خدمات سایت


متن کامل خبر

برزیل به یک چهارم نهایی جام جهانی صعود کرد/ تیر دروازه، میزبان را نجات داد

آرشیو
برزیل در ضربات پنالتی شیلی را شکست داد و به جمع 8 تیم برتر جام جهانی صعود کرد.
1393/04/08 10:42:30 ق.ظ

برزیل در مرحله یك هشتم نهایی پرقدرت نبود. مسابقه با شیلی توسط این تیم خوب شروع شد اما خوب پیش نرفت. برزیلی‌ها در دقیقه 18 توسط داوید لوئیز به گل رسیدند تا ورزشگاه زردپوش شهر بلو هوریزنته را به وجد بیاورند ولی نمایش آن‌ها در ادامه مسابقه چندان جذاب نبود. دروازه برزیل در دقیقه 32 توسط الكسیس سانچز باز شد تا این تیم در پایان نیمه اول با برد به رختكن نرود. البته ممكن بود برزیل نیمه اول را به حریف واگذار كند كه با خوش شانسی زرد پوشان، آخرین موقعیت شیلی در نیمه اول تبدیل به گل نشد. 

با شروع نیمه دوم، برزیل باز هم عملكرد درخشانی نداشت و نسبت به شیلی بازی بهتری انجام نمی داد. میزبانی هم نتوانسته بود برزیل را به تیمی برتر در این دیدار تبدیل كند. گرچه هالك در دقیقه 55 یك گل برای برزیلی‌ها زد اما داور این گل را به این دلیل كه خطای هند او را گرفته بود قبول نكرد. 

برخلاف برزیل كه در این مسابقه خیلی محتاط بازی می‌كرد، بازیكنان شیلی بارها به شكلی خطرناك به سمت دروازه حریف رفتند و موقعیت‌هایی ساختند. البته برزیل هم صاحب موقعیت‌هایی شد كه اكثر آن‌ها در ضد حملات به دست آمد. با وجود به دست آمدن چند موقعیت خوب برای هر دو تیم، اما هیچ كدام از آن‌ها نتوانستند دروازه حریف را باز كنند تا این دیدار در پایان 90 دقیقه با تساوی یك بر یك به پایان برسد.

بازی به وقت‌های اضافی كشید تا بازیكنان مجبور شوند 30 دقیقه دیگر هم بدوند. در نیمه اول وقت اضافی تیم‌ها محتاط كار می‌كردند و البته برزیل كه مقابل چشمان تماشاگران خود بازی می‌كرد، هجومی‌تر بود. چند موقعیت نسبتا خوب هم برای این تیم به دست آمد كه هیچ كدام تبدیل به گل نشد.شیلی هم سعی می‌كرد در ضد حملات خطرناك ظاهر شود و دروازه برزیل را تهدید كند. اما نیمه  اول وقت اضافی هم گلی نداشت.

در نیمه دوم وقت اضافی تقریبا هر دو تیم نشان دادند كه دوست دارند بازی به پنالتی كشیده شود. احتیاط، شرط اول بازی هر دو تیم بود. گرچه برزیل بیشتر توپ را در اختیار داشت اما موقعیت‌های آن‌ها خیلی هم دروازه شیلی را تهدید نمی‌كرد. شوت از راه دور، چند بار توسط بازیكنان دو تیم تكرار شد.  اما برزیل كم كم احتیاط را كنار گذاشت و حملاتی همه جانبه روی دروازه شیلی انجام داد. كار به جایی رسید كه توپ چند دقیقه وارد زمین شیلی هم نشد. اما دفاع فشرده شیلی هم مانع نفوذ برزیلی‌ها می‌شد. برزیلی‌ها كه در دقایق پایانی فقط یك لحظه عقب كشیدند، در همان صحنه یك لحظه در آستانه حذف قرار گرفتند. ضربه محكم بازیكن شیلی در دقیقه 119 به تیر افقی دروازه برزیل خورد تا تیر دروازه برزیلی‌ها را نجات دهد. یك دقیقه بعد داور سوت پایان 120 دقیقه را زد تا كار به ضربات پنالتی بكشد.

اولین ضربه پنالتی را داوید لوئیز برای برزیل زد كه ضربه او بر خلاف جهت حركت دروازه بان شیلی رفت و تبدیل به گل شد.

دومین ضربه را پینیا برای شیلی زد كه ژولیو سزا آن را گرفت. با مهار این ضربه، ورزشگاه منفجر شد.

زننده سومین ضربه پنالتی، ویلیان برای برزیل زد. ضربه او اما به بیرون رفت تا آه تماشاگران بلند شود.

الكسیس سانچز پنالتی چهارم را زد كه دوباره ژولیو سزار توپ را گرفت. برخلاف پنالتی قبلی كه وسط زده شد و سزار به راحتی آن را گرفت، این پنالتی به گوشه دروازه زده شد كه سزار به زیبایی آن را مهار كرد.

مارسلو زننده پنالتی بعدی بود كه توپ او هم تبدیل به گل شد. 

پنالتی ششم را آرانگوئز به زیبایی به گوشه دروازه برزیل زد و سزار هم فقط توپ را تماشا كرد و حتی شیرجه هم نزد. 

هالك زننده پنالتی بعدی برزیل بود. او ضربه‌اش را طوری زد كه توپ به پای دروازه بان شیلی كوبیده شد و براوو با خوش شانسی توپ را گرفت.

پنالتی هشتم را مارسلو دیاز زد كه توپ او تبدیل به گل شد. ژولیو سزار هم نتوانست ضربه او را بگیرد تا كار به ضربه آخر كشیده شود.

نیمار پنالتی نهم را زد. او توپ را به گوشه دروازه زد و براوو هم بر خلاف جهت او شیرجه زد تا برزیل به گل برسد.

پنالتی دهم سهم گونزالو خارا بود. ژولیو سزار گرچه به سمت توپ شیرجه زد اما توپ به تیر دروازه خورد و برگشت تا برزیل به مرحله یك چهارم نهایی جام جهانی برود.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1158

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 755

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2516

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2875

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2962

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3109

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3010

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4042

تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر image تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر 1397/04/30

بازیکن سابق استقلال در سوگ پدر نشسته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3558

رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد  image رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد 1397/03/27

ورزش سه نوشت:جدال با مراکش نه تنها یک برد شیرین و سه امتیاز ارزشمند برای ایران به ارمغان داشت بلکه بسیاری از رکوردهای ملی را نیز تغییر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3670