خدمات سایت


متن کامل خبر

سنگين‌ترين شکست تاريخ فوتبال برزيل مقابل آلمان / برزیل 7 تایی شد

آرشیو
تيم ملي آلمان با برتري پرگل و عجيب 7 بر يک برابر برزيل سنگين‌ترين شکست تاريخ فوتبال اين تيم را به سلسائو تحميل کرد و به فينال جام جهاني راه يافت.
1393/04/18 02:39:39 ق.ظ


آلمان و برزيل در اولين ديدار مرحله نيمه نهايي جام جهاني در ورزشگاه مينه‌رائو شهر بلوهوريزنته به مصاف هم رفتند که تيم ملي آلمان موفق شد با نتيجه خيره کننده 7 بر يک برزيل را شکست داد.

آلمان در دقيقه 11 موفق شد با ضربه توماس مولر به گل نخست خود در اين ديدار دست يابد. ميروسلاو کلوزه در دقيقه 23 موفق شد ضمن به ثمر رساندن دومين گل آلمان شانزدهمين گلش را در تاريخ جام هاي جهاني به ثمر برساند و رکورد بي‌نظيري را به نام خود ثبت کند.

حملات طوفاني آلمان پس از اين گل شروع شد. توني کروس در دقيقه 24 موفق شد با شوتي روي پا و ديدني حساب کار را سه بر صفر کند. اين بازيکن در دقيقه 26 موفق شد بار ديگر از روي اشتباه مدافعان برزيل، گل چهارم تيمش را نيز به ثمر برساند.

سامي خديرا تکميل کننده نيمه نخست بسيار خوب ژرمن‌ها در اين بازي بود. او در دقيقه 29 موفق شد پاس مسوت اوزيل را به گل پنجم تيمش تبديل کند.

يوآخيم لوو که خيالش از پيروزي در اين ديدار راحت بود در نيمه دوم چند تغيير در تيمش ايجاد کرد که از جمله مي‌توان به حضور آندره شورله در زمين اشاره کرد. آندره شورله در نيمه دوم موفق شد دو گل براي تيمش به ثمر برساند. اولين گل او در دقيقه 69 بود که با يک بغل پا توپ را از بين پاهاي ژوليو سزار وارد دروازه کرد.

شورله در دقيقه 79 موفق شد گل هفتم آلمان را نيز به زيبايي به ثمر برساند. بازيکنان نااميد برزيل در دقيقه 91 موفق شدند با ضربه اسکار يکي از گل‌هاي خورده را جبران کنند تا اين ديدار با نتيجه 7 بر يک به سود آلمان به پايان برسد تا سنگين‌ترين شکست برزيل در تاريخ فوتبال اين کشور رقم بخورد.

پيش از اين سنگين‌ترين شکست برزيل در سال 1920 با شکست 6 بر صفر برابر اروگوئه حاصل شده بود.

خبر آنلاین نوشت :
ورزشگاه 58 هزار نفری بلوهوریزنته یک دست زرد بود و همه شهر تعطیل. همه شهر که نه اصلا همه کشور تعطیل بود . این خوشی و غرور ملی اما تنها 30 دقیقه بعد زیر رژه سربازان آلمان له شده بود. 5 گل در دروازه برزیل ، این ننگ تا ابد در یاد مردم کشور میزبان می ماند. روند گل خوردن هایی که در نیمه دوم هم ادامه داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ بازی بزرگ برزیل و آلمان شروع شد. میزبان در غیاب ستاره اش نیمار و کاپیتانش تیاگو سیلوا در حالی به مصاف آلمان خطرناک رفت که این دو ضربه بزرگ شانس تیم را برای بردن در چند روز گذشته به شدت کم کرده بود اما انگار غیاب این دو ستاره اتحاد تیم و مردم را بالا برده بود. بازی که داشت شروع می شد ، زمانی که باید سرود ملی کشور میزبان پخش می شد ، همه دست های شان را دور گردن انداخته بودند ، لباس نیمار هم دست بازیکنان بود. روی سکو ها هم همین طور بود. حس بی نظیری در ورزشگاه حاکم بود. فیفا طبق معمول ورژن کوتاه شده سرود ملی برزیل را پخش کرد اما همه مردم سرود را تا آخر خواندند . نه فقط ورزشگاه که شاید همه کشور داشتند این سرود را می خواندند. جو احساسی نشان از برزیلی متفاوت از همه بازی های قبلی داشت . بازی که با سوت  داور شروع شد ، این برزیلی ها بودند که در دل فریادهای «اوله ، اوله اوله ؛ برزیل ، برزیل» را سر می دادند ، یکپارچه حمله بودند. انها می خواستند مثل بازی فینال 2002 ، باز هم ژرمن ها را شکست دهند. آیا این اتفاق در انتهای بازی و برابر یکی از بهترین تیم ملی های دنیا قرار بود بیفتد؟

این اما اتفاقی که جمعیت در انتظارش بودند اما نشد. هنوز ده دقیقه از شروع بازی نگذشته بود که یک کرنر زیبا از باستین شواین اشتایگر و ضربه زیبای مولر آلمانی ها را پیش انداخت. بعد از این گل دوباره میزبان سراپا حمله شد اما آلمانی ها که پشت شان در دروازه به نویر گرم بود و با بواتنگ و دیگر دفاع های شان اهل گل خوردن ساده نبودند ، خیلی خوب راه را بر برزیلی ها می بستند. مارسلو و اسکار اگرچه خیلی دوست داشتند تا بتوانند برای تیم شان کاری کنند اما لام و هم تیمی هایش هم نیامده بودند تا بار دیگر روند موفق یک دهه اخیرشان در حد قرار گرفتن در سکوی سوم  جام باشد!

