خدمات سایت


متن کامل خبر

هک کامپیوتر از طریق امواج رادیویی بدون اتصال به اینترنت چگونه امکان دارد؟

آرشیو
سازمان آژانس امنیت ملی امریکا برنامه ای جاسوسی را روی 100 هزار رایانه در جهان نصب کرده که در مواقع لزوم بدون اتصال به اینترت هک می شوند.
1392/10/26 12:19:28 ب.ظ

در گزارش نیویورک تایمز آمده روی 100 هزار کامپیوتر خارج از امریکا نرم افزاری جاسوسی نصب شده که در مواقع لازم در جنگ سایبری به ایالات متحده کمک می کند تا کامپیوتر مذکور از طریق امواج رادیویی هک شود.

این برنامه مخصوص کشورهایی ساخته شده که با قطع کردن اینترنت خیال می کنند که می توانند مانع از جاسوسی و حملات سایبری علیه خود شوند.

فناوری نصب برنامه های جاسوسی بدون اتصال به اینترنت برای کامپیوترهای خاص در کشورهای به اصطلاح متخاصم تعریف شده است که اخیرا توسط اسنودن -آقای افشاگر - پرده از ان برداشته شده است.

این برنامه نرم افزاری تحت شبکه همچنین می تواند یا شاهراه دیجیتالی برای حملات سایبری ایجاد کرده تا هنگام حملات سایبری به کمک منافع امریکا بیاید.

این تکنولوژی که سالهاست از آن استفاده می شود، از طریق امواج رادیویی نقل و انتقال سیگنال کامپیوتری را انجام می دهد و از طریق یک بورد کامپیوتری و کارت حافظه این کار صورت می گیرد.

آزانس امنیت ملی نام آن را دفاع فعال گذاشته است و طبق این گزارش ارتش چین، نظامیان روس، کارتل های مواد مخدر، موسسات تجاری اتحادیه اروپایی، شرکای امریکا در مبارزه با تروریسم، عربستان سعودی، هند و پاکستان در تیر رس این هدف بوده اند، اما ارتش چین بدلیل حملات سایبری به زیرساختهای اینترنتی و شبکه ای امریکا بیشتر از سایرین تحت نفوذ این برنامه جاسوسی قرار گرفته است و جالب اینجاست که امریکایی ها چینی ها را با اتهامی مشابه بارها مورد حمله قرار داده اند.

آنچه اخیرا اسنودن لو می دهد، غیر مستقیم برتری گویی امریکا را در مقابل سرویس های غیر امریکایی نشان می دهد و این سوال بزرگ پیش می آید که اسنودن اخیرا راست می گوید؟

اگر راست بگوید بدان معناست که هر سخت افزاری یک شناسنامه منحصربفرد ردیابی داشته که داخل کامپیوترها قرار دارد یعنی داخل مادربورد، کارت وایرلس، کارت شبکه و سایر اجزای کامپیوتر و هر وقت امریکا بخواهد می تواند آن را ردیابی کند. البته اگر صحت داشته باشد !



منبع: دیلی میل

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 182

۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند image ۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند 1399/04/29

هرقدر هم که از نظر تخصص و مهارت در سطح بالایی قرار داشته باشید، برخی اشتباهات رفتاری کوچک می‌تواند به قیمت نابودی اعتبار شغلی‌تان تمام شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2834

کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی image کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی 1398/06/22

در مطالعه‌ی جدیدی ارتباط مثبت بین خواب نیمروز و کاهش خطر حمله‌ی قلبی و سکته نشان داده شده است؛ اگرچه خواب نیمروز بیش از حد موجب از بین رفتن مزایای آن می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2593

این غذاها را در آنتالیا امتحان کنید image این غذاها را در آنتالیا امتحان کنید 1398/05/30

آنتالیا طی سالیان اخیر پیشرفت چشم‌گیری هم در زمینه گردشگری و هم خوراک داشته است. ازاین‌رو بهترین غذاهای آنتالیا را در اینجا فهرست کرده‌ایم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2735

با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید image با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید 1397/11/21

بر اساس بررسی جدید محققان، قارچ ها جزو مواد بسیار مغذی محسوب می‌شوند که از فواید آن می‌توان به مبارزه با پیری، کاهش وزن، خاصیت ضدالتهاب و افزایش سلامت استخوان اشاره کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2725

با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید image با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید 1397/11/21

بر اساس بررسی جدید محققان، قارچ ها جزو مواد بسیار مغذی محسوب می‌شوند که از فواید آن می‌توان به مبارزه با پیری، کاهش وزن، خاصیت ضدالتهاب و افزایش سلامت استخوان اشاره کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 16

برتری ژنتیکی،‌ راز پایین ماندن وزن در افراد لاغراندام است  image برتری ژنتیکی،‌ راز پایین ماندن وزن در افراد لاغراندام است 1397/11/08

پژوهشگران دانشگاه کمبریج به‌تازگی دریافتند که امکان کنترل ما روی وزنمان، بسیار کم‌تر از آن است که تصور می‌کنیم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2293

مغز شما، خاطرات را برعکس بازسازی می کند image مغز شما، خاطرات را برعکس بازسازی می کند 1397/10/26

یک پژوهش‌ جدید حاکی از آن است که وقتی رویدادی از گذشته را به یاد می‌آوریم، مغز ما این رویداد را در جهت معکوس بازسازی می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2441

هر آنچه باید درباره قرارداد عدم افشا بدانید  image هر آنچه باید درباره قرارداد عدم افشا بدانید 1397/09/28

«قرارداد عدم‌افشا» راهکاری برای جلوگیری از درز اطلاعات در روابط گوناگون، به‌ویژه روابط تجاری است که اقدام مؤثری در حفظ اطلاعات اشخاص می‌­تواند تلقی شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2273