز روزهای جمعه و شنبه به ترتیب 25، 26 و 27 درجه سانتیگراد است و کمینه دما نیز پنجشنبه و جمعه 17 درجه و در روز شنبه 18 درجه سانتیگراد خواهد بود.
به گفته امیدوار شهری، در روزهای جمعه و شنبه نیز آسمان استان فارس صاف بوده و بیشینه دما به ترتیب 21 و 22 درجه و کمینه دما نیز 4 و 5 درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.
نسیم نوشت: سردار فتح الله جمیری، فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر گفت: 4گردان از تیپ مستقل سپاه و گردان‌های امام حسین(ع) مامور حفظ امنیت و امداد و جستجو در مناطق زلزله زده برازجان شدند. تمامی حوزه های بسیج مامور سرکشی به روستاهای تحت پوشش شدند. در حال شناسایی نیازهای اولیه زلزله زدگان هستیم.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7505

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6460

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7254

۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز  image ۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز 1397/06/31

معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه 10 نفر شهید شدند و 21 نفر هم مجروح شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8317

 طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت image طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت 1397/06/28

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از فوت دو نفر بر اثر طوفان شب سه‌شنبه 27 شهریور در البرز خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8183

وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران image وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران 1397/06/24

مردی که برای فروش ارز مجازی (بیت کوین) به شکنجه گاهی در مشهد کشانده شده بود، برای فرار از چنگ افراد مسلح، دست به جنایت زد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8833

تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج  image تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج 1397/04/20

تصادف مرگبار تانکر حامل سوخت با یک اتوبوس در سنندج موجب کشته شدن ۱۳تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8688

راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت image راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت 1397/03/12

طی گزارش های اخیر یک راننده‌ اوبر به مسافرش شلیک کرده و او را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8841

تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم image تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم 1397/03/08

مسئولان آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران ضمن تایید تجاوز گروهی به دانش آموزان یک مدرسه در غرب تهران از مراجع قضایی خواستند نسبت به این پرونده ورود کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9199