آنها حالا فقط کافی بود که توپ هایی که در ضد حمله گیرشان می آمد را پیش می بردند. توماس مولر قلب تپنده تیمش بود . او ابتدا پاسی زیبا به میروسلاو کلوزه داد تا او گل پنجمش را بزند. گلی که این آلمانی را در تاریخ جام جهانی ماندگار کرد. شانزدهمین گل میرو ، او را بهترین گلزن تمام ادوار جام جهانی کرد. افتخاری که تا پیش از این برای برزیلی ها بود. این اما پایان توفان آلمانی نبود. فقط دقیقه ای بعد شگفتی ژرمن ها تکمیل شد چون ضربه ای که مولر نزد را این بار کروس گل کرد. این گل هم پایان بازی نبود چون ثانیه ای بعد دوباره آلمان ها گل زدند . اشک های هزاران برزیلی حاضر در ورزشگاه سرازیر بود. تیم فیل بزرگ به کما رفته بود و اتفاقی برایش افتاده بود که هیچ کس باورش را نداشت. بازیکنان برزیل از هم پاشیده بودند. قلب دفاع این تیم فرو ریخته بود و داور هم در این دقایق خیلی با میزبان همراه نبود چون آفساید اوزیل را نگرفت تا روی پاس او خدیرا گل پنجم تیمش را هم بزند.

بعد از توفان 30 دقیقه ای انگار دیگر خود آلمان ها هم نخواستند بیش از این دل طرفداران میزبان را ریش کنند . آنها بازی را آرام کردند و تب بازی خوابید. یک نیمه 5 گل از مهمان در دروزاه میزبان. نیمه دوم اما چه اتفاقی قرار بود بیفتد؟

شروع نیمه دوم شروع حملات برزیلی ها بود. آمدن رامیرس به زمین تلاشی بود برای هجومی تر شدن تیم اسکولاریو آنها اما برای رسیدن به گل آلمان باید از سد نویری می گذشتند که بهترین گلر دنیاست. . او در همان 10 دقیقه اول نیمه دوم حداقل 3 بار با نویر تک به تک شدند ، اسکار ، مارسلو ، پاولینیو و رامیرس همگی در سد نویر ماندند و نتیجه همانی بود که در پایان نیمه اول رقم خورده بود.

هرچه برزیلی ها در گل زدن ناتوان بودند ، هر توپی که روی دروازه آنها می رفت بوی گل می داد. مولر در دقیقه 60 می توانست برزیل را 6 تایی کند اما این بار سزار راهش را سد کرد . لحظه ای بعد مایکون در محوطه جریمه آلمان زمین خورد اما داور نظرش پنالتی نبود و بازی را ادامه داد.

جملات احساسی آلمان به جایی  قرار نبود برسد و در مقابل آلمان ها با هر حمله یک گل می زدند . این بار و در دقیقه 69 این شورله بود که گل زد. او که به جای میرو کلوزه تاریخ ساز به زمین آمده بود خیلی ساده روی دومین حمله آلمان ها دراین نیمه به گل رسید. تماشاگران برزیلی کم کم ورزشگاه را ترک می کردند و آماده تظاهرات خیابانی می شدند تا شاید این طور خود را آرام کنند. این حسی نبود که حاضرین در ورزشگاه مانیرو داشتند که این دردی مشترک بود برای همه مردم کشور. در ریو و در فن فست کوپاگابانا انگار خاک مرده پاشیده بودند. یکی از طرفداران برزیلی به خبرنگار آسوشیتد پرس گفته بود:« ما الان غمگین ترین مردم دنیاییم. شکست خورده و داغون .» این اما پایان گریه های شان نبود که شورله در دقیقه 78 با شوتی استثنایی برزیلی ها را 7 تایی کرد. این یعنی فاجعه ملی. برزیلی ها که میلیاردها دلار هزینه کرده بودند تا باز آقای فوتبال دنیا باشند ، به بدترین شکل له شدند و این کابوس شوم  تمام رویاهای شان را به هم ریخت.

90 دقیقه از بازی گذشته بود و حسرت تمام سهم هواداران بود وقتی توپ اسکار به گل تبدیل شد. گلی که بی شک تلخترین گل تاریخ ملی برزیل بود.


منبع : ورزش 3
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1174

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 768

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2544

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2896

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2994

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3149

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3030

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4055

تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر image تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر 1397/04/30

بازیکن سابق استقلال در سوگ پدر نشسته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3574

رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد  image رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد 1397/03/27

ورزش سه نوشت:جدال با مراکش نه تنها یک برد شیرین و سه امتیاز ارزشمند برای ایران به ارمغان داشت بلکه بسیاری از رکوردهای ملی را نیز تغییر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3693