خدمات سایت


متن کامل خبر

کدام کالای خانگی بیشتر قاچاق می شود؟

آرشیو
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: میزان قاچاق با افزایش تعرفه واردات بیشتر می‌شود و در بین لوازم خانگی، کالاهایی مثل کولر گازی و اقلام کوچک‌تر همچون جاروبرقی و چرخ‌گوشت بیشتر از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود.
1393/12/09 03:08:55 ب.ظ

محمد طحان‌پور گفت‌: تولیدات لوازم خانگی پاسخگوی نیاز داخل است و انبارها پر از کالاست که در این زمینه مشکلی وجود ندارد ولی میزان قاچاق به ویژه در برخی کالاهای خانگی زیاد است.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با بیان این‌که قاچاق تلویزیون‌های تا سایز 50 اینچ بسیار کاهش یافته است، گفت: قاچاق تلویزیون‌های تا سایز 50 اینچ مقرون به صرفه نیست و اگر در این زمینه واردات غیرقانونی انجام شود، بیشتر از طریق شهر مرزی بانه است.

او در پاسخ به این سوال که آیا قطع واردات لوازم خانگی کار صحیحی است یا خیر؟ گفت: اگر واردات لوازم خانگی قطع شود، ظلم به مردم خواهد بود چون قیمت‌ها افزایش می‌یابد و حق انتخاب از مردم سلب می‌ شود.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: تجربه ثابت کرده در هر حوزه‌ای که رقابت وجود نداشته، آن حوزه پیشرفت نکرده و قیمت‌ها نیز افزایش می‌یابد در صورتیکه با وجود رقیب، همه در حال رقابت خواهند بود و تخفیف‌هایی نیز در برخی از کالاهای و بنا به صلاحدید اعمال می‌کنند که این کار در نهایت به نفع مصرف‌کننده است.

طحان‌پور با بیان این‌که در حال حاضر تعرفه واردات لوازم خانگی از قبیل یخچال و لباسشویی حدود 80 درصد است، گفت: تعرفه واردات لوازم خانگی کوچک‌تر مثل آب‌میوه‌گیری، جاروبرقی و چرخ گوشت 40 تا 50 درصد است.

او در ادامه گفت: نیروی انسانی برای نظارت در همه مغازه‌های لوازم خانگی وجود ندارد ولی با اجباری شدن استاندارد این کالاها و اجرای دقیق آن می‌توان از بسیاری مشکلات کاست .

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با بیان این‌که قیمت کالاهای داخلی در مقایسه با رقبای خارجی بسیار بالاتر است، گفت: قیمت تمام شده کالاهای ایرانی بالاست و این در حالی است که معمولا در کشور‌های دیگر از صادر‌کنندگان حمایت می‌شود و امکاناتی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

طحان‌پور گفت: صادرات در برخی کالاها مثل چرخ خیاطی، آب‌گرمکن و بخاری گازی خوب است و توان رقابت با کالای خارجی را داریم. در زمینه‌ صادرات کولر آبی به آفریقا یا کشور‌های همسایه همچون عراق و افغانستان نیز وضعیت خوبی داریم و در تولیدات اجاق گاز نیز قابل رقابت هستیم.

به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود image شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود 1402/12/13

شیائومی از یک پنکه هوشمند جدید رونمایی کرده که با قابلیت‌های خود می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. در ادامه با Xiaomi Mijia Fan آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

لیست قیمت انواع هواپز image لیست قیمت انواع هواپز 1402/12/08

هواپز یکی از لوازم خانگی برقی کاربردی در آشپزخانه است که از هوای گرم برای پخت غذا استفاده می‌کند. در این روش ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69