خدمات سایت


متن کامل خبر

آخرین اخبار از زلزله ایلام

آرشیو
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام چهار تیم ارزیاب در پی وقوع زمین لرزه در "مورموری" خبر داد.
1393/05/27 12:12:40 ب.ظ

با اعلام خبر وقوع زلزله‌ای به بزرگی 6.1 ریشتر در اعماق درونی زمین در ساعت 7:2 صبح امروز گفت: این زمین لرزه در منطقه "مورموری" در مرز استان‌های ایلام، لرستان و خوزستان به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: با توجه به بزرگی حادثه بلافاصله با امدادگران استان‌های لرستان، کرمانشاه و خوزستان برای اعلام آمادگی تماس گرفته شد.

به گفته سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، در حال حاضر چهار تیم ارزیاب از استان ایلام به منطقه اعزام شده‌اند تا میزان خسارات مالی و جانی احتمالی را تخمین بزنند.

درخشان همچنین گفت: بررسی اولیه نشان داد که تاکنون چهار نفر از اهالی مورموری بر اثر وقوع این زمین لرزه دچار مصدومیت و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

وی با بیان اینکه "ارتباطات تلفنی بخشی از این منطقه قطع شده است"، افزود: در حال حاضر تیم‌های ارزیاب در حال بررسی مناطق مسکونی این شهر و روستاها هستند.

براساس این گزارش، مختصات این زمین لرزه که در عمق 10.2 کیلومتری زمین رخ داد 332.703 عرض جغرافیایی و 47.695 طول جغرافیایی ثبت شده است.

تاکنون تلفات جانی از ایلام گزارش نشده است

‌مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر ایلام نیز گفت: تاکنون تلفات جانی زمین‌لزره در سطح استان گزارش نشده است.

«محمد سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، با اشاره به اینکه دیشب حدود ساعت 19 زمین لرزه مناطقی از استان را لرزاند، اظهار کرد: تاکنون تلفات انسانی زمین لرزه 6.1 ریشتری در سطح استان گزارش نشده اما خسارت به واحدهای مسکونی بخصوص در بخش مورموری شهرستان آبدانان وارد شده است.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی کامل به مردم در رابطه با زلزله انجام شده، افزود: شب گذشته تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر به مناطقی که زمین لرزه در آن به وقوع پیوسته بود، اعزام شدند.

سلیمانی ادامه داد: تمام نیروهای جمعیت هلال‌احمر در سطح استان در آماده باش کامل هستند و هرگونه خدماتی امدادی که مردم نیاز داشته باشند ارائه خواهد شد.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تشریح آخرین وضعیت مناطق زلزله زده گفت:‌ دو شهرستان آبدانان و مورموری بیشترین میزان خسارت را در پی زلزله 6.1 ریشتری صبح امروز داشته‌اند.

وی گفت: تعداد مصدومان این حادثه به شش نفر رسید که همگی به بیمارستانی در آبدانان منتقل شدند.

حسین درخشان با بیان اینکه تاکنون شش پس لرزه در این منطقه به ثبت رسیده است، گفت: روز گذشته نیز شش پیش لرزه در این منطقه به ثبت رسید که بزرگی یکی از آنها 4.9 ریشتر بوده اما برخی از مردم بی توجه به این مسئله در خانه‌های خود اقامت داشتند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه برق و تلفن در این منطقه همچنان قطع است، گفت: تلاش امدادگران برای بررسی هرچه بیشتر این زمین لرزه و خسارات آن ادامه دارد.

درخشان در جدیدترین اظهاراتش و درحالیکه 2 ساعت از وقوع زمین لرزه گذشته است، عنوان کرد: تا کنون 50 نفر از اهالی مناطق زلزله زده شده دچار آسیب دیدگی شده‌اند که تلاش پزشکان برای درمان این افراد ادامه دارد.

مصدوم شدن 20 نفر در آبدانان به دلیل زمین‌لرزه

در عین حال حسن میری بخشدار مرکزی آبدانان و رییس شبکه بهداشت شهرستان آبدانان شمار مصدومان زلزله را 20 نفر اعلام کرد.

«حسن میری» بخشدار مرکزی آبدانان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در ایلام، اظهار کرد: به دنبال زمین‌لرزه‌های عصر گذشته که امروز صبح هم احساس شد، خسارت‌هایی به واحدهای مسکونی این بخش وارد آمده اما خسارت جانی در این منطقه تاکنون گزارش نشده است.

«حیدری‌زاد» رییس شبکه بهداشت شهرستان، هم از مصدوم شدن 20 نفر در شهر آبدانان خبر داد.

وی تصریح کرد: با توجه به شدت زمین‌لرزه در بخش مورموری ، تعداد مصدومان این بخش بیشتر خواهد بود اما هنوز اطلاع دقیقی در دست نیست.

آمادگی پلیس برای کمک به زلزله‌زدگان

جانشین انتظامی استان ایلام نیز با اشاره به وقوع زلزله 6.1 ریشتری صبح امروز و بخش مورموری این شهرستان گفت: تا کنون 12 مجروح این حادثه به مراکز درمانی منتقل شده اند.

سرهنگ حسن سماواتی در این باره اظهارداشت: این زلزله صبح امروز در این بخش اتفاق افتاده که خسارات زیادی را متوجه ساکنان و خانه های روستائیان کرد.

وی ادامه داد: بیشترین خسارات‌ها در مناطق روستایی اتفاق افتاد و تا این لحظه 12 مجروح حادثه به مراکز درمانی منتقل شده اند.

جانشین انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه این زلزله تا کنون تلفات جانی نداشته است، گفت: پلیس برای کمک به حادثه دیدگان این زمین لرزه آماده است.

براساس گزارش ایسنا، زمین لرزه مورموری بخش‌هایی از استان‌های مجاور از جمله خوزستان و کرمانشاه را نیز لرزاند. شدت این زمین لرزه جمعی از مردم شهر کرمانشاه را به خیابان‌ها کشاند.

همچنین با توجه به بزرگی حادثه با امدادگران استان‌های لرستان، کرمانشاه و خوزستان برای اعلام آمادگی تماس گرفته شده‌ است.

منبع : ایسنا
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7505

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6462

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7255

۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز  image ۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز 1397/06/31

معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه 10 نفر شهید شدند و 21 نفر هم مجروح شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8318

 طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت image طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت 1397/06/28

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از فوت دو نفر بر اثر طوفان شب سه‌شنبه 27 شهریور در البرز خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8183

وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران image وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران 1397/06/24

مردی که برای فروش ارز مجازی (بیت کوین) به شکنجه گاهی در مشهد کشانده شده بود، برای فرار از چنگ افراد مسلح، دست به جنایت زد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8833

تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج  image تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج 1397/04/20

تصادف مرگبار تانکر حامل سوخت با یک اتوبوس در سنندج موجب کشته شدن ۱۳تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8689

راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت image راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت 1397/03/12

طی گزارش های اخیر یک راننده‌ اوبر به مسافرش شلیک کرده و او را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8841

تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم image تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم 1397/03/08

مسئولان آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران ضمن تایید تجاوز گروهی به دانش آموزان یک مدرسه در غرب تهران از مراجع قضایی خواستند نسبت به این پرونده ورود کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9199