خدمات سایت


متن کامل خبر

قهرمانی شیرین تیم ملی کشتی آزاد در لس آنجلس آمریکا/ کمر روس ها روی تشک شکست

آرشیو
تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در یک رقابت عالی توانسته تیم ملی روسیه را شکست دهد و قهرمان جام جهانی شود.
1392/12/26 12:57:07 ب.ظ

بیش از 4 هزار ایرانی به سالن لافروم شهر لس آنجلس رفتند تا فینالی کاملا ایرانی در شهر لس آنجلس برای مسابقه نهایی جام جهانی کشتی برگزار شود. شاگردان رسول خادم در نبرد با روس های سرشناس. ایرانیان که این بار در لس آنجلس ، شهر ایرانی های آمریکا به جای کنسرت های موسیقی برای یک ورزش ملی دور هم جمع شده بودند ، دست در دست هم پیش رفتند برای شکستن کمر روس ها روی تشک مسابقه. اتفاقی که شاید فراتر از انتظار اعضای تیم ملی ایران به پایان رسید.

وزن اول

مسابقه ایران و روسیه درحالی آغاز شد که حسن رحیمی روی یک غافلگیری مغلوب لبدف روس شد. او با شکست با امتیاز به حریف روس ، 3 امتیاز داد و یک امتیاز فنی گرفت. رحیمی در وقت اول با زیر از مچ پا 2-0 برنده شد. لبدوف در وقت دوم تغییر تاکتیک داد و جدا کشتی گرفت تا از دور به پاهای رحیمی برسد. در حالی که لبدوف نیرویش را گذاشته بود تا در 30 ثانیه آخر امتیاز بگیرد، رحیمی حریف را از تشک بیرون برد و 3-0 پیش افتاد. در ادامه لبدوف رحیمی را در 30 ثانیه آخر خاک کرد و در ادامه نیز در 5 ثانیه آخر بار دیگر رحیمی را درخاک نشاند تا 4 بر 3 پیروز این کشتی حساس شود. لبدوف پیش از این یک بار هم رحیمی را در جام جهانی برده بود. وزن 57 کیلوگرم اگرچه با غافلگیری برای کشورمان همراه شد اما دلاوران ایرانی در مسابقات بعدی این شوک ناگهانی را جبران کردند.

وزن دوم

کشتی زیبای مسعود اسماعیل پور و بگو میف ، دومین مسابقه از رقابت فینال ایران و روسیه بود. اسماعیل پور که 3 دقیقه نخست را 2 بر صفر عقب افتاده بود با حرف های رسول خادم در تایم استراحت ناگهان متحول شد. اودر بازگشت به تشک بد بلایی سر رقیب روس آبی پوش آورد. اودر همان شروع این تایم دو بار حریفش را روی پل گیر انداخت و توانست 4 امتیاز از حریف بگیرد. اسماعیل پور شجاع دست از حملاتش بر نمی داشت ، او مدام حمله می کرد و در میان فریادهای تشوایق ایرانیان حاضر در سالن توانست تا امتیاز 10 بر 2 از حریف پیش بیفتد و اگرچه در یک غافلگیری 4 امتیاز از دست داد اما در 30 ثانیه پایانی کشتی را اداره کرد و با نتیجه شیرین 12 بر 2 بازی را برد تا در پایان کشتی دوم ، جدال دو تیم 4 بر 2 شود. او با نبرد دلاورانه خود توانست ترس تیم ملی را بریزد و ایران را به سوی قهرمانی ببرد.

