خدمات سایت


متن کامل خبر

گوشی‌های با نمایشگر QHD در بازارهای جهانی!

آرشیو
وضوح صفحه نمایش و کنار آن چگالی پیکسلی این صفحات، تبدیل به یک میدان مبارزه برای کمپانی های معتبر بازار شده است.
1394/01/30 05:43:05 ب.ظ

تا جایی که امروزه اگر هر تولید کننده‌ای یک پرچم‌دار با وضوح خارق العاده نداشته باشد، برای او یک کاستی بزرگ به حساب می‌آید


از هر زاویه ای به موضوع نگاه کنیم، وضوح FHD یا همان 1080p یکی از بهترین گزینه‌ها برای اسمارت فون‌های بازار است، اما خب از روزی که کمپانی ال‌جی، با جاه طلبی اولین بار نام QHD را بر سر زبان‌ها انداخت، پایه گذار بنایی شد که شاید خود فکر نمی‌کرد تا اینجا رشد کند! تولید کننده‌های محصولات اندرویدی، به سمتی می‌روند که هر کدام دارای یک پرچم‌دار با وضوح QHD هستند. به همین دلیل شاید اگر چرخی در بازارهای جهانی موبایل بزنید، بیش از تعداد انگشتان دو دست، نمونه‌های این چنینی پیدا کنید.

در روزهایی که باتری، مهم‌ترین چالش کمپانی‌های تولید کننده اسمارت فون ها محسوب می‌شود، این انتخاب کار آن‌ها را به مراتب سخت تر می‌کند؛ اما خب، رقابت است دیگر، گاهی دلش می‌خواهد همه چیز را با هم قاطی کند!

به هر حال، عدو شده است سبب خیر و به همین دلیل در این میان کاربران با انتخاب‌های زیادی در این زمینه مواجه هستند. باهم به این محصولات نگاهی می‌اندازیم!

  • Vivo Xplay 3S

کمپانی چینی Vivo در جنگ صفحه نمایش‌ها، برای اولین بار یک فبلت 6 اینچی را با وضوح 1440 در 2560 به بازار عرضه کرد. به نظر می‌رسد که این فبلت از سایر جهات نیز مشخصات در خور توجهی دارد. پردازنده 4 هسته ای اسنپدراگون 800، 3 گیگابایت رم، حسگر اثر انگشت، دوربین 13 مگا پیکسلی و توانایی پشتیبانی از شبکه 4G از ویژگی‌های این فبلت 6 اینچی است.

  • Oppo Find 7

دومین محصول لیست ما، بازهم از کشور چین است! یک فبلت 5.5 اینچی با وضوح 1440 در 2560 پیکسل که چگالی آن 538ppi است. البته این کمپانی پیش از این Find 5 را نیز با وضوح فوق العاده 1080p روانه بازارهای چین کرده بود.

اولین محصول QHD بازار، فبلت 5.5 اینچی کمپانی کره‌ای ال‌جی بود که توانست با ویژگی‌های خاصش رکورد فروش ال‌جی را نیز بشکند.

  • Lenovo Vibe Z2 Pro

لنووی چین که هم اکنون کمپانی قدیمی موتورولا را نیز در اختیار دارد، Vibe Z2 Pro را با مشخصاتی فوق العاده راهی بازار کرد. محصولی 6 اینچی با وضوح QHD و چگالی پیکسلی 490ppi!

  • Samsung Galaxy S5 LTE-A

این محصول فقط مختص کره جنوبی است، اما دلیلی ندارد که در لیست ما جایی نداشته باشد. نسخه خاص S5 دارای یک صفحه نمایش 5.1 اینچی با وضوح QHD بوده و چگالی پیکسلی آن 576ppi است.

این محصول به صورت رسمی و جهت بازارهای جهانی از سوی سامسونگ عرضه شد. چهارمین برگ از سری نوت سامسونگ، دارای صفحه نمایشی 5.7 اینچی بوده و چگالی پیکسلی آن 515ppi است.

  • Galaxy Note Edge

برادر دو قلو و ناهمسان Note 4 نیز از همان صفحه نمایش و وضوح بهره برده و چگالی پیکسلی آن 525ppi است. البته صفحه نمایش این نسخه 5.6 اینچ است!

