خدمات سایت


متن کامل خبر

تسويه حساب خونين قاچاقچيان موادمخدر

آرشیو
مأموران پليس اقدامات خود براي شناسايي مالك اصلي خودرو را آغاز كردند اما هيچ سرنخي از وي به دست نيامد تا اينكه راننده دستگير شده لب به ارتكاب جنايات خود باز كرد.
1389/09/30 01:41:33 ق.ظ

15 شهريور سال 86، مأموران پليس آگاهي در بزرگراه تهران_كرج به يك دستگاه خودروي پيكان مشكوك شده و دستور ايست دادند.

راننده خودرو بعد از اينكه متوجه شد از سوي مأموران پليس تحت تعقيب قرار گرفته است، بر سرعت خود افزود و قصد فرار از دست مأموران پليس را داشت كه در نهايت مأموران پليس مجبور به استفاده از سلاح براي متوقف كردن خودرو شدند.

بعد از دستگيري راننده خودرو، تحقيقات از وي و خودرو آغاز شد تا اينكه مشخص شد اسناد مالكيت خودرو كه راننده ارائه كرده بود، جعلي و خودرو سرقتي است.

مأموران پليس اقدامات خود براي شناسايي مالك اصلي خودرو (كه مشخص شد از دوستان متهم بوده) را آغاز كردند اما هيچ سرنخي از وي به دست نيامد تا اينكه راننده دستگير شده لب به ارتكاب جنايات خود باز كرد.

مهران، در تحقيقات خود دلايل مختلفي براي ارتكاب قتل دوستش (غلام) عنوان كرد؛ ولي در بيشتر موارد مدعي بود كه از غلام به خاطر فروش چندين كيلو موادمخدر، مبلغ 12 ميليون تومان طلب داشته كه بعد از امتناع غلام از پرداخت بدهي او را به قتل رسانده است.

بازجويي‌ها درباره اين قتل ادامه داشت و همزمان با آن، خانواده فردي به نام شهرام كه در كرج زندگي مي‌كرد، مدعي بودند وي از آخرين روز سال 85، ناپديد شده و برخي او را براي آخرين بار با مهران ديده‌اند.

كارآگاهان با شگردهاي خاص، از مهران درباره شهرام نيز تحقيق كردند كه متوجه شدند وي درباره شهرام اظهارات متناقضي دارد تا اينكه سرانجام به ارتكابقتل شهرام هم اعتراف كرد.

مهران درباره ارتكاب قتل شهرام گفت: آخرين ساعات سال 85، شهرام به خانه من آمد؛ براي تعمير خودروي خود بيرون از خانه بودم ولي وقتي برگشتم، شهرام را ديدم كه آلبوم خانوادگي من دستش بود؛ با او درگير شدم و او را با اسلحه به قتل رساندم. جسد را به خارج از شهر بردم و در آنجا به وسيله بنزين آتش زدم.

مهران در ادامه تحقيقات اعترافات قبلي خود را پس گرفت و مدعي شد كه قتل را او مرتكب نشده و اين كار را شخص ديگري انجام داده است اما اظهارات دقيق او درباره نحوه ارتكاب جنايات و همچنين كشف مقداري از لباس‌هاي وي در محل كشف جسد شهرام، راهي براي انكار اين قتل‌ها نگذاشت.

مدت‌ها از ايت رسيدگي به اين پرونده گذشت تا اينكه با صدور قرار مجرميت براي مهران، پرونده براي رسدگي به دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد كه صبح ديروز جلسه محاكمه در شعبه 74 و به رياست قاضي حسن تردست برگزار شد.

در ابتداي جلسه، سيدرضايي نماينده دادستان براساس كيفرخواست صادره، اتهام مهران را مباشرت در قتل شهرام و غلام، 2 فقره سرقت خودرو، سرقت و جعل اسناد مالكيت خودرو، سرقت 3 فقره چك و آتش زدن جسد شهرام بود عنوان كرد.

طبق كيفرخواست صادره، اين پرونده متهم ديگري به نام كريم با اتهام مشاركت در مخفي كردن جسد غلام دارد كه با قرار وثيقه آزاد اما در دادگاه حاضر نشده بود.

همچنين پرونده جداگانه‌اي براي رسيدگي به اتهام نگهداري و حمل سلاح از سوي مهران، در دادگاه انقلاب در حال رسيدگي است.

در ادامه جلسه، برادر ناتني شهرام در جايگاه قرار گرفت و مدعي شد از سال‌ها قبل هيچ اطلاعي از سرنوشت شهرام نداشته و نمي‌داند به چه علت به دادگاه احضار شده است. شهرام زماني كه 2 سال داشت، والدينش از هم جدا شدند و مادرش با پدر من ازدواج كرد. از آن زمان هيچ خبري از پدرش نداريم و مادرش هم سا‌ل‌ها قبل فوت كرد.

اولياي‌دم غلام هم به دادگاه نيامده بودند.

در ادامه جلسه، مهران در جايگاه قرار گرفت و با بيان اينكه هيچ يك از اتهامات را قبول ندارد، گفت: 5 ساعت قبل از آغاز سال 86، مجتبي دوستم به من زنگ زد و قرار شد به خانه من بيايد؛ او به همراه شهرام كه تا آن زمان او را نديده بودم، به خانه من آمد. آنها داخل خانه نشسته بودند و من بيرون خانه مشغول تعمير خودروي خود بودم.

وي ادامه داد: براي استراحت وارد خانه شدم كه ديدم مجتبي، شهرام را باسلاح به قتل رسانده و وقتي علت راپرسيدم گفت به خاطر اختلافي كه داشتيم، او را به قتل رساندم. لباس‌هايم خوني شد و با پيشنهاد مجتبي او را با ماشين به خارج شهر برديم.

