خدمات سایت


متن کامل خبر

پارازیت نه ؛ با سرطان به جنگ تهاجم فرهنگی نروید!

آرشیو
هواشناسی معترض، محیط زیست مدعی؛ بدین ترتیب درخواهیم یافت تا کنون دو اثر نامطلوب از پارازیت به ثبت رسیده که هر دو، سلامت شهروندان را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهند و افزون بر آن، هزینه‌های سنگین دیگری به پایتخت کشور وارد می‌کنند؛ اما هیچ یک از این دو برداشت علمی تا کنون نتوانسته مسئولان را مجاب به توقف روند ارسال پارازیت کند.
1393/07/13 09:56:49 ق.ظ

بدین ترتیب درخواهیم یافت تا کنون دو اثر نامطلوب از پارازیت به ثبت رسیده که هر دو، سلامت شهروندان را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهند و افزون بر آن، هزینه‌های سنگین دیگری به پایتخت کشور وارد می‌کنند؛ اما هیچ یک از این دو برداشت علمی تا کنون نتوانسته مسئولان را مجاب به توقف روند ارسال پارازیت کند.


تاکنون انتخاب میان بد و بدتر به گوشتان خورده؟ بررسی‌های انجام گرفته درباره اثرات منفی پارازیت، چنین انتخابی پیش روی مسئولان گذاشته، ولی مشکل اینجاست که گویا تفسیرهای متفاوت، شناسایی «بدتر» را دشوار کرده است!

به گزارش «تابناک»، به فاصله چند ماه از شکل گیری کمیته مشترک بررسی اثر پارازیت‌ها بر سلامت شهروندان، در روزهای گذشته، سازمان حفاظت از محیط زیست، نخستین نتایج این کمیته را اعلام کرد و با توجه به آن، خواستار توقف روند تولید و ارسال پارازیت در کشور شد. 

سعید متصدی، معاون محیط زیست انسانی این سازمان با تأکید بر سرطان زا بودن پارازیت‌ها، از مسئولان خواست تصمیم دیگری برای تهاجم فرهنگی بگیرند و افزود: کمیته مشترک تاکنون جلسات خود را در سطح وزیر تشکیل داده و مصوباتی نیز داشته است که بنا بر این مصوبات قرار شد، مبحث مربوط به پارازیت‌ها و تأثیر آن بر انسان با جدیت پیگیری شود، زیرا احتمال بروز این بیماری به علت تأثیر پارازیت‌ها در انسان وجود دارد. 

وی در ادامه، پیرو زیانبار تشخیص دادن پارازیت‌ها، گفت: پیشنهاد سازمان محیط زیست بر حذف کامل پارازیت هاست و اگر قرار است برای مقابله با بحث تهاجم فرهنگی و حفاظت از شأن و کیان کشور کاری شود، بهتر است راه‌های دیگری برای آن پیشنهاد شود. 

هنوز ساعاتی از ارائه این نتایج اولیه و درخواست سازمان محیط زیست برای توقف ارسال پارازیت‌ها نگذشته، در جایی دیگر، یکی دیگر از اشکالات ارسال پارازیت‌ها از زبان مسئولی دیگر بیان شد که چند ماه پیشتر، خطرآفرین بودن آن اثبات شده و سهم آن در جان باختن چند تن از هموطنانمان قابل چشم پوشی به نظر نمی‌رسد. 

روز گذشته، احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران در بازدید از سازمان هوا‌شناسی کل کشور، از زبان داود پرهیزکار، رئیس این سازمان سخنانی شنید که به نوعی، تأییدی دیگر در ضررآفرینی پارازیت‌های ارسالی بود و البته رد پر رنگی از آن در حوادث توفان تهران می‌توان یافت. 

پرهیزکار با تأکید بر اینکه سازمان هوا‌شناسی کشور از استانداردهای سازمان هوا‌شناسی جهان (WMO) پیروی می‌کند، یک سوم تصاویر رادار تهران را ناخوانا خواند و در این باره گفت: متأسفانه یک سوم تصویر رادار تهران واقع در منطقه پرند ناخواناست که احتمالا به دلیل وجود پارازیت، این گونه شده است؛ باید سازمان تنظیم مقررات رادیویی درباره چرایی این تصویر ناخوانا توضیح دهد. 