  • Google Nexus 6

آخرین نکسوس خاص کمپانی گوگل به دستان پر توان موتورولا تولید و به بازار عرضه شد! محصولی با 5.96 اینچ همراه با وضوح QHD و چگالی پیکسلی 493ppi!

تا صحبت از موتورولاست، بد نیست تا از محصول دیگر این کمپانی نیز نامی به میان بیاوریم! این دستگاه با صفحه نمایشی 5.2 اینچی همراه با صفحه نمایش AMOLED و وضوح QHD روانه بازار شد. چگالی پیکسلی Droid برابر با 565ppi است.

  • Meizu MX4 Pro

محصولی از سوی کمپانی چینی Meizu که خاص بازارهای این کشور پهناور است! صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح QHD و چگالی پیکسلی 546ppi!

  • ZTE Nubia Z7

بازهم برندی چینی که البته محصولاتش را محصور به کشور چین نکرده و در سرتاسر دنیا به پخش آن‌ها می‌پردازد! یک فبلت 5.5 اینچی با وضوح QHD و چگالی پیکسلی 534ppi!

  • Xiaomi Mi Note Pro

باز هم چین و باز هم محصولی فوق العاده! یک فبلت 5.7 اینچی با وضوح QHD همراه با چگالی پیکسلی 515ppi تنها بخشی از امکانات این فبلت است. 4 گیگابایت رم، پردازنده اسنپدراگون 810، دوربینی 13 مگا پیکسلی و یک باتری 3 هزار میلی‌آمپری از دیگر مشخصات آن است.

جدیدترین کهکشان سامسونگ با وضوح QHD روانه بازارهای جهانی شده است! این پرچم‌دار سامسونگ به همراه برادرش S6 Edge نیازی به توضیح ندارند.

اولین پرچم‌دار این کمپانی تایوانی در سال 2015 گوشی M9 بود که با وضوح FHD روانه بازار شد. کمی بعد این کمپانی با ورود +E9 به بازار هنر خود را در این حوزه نیز نشان داد. فبلتی 5.5 اینچی با وضوح QHD و چگالی پیکسلی 538ppi!

پرچم‌دار دیگر htc نسخه غول پیکر M9 بود که تفاوت‌هایی بنیادین با نسخه اصلی داشت! مهم‌ترین تفاوت این نسخه وضوح صفحه نمایش بود!

به این خبر امتیاز بدهید :
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 5

به اعتقاد یک سناتور آمریکایی، حباب‌های سبز آی‌مسیج، باعث خراب کردن روابط مخصوصاً در بین نوجوان‌ها می‌شود. image به اعتقاد یک سناتور آمریکایی، حباب‌های سبز آی‌مسیج، باعث خراب کردن روابط مخصوصاً در بین نوجوان‌ها می‌شود. 1403/02/01

الیزابت وارن، سناتور ایالات متحده، اعلام کرد که پیام‌های متنی سبزرنگ آیفون در حال خراب کردن روابط اجتماعی هستند و این تنها یکی از ترفندهای ناپسند اپل برای حفظ انحصار خود بر بازار گوشی‌های هوشمند است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7

پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد image پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد 1403/02/01

«پست‎ نیوز» شبکه‌ای اجتماعی است که بدون نمایش هیچ تبلیغاتی، محتوای پولی نشریه‌هایی ازجمله Business Insider و Wired را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4

قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند image قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند 1403/01/29

گوگل با معرفی قابلیت Private Space در اندروید 15 کمک می‌کند به امکانات امنیتی جدیدی در اپلیکیشن‌ها و نوتیفیکیشن‌ها دست پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

مدل لوکس آیفون ۱۵ پرو با الهام از پدرخوانده و پیکی بلایندرز رونمایی شد image مدل لوکس آیفون ۱۵ پرو با الهام از پدرخوانده و پیکی بلایندرز رونمایی شد 1403/01/29

برند کاویار نسخه‌ی لوکس آیفون ۱۵ پرو را برای علاقه‌مندان به فیلم‌های معروف پدرخوانده معرفی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55