خدمات سایت


متن کامل خبر

آلمان-آرژانتين؛ جدال ربات‌ها با نابغه‌ها

آرشیو
دو تيم آلمان و آرژانتين فينال بيستمين جام جهاني را يکشنبه شب در ورزشگاه «ماراکانا» برگزار خواهند کرد تا يک ماه جشنواره فوتبال در برزيل به پايان برسد.
1393/04/21 01:49:05 ب.ظ

آرژانتين و آلمان يکشنبه شب فينال جام جهاني را در ورزشگاه "ماراکانا" از ساعت 23:30 به وقت ايران برگزار مي‌کنند. اين ديدار را مي‌توان به "لحظه حقيقت" تشبيه کرد. اين بازي بسيار بيش از آنچه درون مستطيل سبز رخ مي‌دهد بزرگ‌تر است و نتيجه‌ آن براي هميشه به تاريخ مي‌پيوندد.

اين ديدار باعث مي‌شود تا ديدگاه‌ مردم جهان نسبت به دو کشور تغيير کند و بهترين فرصت است که آلمان و آرژانتين خودشان را در عرصه جهاني از دريچه فوتبال نشان دهند. اين‌ها کليشه نيست. آلمان در سال‌هاي گذشته در جامعه اروپايي کشوري مدرن و پيشرفته بوده است. اما آنها از آينده خود اطلاعي ندارند. مردم آلمان نمي‌دانند آلمان، قدرت قديمي جهان در آينده‌اي نزديک چه وضعيتي خواهد داشت. اما شايد نتيجه‌ ديدار يکشنبه شب پاسخ اين سوال را بدهد.

آرژانتين از سوي ديگر در آستانه يک شور و شوق بزرگي قرار دارد. آنها روز استقلال خودشان را در بازي با هلند جشن گرفتند. يک شادي مضاعف. اکنون در يک قدمي رسيدن به قله فوتبال جهان قرار دارند. اتفاقي که باعث خواهد شد دولت آرژانتين کمي از رکود اقتصادي فاصله بگيرد. شرايط اقتصادي بدي که آرژانتين در سال‌هاي گذشته داشته است باعث ناراحتي مردم اين کشور شده و آنها را به خيابان ها کشانده است. چه چيزي بهتر از قهرماني در جام جهاني مي‌تواند التيام بخش دردهاي مردم آرژانتين باشد؟

آلمان و آرژانتين اتفاقي به فينال نرسيدند. آنها بهترين و با ثبات‌ترين تيم‌ها در جام جهاني بودند. هر دو تيم پنج بازي از شش ديدار خود در اين جام را با پيروزي پشت سر گذاشتند و هر دو شايسته حضور در فينال اين رقابت‌ها بودند. البته کفه ترازو کمي به سمت آلمان سنگيني مي‌کند، چرا که در مرحله قبل توانست برزيل ميزبان را با نتيجه‌ هفت بر يک از پا در بياورد. اين در حالي است که آرژانتين پس از 120 دقيقه‌ بازي برابر هلند به تساوي بدون گل رسيد اما در ضربات پنالتي موفق شد اين تيم را شکست دهد و به فينال برسد. علاوه بر اين شاگردان يوآخيم لوو يک روز هم بيشتر از تيم آرژانتين استراحت کرد.

- نقاط ضعف و قدرت:

*آلمان: خط حمله ترسناک آلمان در اين جام 17 گل به ثمر رسانده است که هفت گل آن فقط در بازي برابر برزيل بود. ذهنيت پيروزي طلب بازيکنان آلمان و حرفه‌اي گري آنها در طول جام جهاني به خوبي نمايان شد. آلمان در اين ديدار با خط دفاع مستحکمي وارد مسابقات شد. دفاع آلمان خوب بود اما عالي نبود و داراي نقاط ضعفي است. درون دروازه مانوئل نويري قرار دارد که به احتمال زياد دستکش طلايي جام را از آن خود خواهد کرد. البته در صورتي که در فينال شرايط خوب خود را از دست ندهد.

