خدمات سایت


متن کامل خبر

5 حقه شگفت‌انگیز برای خلاص شدن از شر خرناس

آرشیو
تحقیقی جدید نشان داده که جوراب پوشیدن از خرناس کشیدن جلوگیری می‌کند، اما برای فرار از خرخرهای شبانه راه‌های دیگری هم وجود دارد، مانند استفاده از توپ تنیس و تمرین آواز.
1393/11/20 03:29:10 ب.ظ

از هر چهار نفر انسان روی زمین یک نفر در خواب خرناس می‌کشد، اما نکته جالب‌تر این‌که شیوع این مشکل در مردان دو برابر زنان است، موضوعی همزمان برای زنان خوشایند و هم ناخوشایند است.

به‌همین دلیل تعجبی ندارد که روش‌های جدید حل مشکل خروپف ارائه می‌شوند با پوشش خبری گسترده‌ای روبرو شوند؛ حال هرقدر که این روش‌ها غیرمحتمل باشند.

به تازگی پژوهشگران دانشگاه تورنتو راه‌حل جدیدی برای این مشکل دیرپا ارائه کرده‌اند و به همین بهانه، تلگراف به مرور این ایده و 4 ایده شگفت‌انگیز دیگر (که پیش از این مطرح شده بودند) پرداخته که می‌توانند رویای هر فرد خروپف کننده‌ای باشند.

1-جوراب واریس
به استناد پژوهشی که مقاله آن در هفته گذشته منتشر شد، پوشیدن جوراب‌های واریس برای جلوگیری از لخته شدن خون می‌تواند از خروپف کردن جلوگیری کند. در طول روز، مایعی در قسمت‌های پایینی پا انباشته می‌شود که شب‌هنگام به سوی گردن می‌رود و مشکل را بدتر می‌کند. جوراب‌های واریس مقدار انباشتگی این مایع را کاهش می‌دهند و پژوهش اخیر نشان داده مردانی که در طول روز جوراب واریس می‌پوشند، احتمالاً کمتر در شب خروپف می‌کنند.

2-توپ‌های تنیس
افرادی که به پشت می‌خوابند احتمالاً بیشتر خروپف می‌کنند، چراکه زبان و بافت‌های نرم بیشتر درخطر افتادن و بستن راه‌های هوایی هستند.
برای جلوگیری از این وضع، برخی پزشکان پیشنهاد می‌دهند که وصل کردن توپ تنیس به پشت تی‌شرتی که موقع خواب می‌پوشید، موجب احساس ناراحتی هنگام خوابیدن به پشت می‌شود و شما را وادار می‌کند که به پهلو بخوابید. سرانجام به خوابیدن به پهلو عادت خواهید کرد و دیگر نیازی به توپ تنیس نخواهد بود.

3-آواز خواندن
درس‌های آوازی وجود دارد که هدف از آن بهبود زندگی خروپف کننده‌ها است و ماهیچه‌ها را در مکان معمول لرزش ناشی از خروپف کردن مانند کام نرم، زبان، مجرای هوایی و ... تنظیم می‌کند.
شواهدی وجود دارد که تمرین‌های مداوم آواز خواندن ممکن است به افرادی که خروپف می‌کنند کمک کند اما برای تأیید قطعی آن نیاز به پژوهش‌های بیشتری است.

4-نوار چسب!
اگر خروپف کردن اغلب زمانی اتفاق بیفتد که کام نرم دهان، ورودی راه‌های هوایی را بندد و آن نیز زمانی اتفاق بیفتد که دهان باز مانده باشد، یک راه‌حل این است که دهان را بسته نگه دارید. انواع و اقسام نوارهای بالا کشنده وجود دارند که مانع از افتادن کام دهان در هنگام خواب می‌شوند، اما برخی پیشنهاد دیگر و ارزان‌تری دارند: به جای این‌که کلی پول خرج این چیزها کنید، با صرف هزینه‌ای اندک و مانند شکل زیر، به شیوه خانگی مشکل را حل کنید.

5-بالش جدید

به رغم آن‌که برخی متخصصان خوابیدن بدون بالش را توصیه می‌کنند، اما تمیز نگه‌داشتن بالش‌هایی که استفاده می‌کنید هم برای رهایی از خروپف مؤثر است. مواد آلرژی‌زا و ریزجانداران موجود در بالش‌ها می‌تواند دلیل خروپف شما باشد، از همین رو پیشنهاد می‌شود که هر شش ماه، بالش‌های خود را عوض کنید.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




محققان: با بررسی بینایی فرد می‌توان زوال عقل را 12 سال زودتر پیش‌بینی کرد image محققان: با بررسی بینایی فرد می‌توان زوال عقل را 12 سال زودتر پیش‌بینی کرد 1403/01/27

محققان در یک پژوهش چند ساله با آزمایش روی 8623 فرد توانستند ارتباط بین بینایی و بروز زوال عقل در آینده را دریابند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

وزارت ارتباطات با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو مخالفت کرد image وزارت ارتباطات با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو مخالفت کرد 1403/01/19

وزیر ارتباطات ضمن مخالفت با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو، پیشنهاد کرده است که این دستورالعمل در کارگروه اقتصاد دیجیتال تدوین شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد image محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد 1403/01/09

مصرف برخی از داروهای هورمونی رایج ضدبارداری به مدت یک سال یا بیشتر، با افزایش خطر ابتلا به تومور مغزی مرتبط است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 58

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! image سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! 1402/11/24

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به همکارانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی قورمه سبزی تعارف کرد و ظاهرا آن‌ها هم طرفدار این غذا شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 97

ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد image ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد 1402/11/15

پلیس نیویورک سرانجام رباتی را که قرار بود به نظارت در مترو شهر بپردازد، بازنشسته کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79