خدمات سایت


متن کامل خبر

خوردن این شیرینی پرمصرف، کبدتان را چرب می کند

آرشیو
خوردن کمی شکر اشکال ندارد و برای بدن بخصوص مغز لازم است، و به بدن انرژی می دهد ولی خوردن زیاد از حد آن به بدن آسیب می رساند زیرا شکر سرشار از کالری است و هیچ پروتئینی ندارد.
1393/12/11 01:22:00 ب.ظ

دکتر سلام: از مضرات استفاده بیش از حد از قند و شکر برایمان بیشتر توضیح می دهد

-به قلب صدمه می زند
مصرف زیاده از حد قند و شکر خطر ابتلا به بیماری های قلبی،را افزایش می دهد پمپاژ قلب را با مشکل مواجه میکند، چاقی شکمی را افزایش می دهد، تری گلیسیرید را بالا برده و باعث افزایش کلسترول بد (LDL) می شود،قند خون را بالا می برد که همه انها باعث ایجاد بیماری قلبی می شود.


-
مشکلات دهان و دندان
باکتری های مضر در  دهان به سرعت تکثیر شده و باعث مشکلات دندانی مثل کرم خوردگی، خرابی مینای دندان، بیماری لثه و پوسیدگی دندانی را به وجود می آورد.
 

-افزایش وزن

مطالعات نشان داد که افرادی که نوشیدنی هایی که با فروکتوز شیرین شده می نوشند پس از آن، احساس گرسنگی می کنند در حالی که افرادی که نوشیدنی های شیرین شده با گلوکز نوشیدند احساس سیری میکنند، کاهش  گلوکز به کاهش سطح هورمون گرسنگی در بدن بستگی دارد. قند و شکر برای بقا ضروری است و در مواد غذایی مانندحبوبات، سیب زمینی، عسل و غلات سبوس دار یافت می شود، در حالی که فروکتوز برای بدن لازم نیست و تا حد زیادی در قند و شیرین کننده های اضافه شده یافت می شود.

 

-چرب شدن کبد

قند  قبل ازاینکه وارد جریان خون  شود از طریق کبد تجزیه می شود خوردن  مواد غذایی حاوی فروکتوز، مانند  میوه ها،  حق  همه است از آنجایی که لازم است کبد آن را به عنوان گیلکوژن ذخیره می کند. با این حال، اگر  مقدار زیادی قند  وشکر می خورید، در کبد به عنوان گلیکوژن ذخیره می شود، و به چربی تبدیل می شود . این روند طول میکشد تا از کبد خارج شود. هنگامی که چربی، فروکتوزرا در نقاط مختلف بدن ذخیره می کند. برخی از این ذرات  در کبد، به عنوان چربی در طول زمان ذخیره می شود. این رسوبات چربی به بیماری کبد چرب غیر الکلی مبتلا میکند.


-
مقاومت به انسولین

انسولین هورمونی است که گلوکز (قند خون) را  وارد  جریان خون  میکند. خوردن زیاد قند و شکر می تواند  باعث خوب کار نکردن انسولین شده  این به عنوان مقاومت به انسولین شناخته شده است و می تواند  به سندرم متابولیک، چاقی، بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2منجر شود.

 

-دیابت نوع 2

هنگامی که سلول ها  به انسولین مقاوم می شوند، سلول های بتا درلوزالمعده  بیشتر تولید می شود،به دلیل ساخت  گلوکز در جریان خون می تواند خطرناک باشد. این  مقاومت به انسولین را بدتر می کند درنتیجه، لوزالمعده نمی تواند  انسولین موردنیاز  را برای پایین نگه داشتن سطح قند خون کنترل کند. در این مرحله، سطح قند خون افزایش می یابد، منجر به دیابت نوع 2 می شود.

 

-سرطان

انسولین یکی از هورمون های تنظیم رشد است که با  تکثیر سلولهای سرطانی در ارتباط است ، سطح انسولین بالا می تواند به سرطان منجر شود. شکر همچنین باعث مشکلات سوخت و ساز بدن  می شود که به التهاب منجر می شود، که علت دیگری ازسرطان است. اعتیاد شکر مثل مواد مخدر است، وقتی که آن را استفاده میکند از مغز پاداش میگیرد، و آن اعتیاد آور است. بر خلاف غذاهای طبیعی، خوردن قند دوپامین افزایش یافته، منجر به اعتیاد می شود.

