خدمات سایت


متن کامل خبر

382 مصدوم حوادث چهارشنبه سوری در کشور/ترقه در دهان کودک منفجر شد/ضربه مغزی جوان موتور‌سوار در قم

آرشیو
اورژانس کشور اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار جمع آوری شده از سراسر کشور، حوادث چهارشنبه سوری امسال 382 نفر را مجروح کرد که 238 نفر از آنها روانه بیمارستان شدند.
1392/12/28 09:53:10 ب.ظ

آرزو دهقانی، مدیر روابط عمومی اورژانس کشور به فارس گفت: ماموران اورژانس کشور دیروز تا پاسی از شب و تا هنگامی که صدای ترقه و آتش بازی های چهارشنبه سوری در شهرهای مختلف به گوش می رسید در حالت آماده باش بودند و بر اساس آخرین آمار جمع آوری شده به 382 نفر در سراسر کشور خدمات اورژانسی ارائه کردند. از این تعداد 238 نفر به بیمارستان اعزام شدند و 144 نفر به صورت سرپایی درمان شدند.
گزارش فارس از بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری که مرکز اصلی رسیدگی به آسیب دیدگان چهارشنبه سوری در پایتخت است نیز نشان می دهد، مراجعات آسیب دیدگان به این مرکز چه از طریق اورژانس 115 و چه از طریق همراهان خود بیماران تا پاسی از شب ادامه داشت و بیش از 60 مصدوم فقط در این مرکز پذیرش شدند و حدود 7 نفر آنها بستری شدند. در بین آنها یک کودک 3 ساله نیز بود و اکثر آسیب دیدگان پسران بین 17 تا 30 سال بودند.
بر اساس آخرین گزارش دریافتی از منابع مختلف از جمله بازپرس ویژه قتل تهران و نیروی انتظامی حوادث چهارشنبه سوری امسال حداقل یک کشته در تهران داشته است که یک پسر بچه 8 ساله در شهرک گلستان بوده که به علت انفجار کپسول جان خود را از دست داد.


یک قطع عضو و 238 مصدومیت در چهارشنبه آخر سال آذربایجان غربی
مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی به فارس گفت: مراسم چهارشنبه‌ آخر سال در آذربایجان غربی 238 مصدوم و یک قطع عضوی داشت.
محمدرضا فروتنی افزود: در مراسم و آیین چهارشنبه‌سوری امسال 238 نفر در آذربایجان غربی صدمه دیده‌اند. 58 نفر از این تعداد بر اثر استفاده از مواد محترقه دچار سوختگی شده و 86 نفر نیز از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند.
فروتنی با اعلام این مطلب از وجود یک مورد قطعی عضو نیز در استان خبر داد و گفت: این مورد در ماکو اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به کاهش میزان جراحت‌ها و حوادث چهارشنبه آخر سال نسبت به سال‌های گذشته، تصریح کرد: بیشترین میزان سوانح و جراحت‌های اتفاق افتاده در شهرستان‌های ارومیه و خوی اتفاق افتاده است.

8 زخمی در حوادث چهارشنبه‌ آخر سال دشتستان
رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی دشتستان از بر جای گذاشتن 8 زخمی در حوادث چهارشنبه‌ آخر سال دشتستان خبر داد و به فارس گفت: 3 نوجوان به دلیل درصد بالای سوختگی به بیمارستان گناوه اعزام شدند.
محمدعلی دهقان افزود: در مراسم چهارشنبه آخر سال شب گذشته 8 جوان و نوجوان زخمی شدند که شدت جراحات سه نفر از آنها بسیار شدید بوده است. در روستای محمدآباد جوان 17 ساله دچار سوختگی 50 درصد شد که بلافاصله توسط اورژانس و فوریت‌های پزشکی به بیمارستان سوختگی گناوه اعزام شد. 2 جوان 16 و 17 ساله نیز در شهر برازجان با سوختگی 25 و 35 درصد به بیمارستان سوختگی گناوه اعزام شدند. در حوادث شب گذشته برازجان همچنین 5 نوجوان و جوان نیز با سوختگی زیر 20 درصد به طور سرپایی مداوا و ترخیص شدند.

9 نفر؛ تعداد مصدومان چهارشنبه‌سوری در کاشان
سید محمد حسین مکی، سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تعداد مصدومان چهارشنبه‌سوری امسال کاشان را 9 نفر ذکر کرد و به فارس گفت‌: این تعداد مصدوم در چهارشنبه‌سوری امسال به دو طریق مراجعه حضوری افراد آسیب‌دیده به اورژانس‌‌ها و مراکز درمانی و همچنین انتقال آنها از محل توسط تیم درمانی مرکز فوریت‌های پزشکی این شهرستان ثبت شده است.