* آرژانتين: در تحليل تيم ملي آرژانتين مهم‌ترين موضوع خط دفاعي اين تيم است که به شدت آسيب پذير بوده و مي‌تواند به پاشنه آشيل اين تيم در ديدار فينال تبديل شود. البته آنها در شش ديدار جام جهاني 2014 برزيل سه گل دريافت کردند. خيلي‌ها در اين جام از گل نزدن‌هاي بازيکنان آرژانتيني گله کردند. بازي دفاعي و کم سرعت آرژانتين باعث شد در روزهاي اول سر و صداي زيادي در رسانه‌ها ايجاد کند اما وقتي اين تيم به فينال رسيد اين سر و صداها به حداقل خود رسيد. آرژانتين تيم گلزني نيست، در بازي‌هاي قبلي اين ثابت شده است. آنها در شش ديدار خود هشت گل به ثمر رساندند. اين در صورتي است که خيلي‌ها در ابتداي جام عقيده داشتند با حضور ليونل مسي، سرخيو آگوئرو و گونسالو هيگواين، آرژانتيني‌ها در خط حمله عملکرد بهتري داشته باشند.

مصدومان:

* آرژانتين: آنخل دي ماريا به احتمال بسيار زياد بازي فينال جام جهاني را از دست مي‌دهد. او در روزهاي گذشته تلاش زيادي کرده است تا خودش را به شرايط بازي برساند. غيبت دي ماريا شانس پيروزي آرژانتين را کاهش خواهد داد.

* آلمان: متس هوملس مدافع آلماني‌ها نيز شرايطش براي ديدار فينال هنوز مشخص نشده است و به نظر مي‌رسد اين مدافع ارزشمند به دليل مصدوميت از ناحيه زانو ديدار فينال جام جهاني 2014 برزيل را از دست بدهد.

ديدار آلمان و آرژانتين يک ديدار کلاسيک در فوتبال جهاني است. به نظر مي‌رسد آلبي سلسته بازي را منظم و دفاعي آغاز کند و اين آلمان باشد که حملات را‌ آغاز کند. اين سومين بار است که دو تيم در ديدار فينال جام جهاني برابر هم به ميدان مي‌روند.

انتظار مي‌رود اين ديدار به يکي از زيبا‌ترين ديدارهاي جام جهاني تبديل شود. دو تيم اولين بار در فينال 1986 به مصاف هم رفتند که آرژانتين موفق شد با نتيجه‌ سه بر دو به پيروزي برسد و دومين قهرماني در جام جهاني را تجربه کند. چهار سال بعد آلمان موفق شد با پنالتي دقايق پاياني آندرياس برمه آرژانتين را شکست دهد و به قهرماني برسد.

دو تيم تاکنون 20 بار برابر هم به ميدان رفتند که 9 ديدار با پيروزي آرژانتين به پايان رسيده است و شش بار نيز آلماني ها با پيروزي زمين مسابقه را ترک کردند. پنج ديدار دو تيم نيز با تساوي به پايان رسيده است.

- تاريخچه در جام جهاني

* آلمان: تيم ملي آلمان در 18 بار حضور خود در جام جهاني، به سه عنوان قهرماني در سال‌هاي 1954، 1974 و 1990 رسيده است. اين تيم چهار بار نيز نايب قهرمان شده است و چهار بار سوم شده است. تيم ملي آلمان جام بيستم را با پيروزي پر گل چهار بر صفر برابر پرتغال شروع کرد. اين تيم در دومين ديدار برابر غنا به ميدان رفت و به تساوي دو بر دو رسيد و در سومين ديدار آمريکا را با يک گل شکست داد. آلمان سپس موفق شد با نتيجه‌ دو بر يک الجزاير را شکست دهد و با برتري يک بر صفر برابر فرانسه به مرحله نيمه نهايي صعود کرد.