مهران در پاسخ به سؤال قاضي مبني بر اينكه قبلا به صراحت اعتراف كردي و مدعي شدي كه شهرام را به خاطر برداشت آلبوم خانوادگي به قتل رساندي، گفت: اين اظهارات را قبول ندارم.

وي درباره سرقت خودروي شهرام گفت: خودرو را با واسطه مجتبي و از يكي از دوستان او خريدم و نمي‌دانستم كه متعلق به شهرام است.

مهران تمام اتهامات مربوط به قتل شهرام را گردن مجتبي انداخت و مدعي شد كه مجتبي زماني كه در زندان رجايي‌شهر دوران محكوميت را سپري مي‌كرده، به قتل رسيده است.

در ادامه جلسه، نوبت به رسيدگي به موضوع قتل غلام رسيد كه مهران، آن را هم قبول نكرد و گفت: شوهر خواهرم (سعيد)، 6 كيلو حشيش به من فروخته بود كه من هم آن را به غلام فروختم و 12 ميليون تومان از او طلبكار شدم. سعيد مدام به من فشار مي‌آورد تا پول موادمخدر را به او پرداخت كنم، من هم به به غلام اصرار مي‌كردم كه زودتر پول را بياورد.

وي ادامه داد: يك روز قرار شد غلام ماشينش را بفروشد تا بيشتر بدهي خود را پرداخت كند،‌ اما آن روز موفق به فروش ماشين نشديم و با غلام به خانه من رفتيم؛ سعيد و غلام در خانه من كه تازه به آنجا نقل مكان كرده‌ بودم،‌ باهم جر و بحث مي‌كردند و من از دوستم جمشيد خواستم به آنجا بيايد و آنها را از درگيري منصرف كند.

مهران گفت: با وساطت جمشيد، درگيري خاتمه پيدا كرد و من براي خريد غذا از خانه خارج شدم اما زماني كه برگشتم، سعيد با عجله از خانه خارج شد و وقتي وارد خانه شدم با جسد غلام رو به رو شدم. بيش از 30 بار با سعيد تماس گرفتم و او فقط يك بار جواب داد و گفت به فرديس مي‌رود. من معتقدم كه سعيد به خاطر اين اختلاف غلام را به قتل رسانده و به خاطر اينكه خودش تازه از طناب دار نجات پيدا كرده بود، سعي كرد مرا قاتل جلوه دهد.

بعد از مهران، سعيد كه تا اين لحظه بيرون از دادگاه منتظر بود، در جايگاه قرار گرفت و درباره اينكه آيا از قتل شهرام مطلع بود يا نه گفت: يكي از اولين شب‌هاي سال 86،‌مهران به خانه ما آمد و با اصرار از من خواست به خانه او بروم؛ او تلويحا به تلاش براي انتقال يك جسد اشاره كرد اما من كه احتمال چنين كاري از او را نمي‌دادم باور نكردم و با او همراه نشدم.

سعيد كه خود فردي سابقه‌دار است و جرايمي مانند قتل، حمل و مصرف موادمخدر و شرب خمر را در پرونده دارد، درباره قتل غلام گفت: چند ماه بعد، محمد را مقابل خانه خود در حالي كه داخل ماشينش خوابيده بود ديدم و از من خواست به خانه او برويم؛ وقتي وارد خانه او شديم،‌ فردي را در سالن و در حالي كه يك بالش روي سرش بود ديدم. وقتي بالش را كنار زد، مردي را ديدم كه سرش بر اثر اصابت جسمي متلاشي شده بود.

وي افزود: از مهران پرسيدم اين شخص كيست كه در جواب گفت به من بدهكار بوده و با ميله فنر ماشين او را به قتل رسانده‌ام. وحشت كردم و از خانه او بيرون آمدم.

سعيد اظهارات مهران مبني بر اينكه از او موادمخدر خريداري كرده بود را دروغ خواند و گفت: آن زمان من تازه از زندان خارج شده بودم و از سازمان زندان‌ها پولي را دريافت كرده بودم كه بخشي را به مهران دادم. شبي كه غلام را به قتل رسانده بود، من وارد حياط خانه او شدم ولي وارد خانه نشدم. به او گفتم پول مرا پس بده كه او كليد خودرويي كه بعدا فهميدم به متعلق به غلام بود را به من داد تا زمان پرداخت بدهي در اختيار من باشد.

بعد از اظهارات سعيد، قاضي تردست به علت عدم حضور اولياي‌دم شهرام و غلام و همچنين عدم حضور يكي از متهمان و همچنين مطلعان در دادگاه، جلسه محاكمه را تجديد كرد تا در زمان ديگري به آن رسيدگي شود.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7553

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6499

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7283

۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز  image ۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز 1397/06/31

معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه 10 نفر شهید شدند و 21 نفر هم مجروح شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8338

 طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت image طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت 1397/06/28

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از فوت دو نفر بر اثر طوفان شب سه‌شنبه 27 شهریور در البرز خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8202

وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران image وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران 1397/06/24

مردی که برای فروش ارز مجازی (بیت کوین) به شکنجه گاهی در مشهد کشانده شده بود، برای فرار از چنگ افراد مسلح، دست به جنایت زد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8856

تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج  image تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج 1397/04/20

تصادف مرگبار تانکر حامل سوخت با یک اتوبوس در سنندج موجب کشته شدن ۱۳تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8710

راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت image راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت 1397/03/12

طی گزارش های اخیر یک راننده‌ اوبر به مسافرش شلیک کرده و او را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8867

تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم image تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم 1397/03/08

مسئولان آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران ضمن تایید تجاوز گروهی به دانش آموزان یک مدرسه در غرب تهران از مراجع قضایی خواستند نسبت به این پرونده ورود کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9227