وزن سوم

سید احمد محمدی انتخاب ویژه رسول خادم برای وزن 65 کیلوگرم بود. او محمدی را که روز قبل به وزن 60 کیلو نرسید و بیرون از ترکیب مانده بود را یکباره برای فینال در وزن 65 به تشک فرستاد و این شاگرد سراپا انگیزه توانست توفان به پا کند. محمدی که با فریاد «سید دوستت داریم » تشویق می شد با دو زیر عالی و یک سالتو بارانداز وقت اول را با نتیجه عالی 6 بر صفر به پایان برد. محمدی مثل برق و باد به پشت حریف روسش رفت و با یک بارانداز زیبا 4 امتیاز دیگر هم گرفت و در 40 ثانیه از وقت دوم توانست کشتی را 10 بر صفر کند و مسابقه را با امتیاز عالی برنده شود و کل امتیازات عالی امیف روس را شکست دهد و ایران را در پایان رقابت سوم 8 بر صفر پیش بیاندازد. بی دلیل نبود که ایرانیان حاضر در سالن او را حسابی در آغوش بکشند.

وزن چهارم

در وزن 70 کیلوگرم ، حسین خانی به مصاف سابایف رفت. در شروع این رقابت ،درحالی که  دو کشتی گیر همدیگر را محک می زدند ، حسین خانی با یک پیش انداز توانست حریفش را خاک کند و مسابقه به سود کشتی گیر کشورمان شد. چند لحظه بعد این سابایف بود که می خواست با تندر و فن بالا از حسین خانی امتیاز بگیرد اما باز هم خودش روی پل رفت و مصطفی 2 امتیاز شیرین دیگر گرفت. این تایم با ضربه سابایف به صورت حسین خانی و اخطار پوئن به کشتی گیر روس با نتیجه 5 بر صفر به سود کشورمان به پایان رسید. بچه های ایران بار دیگر با مربیگری رسول خادم یک ویژگی بزرگ داشتند؛ جسارت در کشتی. او همان طور که خودش همیشه با رشادت کشتی می گرفت ، اینجا هم به آب و آتش می زد برای پیروزی . بعد از شکست اول رحیمی با برگشتن کشتی اسماعیل پور ، روس ها فرو ریختند و بی دلیل نبود که حسین خانی هم توانست در وقت دوم رقابتش این قدر باهوش کشتی بگیرد که ابتدا یک خاک و بعد با تاباندن کنده کشتی گیر روس ، کلکسیونی از فنون را برابر روس ها احرا کند و روس ها در میان ولوله ورزشگاه شهر لس آنجلس ، مات و مبهوت اسیر کشتی گیران ایرانی شوند. حسین خانی 3 امتیاز فنی دیگر را برای کشورمان آورد و ایران در دو مسابقه متوالی 7 امتیاز پیش افتاد و 11 بر 4 شد.

وزن پنجم

دیدار 74 کیلو گرم رقابت بین شامیل ماگمدوف و عزت الله اکبری بود. عزت که رسول خادم او را به کشتی ملی ایران هدیه داده است باید با حریف سرسختش رقابت می کرد. یک دقیقه بعد از شروع رقابت ، ماگمدوف یک امتیاز روی خاک از اکبری گرفت. اکبری که نایب قهرمان دنیا است. او در این مسابقه اما محتاط کشتی می گرفت و کشتی رو به عقبش ، دومین امتیاز را هم به ماگمدوف داد تا کمی سالن از هیجانش کم شود. فیتوی حریف روسی رقابت را در 3 دقیقه اول 6 بر صفر کرد و رسول خادم از کنار تشک حسابی فریاد می زد اما کشتی گیر روس یک بار دیگر در فاصله 3 ثانیه تا پایان وقت اول توانست اکبری را بتاباند کشتی را با امتیاز کامل به سود خود پایان بدهد. حالا روس ها به امتیاز 8 رسیدند . ایران البته هنوز 11 بر 8 پیش بود و شاگردان خادم نمی خواستند قدمی برابر روس ها عقب بردارند.