شاگردان يوآخيم لوو در مرحله نيمه نهايي با نتيجه‌ هفت بر يک برزيل ميزبان را در هم کوبيدند تا به فينال جام جهاني 2014 برزيل راه يابند.

تيم ملي آرژانتين نيز در شانزده حضور خود در جام جهاني دو بار در سال‌هاي 1978 و 1986 به مقام قهرماني رسيده است و همچنين دو بار نيز نايب قهرمان شده است.

آرژانتين: ياران ليونل مسي جام جهاني را با پيروزي دو بر يک برابر بوسني و هرزگوين آغاز کرد و سپس در دومين ديدار موفق شد ايران را با يک گل از پيش‌رو بردارد. شاگردان سابه يا با پيروزي سه بر دو برابر نيجريه توانستند با 9 امتياز به مرحله بعد راه يابند. آرژانتين سپس موفق شد سوئيس را با يک گل شکست دهد و به جمع هشت تيم برتر جهان راه يابد. آنها در اين مرحله نيز با يک گل بلژيک را پشت سر گذاشتند و در مرحله نيمه نهايي با برتري برابر هلند با ضربات پنالتي به فينال راه يافت.

- بازيکني براي ديدن:

آلمان : توماس مولر

توماس مولر با پنج گل زده پس از جيمز رودريگس در رده دوم جدول برترين گلزنان جام بيستم قرار گرفته است. مولر نشان داده در محوطه جريمه يک متخصص به تمام معناست. او با 68.8 کيلومتر بيشترين فضا را در جام جهاني پوشش داده است. موضوعي که نشان مي‌دهد که مولر چه بازيکن خستگي ناپذيري است. او مي‌تواند در پست‌هاي مختلفي بازي کند نه تنها مهاجم، بلکه مي‌تواند در خط ها‌فبک نيز به ميدان برود. کوچک‌ترين فضا در محوطه جريمه حريفان باعث مي‌شود تا اين بازيکن توانايي خودش را در گل زدن نشان دهد.

* آرژانتين: ليونل مسي

تنها مي‌توانيم آن را با صفت "نابغه" توصيف کنيم. مرد شماره "10" آرژانتين وقتي با توپ حرکت مي‌کند انگار توپ به پاي او چسبيده است. در واقع اغراق نکرديم اگر بگوييم آرژانتين با هنر نمايي مسي به فينال رسيده است. نه تنها يک گلزن او در نقش‌هاي مختلفي ظاهر مي‌شود و هم تيمي هايش را در موقعيت گل زدن قرار مي‌دهد. از هشت گل آرژانتين در اين جام چهار گل را مسي به ثمر رسانده و چهار گل ديگر با پاس او به ثمر رسيده است. نکته اي که نشان مي‌دهد آرژانتين تا چه اندازه به اين بازيکن وابسته است. خيلي‌ها اين عملکرد مسي را مانند ديگو مارادوناي 1986 مي‌دانند که تيمش را يک تنه به قهرماني رساند.

قهرماني آرژانتين در اين جام مي‌تواند کابوس برزيلي‌ها را تکميل کند و آنها بايد در ورزشگاه "ماراکاناي" کبير جشن قهرماني دشمن ديرينه‌شان را ببينند.

از طرفي اگر آلمان به قهرماني در جام جهاني 2014 برزيل برسد اولين تيم اروپايي است که توانسته در قاره آمريکا به قهرماني دست يابد.
منبع : ورزش 3
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1157

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 755

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2516

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2875

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2962

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3109

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3009

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4042

تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر image تصویری از فرهاد مجیدی در روز تلخ وداع با پدر 1397/04/30

بازیکن سابق استقلال در سوگ پدر نشسته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3557

رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد  image رکوردی که با دیدار ایران- مراکش شکسته شد 1397/03/27

ورزش سه نوشت:جدال با مراکش نه تنها یک برد شیرین و سه امتیاز ارزشمند برای ایران به ارمغان داشت بلکه بسیاری از رکوردهای ملی را نیز تغییر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3670