خدمات سایت


متن کامل خبر

درخواست سهامداران مایکروسافت از مدیرعامل جدید: تعطیلی سرویس بینگ، ایکس‌باکس و سرفیس

آرشیو
ساتیانادلا، مدیرعامل جدید مایکروسافت باید در روزهای اول مدیریت خود تصمیمات جدی را اتخاذ کند.
1392/11/23 11:55:59 ب.ظ

 براساس گزارش منتشر شده توسط واشنگتن‌پست، دو تن از تاثیرگذارترین سهام‌داران ردموندی‌ها اعتقاد دارند که آینده‌ی مایکروسافت در گروی فروش نرم‌افزار به مشتریان تجاری است و این به معنای کنار گذاشتن برخی از محصولات تولیدی است که وجود آن‌ها ضرورتی ندارد.

از گزینه‌های مطرحی که می‌توان آن‌ها را به‌عنوان یکی از موارد مدنظر این افراد عنوان کرد، سرویس بینگ و همچنین کنسول بازی ایکس‌باکس است.

انجام این تغییرات پس از دو سال از کاهش متداوم سودآوری ویندوز برای کمپانی مطرح شده است. در سال 2013 مایکروسافت سودی 9.5 میلیارد دلاری را از کسب و کار مربوط به سیستم‌عامل ویندوز به جیب زد؛ در حالی که این رقم برای سال 2012 برابر 11.6 میلیارد دلار و برای سال 2011 رقمی در حدود 12.3 میلیارد دلار بوده است.

بیشترین نگرانی سهامداران از جانب کاهش تقاضا و در نتیجه کاهش سود از جانب سیستم‌عامل ویندوز است، در حالی که تقاضا برای سایر سیستم‌عامل‌های مایکروسافت مانند ویندوز فون نیز چندان رشد نداشته. براساس گزارش‌های منتشر شده عدم فروش تبلت‌های سرفیس براساس آنچه که پیش‌بینی شده بود، ضرری 900 میلیون دلاری را روی دست ردموندی‌ها گذاشته است. سرویس بینگ نیز 1.3 میلیارد دلار را سوزانده. از‌این‌رو می‌توان به این نتیجه رسید که چرا سهامداران درصدد کاهش زیان‌دهی از طریق تعطیلی برخی ازبخش‌ها هستند.

حتی این افراد ایکس‌باکس را نیز مستحق تعطیلی می‌دانند. براساس نظریات سهامداران هرچیزی که منجر به از دست رفتن پول برای مایکروسافت شود، باید از دامنه‌ی محصولات و مرکز توجه آن‌ها خارج گردد تا این کمپانی بتواند به راحتی روی مشتریان تجاری خود خدمات عرضه کند.

اتخاذ تصمیمی در راستای جلب رضایت سهامداران منجر به روی گرداندن از اقداماتی خواهد شد که بیل‌گیتس و استیوبالمر برای ارائه‌ی خدمات جدیدی به مشتریان در 20 سال گذشته دست به ایجاد آن‌ها زده‌اند. اما به‌نظر می‌رسد وی تصمیمی در خصوص سوار شدن روی موج نظریات سهامداران ندارد. بیل‌گیتس در آخرین اقدامات خود خبر از یاری رساندن به بخش تولید سخت‌افزار داده است که می‌توان این جریان را عاملی در جهت معکوس خواسته‌های سهامداران عنوان کرد، چراکه وجود بیل‌گیتس را باید به‌عنوان مانعی برای به انجام رساندن این تصمیمات عنوان کرد.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :

نظرات ثبت شده برای این خبر

mobin
(1392/11/26)
این خبر دروغه

Captcha




باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 12

بیت کوین رکورد زد image بیت کوین رکورد زد 1403/02/04

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 16

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 15

بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید image بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید 1403/02/04

طرفداران بیلی آیلیش به‌زودی آهنگ خواننده‌ی محبوبشان را در قالب بازی فورتنایت می‌شوند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 16

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31