این سخنان از این روی بااهمیت است که می‌بینیم خشکسالی رقم خورده در کنار اشکالات دیگر، موجب شده خاک‌های مناطق جنوبی پایتخت به قدری نرم شود که بادهای شکل گرفته پیرامون شهر، با گرد و خاک همراه شده و ‌گاه این امر آنقدر شدت بگیرد که توفانی بی‌سابقه شکل دهد. 

کافی است، گرد و غبار روز گذشته در پایتخت را مرور کنیم تا دریابیم چگونه نگرانی‌های شکل گرفته پس از توفان چند ماه پیش تهران، موجب شده با اندکی سرعت گرفتن باد پیرامون پایتخت، توده‌ای غلیظ از گرد و غبار سطح شهر را تاریک کرده و آماده باش عمومی برای مقابله با اثرات شوم احتمالی اعلام شود. 

بدین ترتیب درخواهیم یافت تا کنون دو اثر نامطلوب از پارازیت به ثبت رسیده که هر دو سلامت شهروندان را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهند و افزون بر آن، هزینه‌های سنگین دیگری به پایتخت کشور وارد می‌کنند؛ اما هیچ کدام از این دو برداشت علمی هم تا کنون نتوانسته مسئولان را مجاب به توقف روند ارسال پارازیت کند. 

اینجاست که به نظر می‌رسد، هنوز مسئولان تصمیم گیرنده درباره ارسال پارازیت بر این باورند در قیاس بد و بد‌تر شکل گرفته، اثرات جانبی ارسال پارازیت بد است و امواج ماهواره‌ای که پارازیت‌ها برای مختل کردنشان به کار گرفته می‌شوند، بد‌تر هستند، در حالی که مسئولان محیط زیست عکس این نظر را دارند و دیدگاه مسئولان سازمان هوا‌شناسی نیز تقریبا به نظر ایشان نزدیک است. 

با این تفاسیر، به نظر تنها موضوعی که می‌تواند تکلیف ماجرا را یکسره کند، اعلام نتایج کامل کمیته مشترک شکل گرفته برای بررسی اثر پارازیت‌ها بر سلامت شهروندان است که اگر به تأیید سرطان زا بودن این امواج منجر شود، به نظر کفه ترازو را به نفع قطع ارسال پارازیت بیش از پیش سنگین خواهد کرد؛ البته به شرطی که نظریات این کمیته مشترک تزئینی به حساب نیامده، تخصصی محسوب شده و همه به الزامات پذیرفتن آن تن دهند، نه اینکه همچنان برخی تصمیم سازان این عرصه اصرار به ادامه ارسال پارازیت داشته باشند و سرطان زا بودن این پارازیت‌ها و اختلال شدید حاصل آمده از آن در روند پیش بینی هوا‌شناسی را قابل چشم پوشی بدانند!

منبع : تابناک
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6

هشدار وزارت راه به پلتفرم‌‌ها: بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود image هشدار وزارت راه به پلتفرم‌‌ها: بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود 1403/02/04

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از انسداد پلتفرم‌های دیوار و شیپور در صورت عدم افزودن وب‌سرویس احراز هویت خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 20

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 23

سونی 28 اردیبهشت‌ماه رویداد ویژه اکسپریا 2024 را برگزار خواهد کرد image سونی 28 اردیبهشت‌ماه رویداد ویژه اکسپریا 2024 را برگزار خواهد کرد 1403/02/02

در این رویداد احتمالاً گوشی نسل جدید اکسپریا 1 VI معرفی خواهد شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 18

OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

به اعتقاد یک سناتور آمریکایی، حباب‌های سبز آی‌مسیج، باعث خراب کردن روابط مخصوصاً در بین نوجوان‌ها می‌شود. image به اعتقاد یک سناتور آمریکایی، حباب‌های سبز آی‌مسیج، باعث خراب کردن روابط مخصوصاً در بین نوجوان‌ها می‌شود. 1403/02/01

الیزابت وارن، سناتور ایالات متحده، اعلام کرد که پیام‌های متنی سبزرنگ آیفون در حال خراب کردن روابط اجتماعی هستند و این تنها یکی از ترفندهای ناپسند اپل برای حفظ انحصار خود بر بازار گوشی‌های هوشمند است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد image پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد 1403/02/01

«پست‎ نیوز» شبکه‌ای اجتماعی است که بدون نمایش هیچ تبلیغاتی، محتوای پولی نشریه‌هایی ازجمله Business Insider و Wired را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 22