وقوع 17 مورد آتش‌‌سوزی در کرمانشاه / 4 آتش‌نشان مصدوم شدند
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان کرمانشاه از وقوع 17 مورد آتش‌‌سوزی در شب چهارشنبه آخر سال در شهر کرمانشاه خبر داد و با فارس گفت: در این حوادث 4 آتش‌نشان مصدوم شدند.
حجت‌الله جهانبخشی افزود: با وجود تمامی هشدارهای ایمنی توسط پلیس، آتش‌نشانی، اورژانس و سایر دستگاه‌ها بی‌احتیاطی جوانان باز هم منجر به حوادث دلخراش در شب چهارشنبه پایانی سال شد.
این مسئول با اشاره به آمادگی کامل نیروهای سازمان آتش‌نشانی استان کرمانشاه در شب گذشته تصریح کرد: 135 نفر از آتش‌نشانان استان برای پوشش حوادث شب چهارشنبه آخر سال در حالت آماده‌باش قرار داشتند.
به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان کرمانشاه، 85 نفر از این نیروها در سطح شهرها مشغول گشت‌زنی و مابقی در ایستگاه‌ها مستقر بودند.
وی با اشاره به فعالیت 9 پایگاه آتش‌نشانی در استان کرمانشاه در شب گذشته، گفت: 20 دستگاه از خودروهای آتش‌نشانی در شب گذشته با گشت‌زنی در سطح شهر به کمک‌رسانی و امداد شهروندان پرداختند.


حوادث چهارشنبه آخر سال در سمنان سه مصدوم داشت
مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان از کاهش شمار مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در شهرهای تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: در حوادث دیشب تنها سه نفر مصدوم شدند.
محمداطهری به ایرنا گفت: این تعداد مصدوم در حالی است که در حوادث سال 90شمار مصدومان 12 نفر و در سال 91 چهار نفر بوده اند.
وی با تقدیر از جوانان و مردم در درک لزوم همکاری با مسوولان و جلوگیری از خسارت های ناشی از حوادث چهارشنبه برای کاهش مصدومان اظهار داشت: روند کاهشی شمار مصدومان این حوادث در این استان بیانگر مشارکت و همکاری مردم است.
مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: این سه نفر نیز بر اثر سوختگی دست و صورت مصدوم شدند که توسط نیروهای اورژانس امدادرسانی شدند.


پسر 19 ساله دستان و چشمانش را از دست داد
شب چهارشنبه آخر سال پسر 19 ساله تویسرکانی به خاطر انفجار مواد منفجره دستان و چشمان خود را از دست داد.
به گزارش فارس، شب چهارشنبه سوری پسر 19 ساله‌ تویسرکانی به علت انفجار مواد محترقه در دستانش از دو چشم نابینا و دو دستش را از دست داد.
در تماسی با مرکز فوریت‌های پزشکی، جوان 19 ساله در باغی در محله جولستان تویسرکان به واسطه انفجار مواد منفجره از ناحیه چشمان و دو دست مجروح و به بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) این شهرستان انتقال داده شد.
دستان این جوان از مچ کاملاً متلاشی و دو چشمش هم نابینا شده بود. مجروح حادثه دیده پس از دریافت خدمات پزشکی مورد نیاز، به همدان اعزام شد.
عدم آگاهی و هیجان‌های کاذب این شب هر سال جان افرادی را گرفته و تعدادی هم به شدت مجروح می‌شوند.

پرتاب ترقه در قم به ضربه مغزی جوان موتور‌سوار منجر شد
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با پرتاب ترقه در شب گذشته‌(شب چهارشنبه آخر سال) یک جوان موتور‌سوار قم دچار ضربه مغزی شد.
احمد نامداری به ایسنا گفت: به طور کلی در حوادث چهارشنبه سوری طبق آخرین آمار 6 نفر در قم دچار سانحه شدند. در این میان دو نوجوان 14 و 17 ساله دچار سوختگی و آسیب به چشم شدند که برای مداوا به تهران اعزام شدند.
وی در خصوص مجروحیت دو تن از شهروندان در شب چهار شنبه سوری نیز اظهار کرد: همچنین در این حوادث دو کودک 5 ساله و خانم 25 ساله نیز دچار سوختگی شدند.
نامداری گفت: متاسفانه در این حوادث دو نفر مجروح غیر مستقیم نیز از آمار دانشگاه علوم پزشکی قم است که در این حادثه با پرتاپ ترقه جلوی موتور‌سوار، موجب بر زمین خوردن جوان و منجر به ضربه مغزی وی شده که ‌تحت نظر و درمان است. همچنین یک مامور نیروی انتظامی نیز از ناحیه پا دچار سوختگی شد که با انجام اقدامات اولیه مرخص شد.