وزن ششم

 کشتی ششم ، رقابت بین آنروز اوریشیف بود با احسان لشکری دلاور قزوینی بود. احسان پس از شکست برابر حریف آمریکایی به مصاف اوریشیف رفت. او می خواست هم شکست برابر رقیب آمریکایی جبران کند و هم توانایی های فنی اش را نشان دهد. او البته این بار محتاط تر از همیشه اش کشتی می گرفت و شاید به همین دلیل بود که با اخطار داوران در دو دقیقه اول یک امتیاز به حریف داد. کشتی کسل این دو در سه دقیقه نخست ، با همان تک امتیاز به سود حریف روس به پایان رسید و در وقت دوم با همان تاکتیک این احسان بود که یک امتیاز از حریف روسش گرفت. احسان که از سوی ایرانیان حاضر در سالن تشویق می شد ، این شانس را پیدا کرد که حریف روس یک اخطار دیگر بگیرد و بعد از سی ثانیه ، لشکری در 15 ثانیه به پایان 2 بر یک پیش :.7-فتاد و شروع کرد به میدان داری . احسان با یک کشتی نچندان زیبا و متفاوت از دیگر شکشتی های شب اول توانست 3 امتیاز شیرین دیگر را به کشورمان هدیه کند. ایران در فاصله دو مسابقه تا پایان ، 6 امتیاز از روس ها پیش بودند. آن هم قبل از مسابقه ببر جویبار با حریف روس

وزن هفتم

یوری بلنفسکی باید پنجه در پنجه رضا یزدانی می انداخت. این شاید فینالی بود در فینال مسابقات. ببر مازندران و حریف چغر روس اگرچه حریف روس امتیاز اول را گرفت اما رضا خیلی زیبا حریف را خاک کرد و 2 بر یک پیش افتاد. بعد از این رضا کلکسیونی از فنون را به راه انداخت و در 3 دقیقه نخست توانست با خاک کردن ، انواع بارانداز و نمایشی خیره کننده 9 بر یک از حریف پیش بیفتد و ایران را در یک قدمی قهرمانی قرار دهد. او در 3 دقیقه دوم فقط یک امتیاز می خواست. شروع وقت دوم یزدانی یک امتیاز داد اما حریف را بلافاصله خاک کرد و با رسیدن به امتیاز 12 ، 4 امتیاز فنی گرفت و روس ها فقط به یک امتیاز گرفتند و ایران با این برد ، قهرمان مسابقات جام جهانی شد. ایران بالاتر از روس ها و بالاتر از آمریکایی ها کاپ قهرمانی را در خاک آمریکا بالای سر برد تا رسول خادم در گوش قهرمان جویباری اش با شادی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. سالن غرق در شادی این قهرمانی بود.

وزن هشتم

رقابت 125 کیلوگرمی ها را کمیل قاسمی و آنزور خضریف برگزار کردند. یک رقابت مهم برای پسر خوب مازندرانی تیم ملی با یک روس سنگین وزن جدید. 3 دقیقه نخست این بازی غیر از تک امتیاز فنی که کمیل گرفت نداشت. در شروع 3 دقیقه دوم و حرف های رسول خادم این کمیل بود که توانست با یک زیر به امتیاز دوم هم برسد . مدال دار المپیک لندن سراپا حمله شده بود و توانست در کمتر از یک دقیقه ، به امتیاز چهارم خود هم برسد. ایران حالا قهرمانی اش را تکمیل کرده بود و سالن لافروم غرق در شادی بود. کمیل بعد از این سعی در اداره کشتی داشت . روس ها شاید باور شکستی اینچنین سنگین را برابر ایران نداشتند اما شاگردان رسول ، کمر حریف را شسکتند و توانستند قهرمان مقتدر جام جهانی باشند. کشتی آزاد ، ورزش باستانی ایرانیان دوباره به اوج قله کشتی دنیا برگشته است. رسول و تیمش شایسته این بزرگی نشان دادند و شادی را به 4 هزار ایرانی حاضر در سالن و یک ملت در هزاران کیلومتر دورتر در ایران عزیز هدیه کردند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1171

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 768

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2538

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2892

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2987

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3141

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3028

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4053