 

-چاقی

شکرترکیبی از موادی است که به راحتی می تواند به چاقی منجر شود. به جای سیر کردن به انسان گرسنگی می دهد، در نتیجه باعث زیادتر غذا خوردن می شود. این نیز اعتیاد آور است، بنابراین  چرخه مصرف قند ادامه می یابد. علل سالمندی زودرس مصرف  قند منجر به پیری زودرس پوست می شود و باعث می شودکه پوست زودتر دچار چین و چروک شود، و به بیماری های مزمن و کاهش شناختی نیز منجر می شود.


-
کوتاهی عمر

از آنجا که قند و شکر با بیماریهای  کشنده مانند سرطان، بیماریهای قلبی و دیابت نوع 2 ارتباط دارد، این واقعیت است که بیماری با طول عمر کوتاه ارتباط دارد و تعجب آور نیست. مطالعه انجام شده در سال 2013 نشان داد که 180000 مرگ و میر در سراسر جهان با مصرف نوشابه ها ارتباط دارد.

 

به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود image پژوهشی جدید: پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود 1401/08/22

نکته قابل توجه اینکه، در خانواده‌هایی با درآمد بیشتر از 123 هزار دلار، این افزایش شادی مشاهده نشده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 186

در زمان ابتلا به ویروس کرونا مصرف چه غذاهایی می‌تواند مفید باشد image در زمان ابتلا به ویروس کرونا مصرف چه غذاهایی می‌تواند مفید باشد 1400/02/01

در این مقاله به بررسی راهنمایی‌های متخصصان علوم تغذیه در مورد غذاها و نوشیدنی‌هایی می‌پردازیم که در صورت ابتلا به ویروس کووید ۱۹، مصرف آن‌ها برای بازیابی سلامتی مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 654

نتیجه نظرسنجی:۴۴ سال از عمر  یک فرد معمولی صرف تماشای نمایشگرها می شود image نتیجه نظرسنجی:۴۴ سال از عمر یک فرد معمولی صرف تماشای نمایشگرها می شود 1399/10/07

پژوهشگران با انجام نظرسنجی جدید پی بردند که یک فرد معمولی به طور میانگین ۴۴ سال از عمرش را صرف چشم دوختن به نمایشگر ابزارهای الکتریکی می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 1124

دلایل اهمیت کاهش وزن تا قبل از ۴۰ سالگی  image دلایل اهمیت کاهش وزن تا قبل از ۴۰ سالگی 1399/05/27

تحقیقات نشان می‌دهد کاهش چربی اضافی بدن در جوانی و میانسالی خطر مرگ زودهنگام را نصف می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2591

۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند image ۶ عادت نادرستی که اعتبار و وجه شغلی شما را به نابودی میکشاند 1399/04/29

هرقدر هم که از نظر تخصص و مهارت در سطح بالایی قرار داشته باشید، برخی اشتباهات رفتاری کوچک می‌تواند به قیمت نابودی اعتبار شغلی‌تان تمام شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2852

کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی image کاهش سکته قلبی با خواب نیمروزی 1398/06/22

در مطالعه‌ی جدیدی ارتباط مثبت بین خواب نیمروز و کاهش خطر حمله‌ی قلبی و سکته نشان داده شده است؛ اگرچه خواب نیمروز بیش از حد موجب از بین رفتن مزایای آن می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2613

این غذاها را در آنتالیا امتحان کنید image این غذاها را در آنتالیا امتحان کنید 1398/05/30

آنتالیا طی سالیان اخیر پیشرفت چشم‌گیری هم در زمینه گردشگری و هم خوراک داشته است. ازاین‌رو بهترین غذاهای آنتالیا را در اینجا فهرست کرده‌ایم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2759

تماس با طبیعت موجب پایین آمدن سطح هورمون استرس می‌شود image تماس با طبیعت موجب پایین آمدن سطح هورمون استرس می‌شود 1398/01/19

نتایج مطالعه‌ای که نخستین‌بار مؤثرترین میزان مؤثر مواجهه با طبیعت شهری را تعیین کرده، نشان می‌دهد طبیعت موجب کاهش سطح هورمون استرس می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2672

با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید image با خوردن قارچ از پیری و افزایش وزن جلوگیری کنید 1397/11/21

بر اساس بررسی جدید محققان، قارچ ها جزو مواد بسیار مغذی محسوب می‌شوند که از فواید آن می‌توان به مبارزه با پیری، کاهش وزن، خاصیت ضدالتهاب و افزایش سلامت استخوان اشاره کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2740