چهارشنبه‌سوری در خراسان جنوبی 16 مصدوم داشت
سرپرست مرکز مدیریت حوادث وفوریت‌های پزشکی استان با اشاره به اینکه چهارشنبه‌سوری پارسال 25 نفر مصدوم و دو نفر کشته داشته است به ایسنا گفت: امسال با 16 نفر مصدوم 36 درصد کاهش داشته‌ایم. این تعداد بیشتر از ناحیه چشم، دست و صورت مصدوم شده‌اند.
محمدرضا آذرکیش با اشاره به اینکه 10 نفر از مصدومین در محل حادثه درمان شده‌اند، گفت: شش نفر راهی بیمارستان شدند و از این تعداد چهار نفر به صورت سرپایی درمان و دو نفر دیگر بستری شدند.
وی استفاده از ترقه و فشفشه را علت مصدومیت افراد عنوان کرد و افزود: پنج اکیپ ثابت و پنج اکیپ سیار و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای امدادرسانی به موقع در محل‌های شلوغ حضور داشته است.

انفجار ترقه در دهان یک کودک سه ساله
کودکی سه ساله با تصور اینکه شکلاتی را از زمین برداشته است آن را در دهانش گذاشت اما لحظاتی بعد این شکلات منفجر شد.
به گزارش مهر، محمدپارسا کودک سه ساله همدانی در مراسم چهارشنبه آخر سال با تصور اینکه شکلاتی را از روی زمین برداشته است آن را در دهانش گذاشت اما لحظاتی بعد این مواد منفجره در دهان وی منفجر و باعث مجروح شدن وی از ناحیه لب و دهان شد. این کودک بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و مورد مداوا قرار گرفت.

شب تلخ چهارشنبه سوزی در مازندران/ رشد 240 درصدی مصدومان
تلخ ترین شب سال با ثبت 70 مورد حادثه، قطع انگشت و رشد 240 درصدی حوادث نسبت به سال قبل سحر شد.
به گزارش خبرنگار مهر، آخرین چهارشنبه امسال نیز با قطع انگشت، سوختگی و آسیب دیدگی دست و صورت همراه بود و نوروز بسیاری از خانواده ها را تلخ کرد. رشد 240 درصدی حوادث چهارشنبه آخر سال مازندران در حالیست که سال قبل 24 مورد مصدوم در آیین مذموم چهارشنبه سوری ثبت شده بود.
رئیس مرکز فوریتهای پزشکی مازندران به مهر می گوید: در حوادث چهارشنبه سوری امسال 70 نفر مصدم شدند که 53 نفر مرد و 17 نفر زن بودند. از این تعداد پنج مورد در بیمارستان بستری و بقیه درمان سرپایی شدند.
بیشترین حادثه در شهرهای آمل، بابلسر، قائمشهر، ساری و بهشهر گزارش شده است که حوادث و شمار مصدومان امسال نسبت به سال قبل رشد 240 درصدی داشته است.
فرهاد مصدری یادآور شد: کمترین و بیشترین سن مربوطه به دختر دوساله و پیرمرد 70 ساله بود و دختر خردسال که روی بالکن نشسته بود بر اثر پرتاب ترقه دچار آسیب شد.
رئیس مرکز فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: این دختر دو ساله از اهالی شهر زیرآب سوادکوه و پیرمرد 70 ساله نیز شهروند آمل بوده است. متاسفانه در حوادث چهارشنبه آخر سال، انگشت یک نفر قطع شد که اکنون در بیمارستان ساری بستری است.
بررسی آمارهای حوادث چهارشنبه سوری سال 91 نشان می دهد که در این حادثه یک نفر نیز جانش را از دست داد و همچنین قطع انگشت و نابینایی نیز گزارش شده بود که خوشبختانه در حوادث سالجاری، مرگی ثبت نشده است.

33 زخمی نتیجه آتش بازی های شب گذشته/ تعداد مصدومان درکرمانشاه کاهش داشته است
مدیرعامل سازمان آتش نشانی استان کرمانشاه گفت: براساس آخرین آمار از مصدومان چهارشنبه آخر سال؛ 33 نفر در این شب به علت رعایت نکردن هشدارهای لازم مصدوم و به بیمارستانها و درمانگاهای سطح استان منتقل شده اند.
حجت الله جهانبخشی به مهر گفت: با وجود تمامی هشدارها و آموزشها، بازهم چهارشنبه آخر سال امسال، صدماتی به همراه خود داشته است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی استان کرمانشاه گفت: براساس آخرین آمار از مصدومان چهارشنبه آخر سال؛ 33 نفر در این شب به علت رعایت نکردن هشدارهای لازم مصدوم و به بیمارستانها و درمانگاهای سطح استان منتقل شده اند. از این تعداد مصدوم، 8 نفر آنها به علت شدت جراحات در بیمارستان بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شده اند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی استان کرمانشاه گفت: این آمارها از تعداد مصدومان چهارشنبه آخر سال نسبت به دور مشابه شال گذشته کاهش داشته است که این نتیجه آموزش و اطلاع رسانی به موقع دستگاههای ذیربط است.

سپری شدن چهارشنبه سوری در خراسان شمالی بدون حادثه ‌منجر به اعزام اورژانس‌
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به ایسنا گفت: مراسم چهارشنبه سوری در استان بدون حادثه منجر به اعزام اورژانسی سپری شد.
دکتر محسن رعنایی افزود: در شب گذشته 12 نفر مصدوم شده‌اند که این افراد خودشان به اورژانس بیمارستان مراجعه و به صورت سرپایی درمان شدند.
وی با اشاره به اینکه از این تعداد‌ 11 نفر آقا و یک نفر خانم بوده‌اند، ادامه داد: هفت نفر از این تعداد به علت انفجار ترقه، یک نفر در اثر انفجار مواد محترقه و چهار نفر نیز به علت در دست داشتن کبریت و آتش بازی مصدوم شده‌اند. مصدومیت‌ها نیز به صورت سوختگی و تروما بوده است.
رعنایی تعداد مصدومان اعزام شده با اورژانس به بیمارستان در سال گذشته را 13 نفر در سال 90، 16نفر بیان کرد.

هیچ حادثه تلخی در چهارشنبه‌ آخرسال بجنورد روی نداد
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد به فارس گفت: خوشبختانه هیچ حادثه تلخی در چهارشنبه سوری امسال بجنورد روی نداده است.
علی گودرزی با اشاره به آمادگی کامل عوامل آتش‌نشانی در چهارشنبه آخر سال تصریح کرد: به همین منظور 20اکیپ در ایستگاه‌های آتش‌نشانی در آمادگی به سر می‌بردند. 
وی با اشاره به همکاری مردم در این شب برای گذراندن اوقاتی بدون حادثه تصریح کرد: صرفاً آتش‌سوزی تنه درخت در مهنان بجنورد و همچنین آتش‌سوزی چند حلقه لاستیک مستعمل در برخی مناطق گزارش شد که با حضور به موقع آتش‌نشانان این آتش‌سوزی‌ها اطفا شد.
به گفته گودرزی تعدادی از خودروها و نیروهای آتش‌نشانی نیز در برخی اماکن و محلات شهربرای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه‌ای مستقر بودند.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7506

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6463

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7257

۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز  image ۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز 1397/06/31

معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه 10 نفر شهید شدند و 21 نفر هم مجروح شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8318

 طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت image طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت 1397/06/28

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از فوت دو نفر بر اثر طوفان شب سه‌شنبه 27 شهریور در البرز خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8185

وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران image وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران 1397/06/24

مردی که برای فروش ارز مجازی (بیت کوین) به شکنجه گاهی در مشهد کشانده شده بود، برای فرار از چنگ افراد مسلح، دست به جنایت زد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8833

تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج  image تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج 1397/04/20

تصادف مرگبار تانکر حامل سوخت با یک اتوبوس در سنندج موجب کشته شدن ۱۳تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8691

راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت image راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت 1397/03/12

طی گزارش های اخیر یک راننده‌ اوبر به مسافرش شلیک کرده و او را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8844

تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم image تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم 1397/03/08

مسئولان آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران ضمن تایید تجاوز گروهی به دانش آموزان یک مدرسه در غرب تهران از مراجع قضایی خواستند نسبت به این پرونده ورود کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9200